Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان گفت: تردد بین شهرها از بیست و سوم فروردین آغاز شد اما تعدادی از شهرستان‌ها مانند چادگان به دلیل وجود دهکده زاینده رود، باغ بهادران به دلیل اینکه مرکزی برای تجمع است تردد ممنوع اعلام شده است همچنین در شهرستان کاشان اعمال محدودیت‌هایی را شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، حجت‌الله غلامی عصر امروز در جمع خبرنگاران از طریق «لایو اینستاگرام» با اشاره به تعطیلی آرامستان‌ها و درخواست مردم برای بازگشایی گفت: از این رو هماهنگ شد که با حضور فعال شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط در سطح استان، ورود به آرامستان‌ها با رعایت پروتکل‌ها به ویژه فاصله گذاری اجتماعی و به صورت محدود آزاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اضافه کرد: اگر بنا شد در آینده، مراسم محدودی برای فوت شدگان برگزار شود باید در فضای باز و با چیدمان صندلی‌های مشخص و در مدت زمان محدود باشد.

وی ادامه داد: البته هنوز در خصوص برگزاری مراسم، تصمیم قطعی اخذ نشده اما امیدواریم تردد در آرامستان‌ها تا اواخر هفته جاری برقرار شود که لازمه آن برگزاری جلسه و تصمیم گیری نهایی است.

غلامی افزود: وزیر امور اقتصاد و دارایی به عنوان معین استان اصفهان از طرف هیات دولت تعیین شده است از این رو مسائل مختلف در بخش‌های اقتصادی با وی در میان گذاشتیم به همین دلیل امروز از طریق ویدیو کنفرانس با ایشان در ارتباط بودیم.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با بیان اینکه بررسی تبعات و اثرات سوء بیماری کرونا بر اقتصاد استان در این جلسه مطرح شد، ادامه داد: اصفهان استان ویژه به لحاظ وجود صنایع مادر و خدمات در قطب گردشگری است که باید مورد توجه قرار بگیرد در غیر این صورت می‌تواند ضایعات سنگینی بر بخش خدمات گردشگری و صنایع استان وارد کند.

وی تصریح کرد: در این بخش پیشنهادهایی توسط سازمان برنامه و بودجه و کمیته اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی مطرح شد همچنین پیشنهادهایی ارائه کردیم تا در ستاد ملی مورد پیگیری قرار بگیرند.

غلامی اضافه کرد: مهم‌ترین بخش پیشنهادها، تفویض اختیار یک سری مسائل درخواستی به استان بود تا به صورت کارشناسی، منطقی و متناسب با استان تصمیمات اخد شود که با نظر موافق وزیر روبه رو شد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به اینکه نیازمندی‌های فعلی استان از طریق بهداشت و درمان مطرح شد، گفت: کمتر استانی مانند استان اصفهان دو دانشگاه بزرگ علوم پزشکی دارد از این رو به دلیل وسعت و جمعیت اصفهان و به لحاظ شرایط ویژه کاشان در مجاورت با قم پیشنهادها و نیازمندی‌ها مورد بحث قرار گرفت.

وی افزود: علی‌رغم اینکه شیب منحنی بیماری کاهش پیدا کرده اما همچنان روند افزایشی را با شیب کمتر شاهد هستیم از این رو نیاز مندی‌های استان در بخش بهداشت و درمان مطرح و مقرر شد اعتبارات متناسب با ۲ دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و کاشان و جمعیت استان در نظر گرفته شود.

غلامی خاطرنشان کرد: با درخواست ستاد استانی قرار شد وزیر اقتصاد و دارایی با وزارت نیرو هماهنگی‌های لازم را انجام دهد همچنین بخش مرتبط به کرونا در ستاد ملی مورد بررسی قرار بگیرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان با اشاره به تعطیلی مراکز شماره‌گذاری افزود: وکالتنامه‌ها یک مرحله تمدید شد و هنوز این مراکز به دلیل اینکه می‌تواند یکی از مراکز فعال در خصوص شیوع بیماری کرونا باشد همچنان تعطیل باشد و در جلسه امروز مصوب شد که وکالتنامه تعویض پلاک برای مدت ۲ ماه دیگر از زمان فعال شدن مراکز تمدید شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت برخی از اقلام در بازار ادامه داد: مصوب شد کارگروه تنطیم بازار روز پنج شنبه جاری با حضور استاندار و کلیه اعضا تشکیل شود که برنامه‌ای برای کنترل قیمت‌ها در سطح استان برنامه ریزی خواهند کرد.

 طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچنان در حال اجراست

غلامی با اشاره به اینکه طرح فاصله‌گذاری هوشمند همچنان در حال اجراست، گفت: امروز بخشی از جلسه به رعایت پروتکل‌ها و دستورالعمل‌های فاصله گذاری هوشمند و نحوه عملکرد سیستم‌ها و دستگاه‌های نظارتی و بازرسی و فعالیت ویژه آن‌ها اختصاص پیدا کرد.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان اظهار کرد: با توجه به تاکید فعالیت بیشتر گروه‌های نظارتی و بازرسی، تعدادی از اصناف و مشاغلی که پروتکل‌ها و دستورالعمل‌ها را رعایت نمی‌کنند تعطیل و پلمب خواهند شد.

وی بیان کرد: همچنین مقرر شد در صورت حجم بالای مسافر در خطوط اتوبوسرانی، اتوبوس‌های جدید اضافه شود.

غلامی ادامه داد: مردم در صورت مشاهده و عدم رعایت فاصله گذاری هوشمند با تلفن‌های ۱۹۰ و ۳۱۱۳ برای رسیدگی به شکایات و نیز ۱۲۴ برای نظارت از اصناف و در خصوص شکایت از حمل و نقل عمومی با شماره ۱۳۷ تماس بگیرند از این رو مردم بهترین نظارت کننده بر امور هستند.

 بازگشایی مساجد به تصمیم ستاد ملی بستگی دارد

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان در پاسخ به این سوال که با وجود هشدار دانشگاه علوم پزشکی برای موج دوم کرونا چه اقداماتی در این راستا صورت گرفته است، اظهار کرد: طرح فاصله گذاری هوشمند مصوب ستاد ملی است و ما هم موظف به اجرای آن هستیم از این رو دانشگاه علوم پزشکی هم با توجه به اینکه پیشنهاد دهنده طرح بوده باید ساختار و سازمان خود را به گونه‌ای تعریف کند که به جای هشدار به سمت و سوی نظارت و بازرسی ویژه حرکت کند.

وی با اشاره به بازگشایی مساجد اضافه کرد: طرحی توسط امور مساجد تهیه و قرار شد این طرح با حضور دانشگاه علوم پزشکی مورد بررسی قرار گرفته و بعنوان طرح اولیه به ستاد ملی پیشنهاد شود از این رو در خصوص بازگشایی مساجد ستاد ملی تصمیم گیرنده است.

با اصنافی که کد فعالیت خود را دریافت نکردند برخورد می‌شود

غلامی با بیان اینکه باید ساختار را در بخش نظارت و بازرسی قوی‌تر کرده و دستگاه‌های مربوطه با جدیت و قاطعیت وارد شوند، اظهار کرد: گزارش‌های رسیده حاکی از آن است که در فروشگاه‌های مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم، پروتکل‌ها کمتر رعایت می‌شود همچنین با اصنافی که کد شروع فعالیت را اخذ نکردند برخورد می‌شود.

سخنگوی ستاد استانی مقابله با کرونا در اصفهان ادامه داد: باید بر روی تیم‌های نظارت و بازرسی تجدید نظر کنیم و تعداد بیشتری را وارد صحنه کنیم اما نباید از این موضوع غافل شد که بهترین دستگاه نظارتی و بازرسی برای رعایت قوانین و مقررات و دستورالعمل‌ها مردم هستند.

وی گفت: تردد بین شهرها از بیست و سوم فروردین آغاز شد اما تعدادی از شهرستان‌ها مانند چادگان به دلیل وجود دهکده زاینده رود، باغ بهادران به دلیل اینکه مرکزی برای تجمع است تردد ممنوع اعلام شده است همچنین در شهرستان کاشان اعمال محدودیت‌هایی را شاهد هستیم.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مساجد کاشان کرونا فاصله گذاری هوشمند دانشگاه علوم پزشکی بازگشایی مساجد پروتکل ها ستاد ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۰۴۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران

فرمانده پلیس راه مازندران گفت: محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته در محورهای مواصلاتی مازندران اعمال می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سرهنگ یدالله جهان‌تاب محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته را این گونه توضیح داد: محدودیت‌های ترافیکی از چهارشنبه 5 اردیبهشت تا شنبه 8 اردیبهشت 1403 در جاده‌های مازندران اجرا می‌شود.

وی گفت: تردد موتور سیکلت از ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 الی ساعت 6 صبح روز شنبه مورخ 1403/02/08 از محور‌های هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه  تردد موتور سیکلت‌های انتظامی و امدادی برای انجام ماموریت‌های ضروری در مسیر مجاز جریان ترافیک بلامانع خواهد بود، افزود: در محور کندوان محدودیت تردد انواع وسایل نقلیه از ساعت 14:00 الی 24:00 روز جمعه مورخ 1403/02/07 اعمال می‌شود به گونه‌ای که از ساعت 14 آزادراه تهران - شمال اعمال محدودیت تردد برای خودرور‌های به مقصد چالوس انجام می‌شود.

جهان تاب گفت: از ساعت 15 ابتدای پل زنگوله در انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس انسداد به صورت کامل بوده و  از ساعت 17 از مرزن آباد به سمت تهران یک طرفه اجرا می‌شود.

فرمانده پلیس راه مازندران تاکید کرد: از ساعت 24 طرح اتمام یافته و از پل زنگوله تا مرزن آباد مسیر دو طرفه می‌شود.

وی ادامه داد: تردد از مسیر جاده قدیم تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده  و تردد از مسیر جاده قدیم کرج – چالوس تا محدوده پل زنگوله برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودرو‌هایی که قصد عزیمت به چالوس در روز‌های اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 12 از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

وی به برخی محدودیت‌های محور هراز اشاره کرد و گفت: در صورت افزایش حجم ترافیک و صلاحدید مامورین پلیس راه محدودیت یک طرفه مقطعی روز جمعه مورخ 1403/02/07 به صورت رفت و برگشت از محدوده پلور تا پلیس راه لاریجان و بلعکس انجام خواهد شد.

وی افزود: در نقلیه سنگین به استثناء حاملین موادسوختی و یا فاسدشدنی در محور کندوان تردد انواع تریلر، کامیون و کامیونت از محور کرج – چالوس و بالعکس کماکان ممنوع می‌باشد و در محور هراز تردد همه تریلر‌ها از محور هراز کماکان ممنوع است و تردد همه کامیون‌ها وکامیونت‌ها به استثنای حاملین مواد سوختی و فاسد شدنی از ساعت 12 الی 24 روز چهارشنبه مورخ 1403/02/05 و همچنین از ساعت 6 الی 24 روز‌های پنجشنبه و جمعه مورخ‌های 1403/02/06 و 07 از محور هراز ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چادگان؛ نگین گردشگری اصفهان
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • تحول در رویدادها و برنامه‌های کانون‌های مساجد
  • همدان استانی ممنوعه برای اشتغال اتباع
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • استفاده از ظرفیت‌های مردمی در برگزاری برنامه‌های دهه کرامت
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته به سمت مازندران
  • سیلاب بهاری راه ۷ روستای مازندران را مسدود کرد
  • جاده هراز بازگشایی شد