Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: با توجه به شیوع کرونا پرداخت حقوق ماهانه تنها راهکار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر است. تاریخ انتشار: 13:15 - 27 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۲۸۹۰

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان، محمود شکری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت درخصوص کم و کیف پرداخت وام یک میلیون تومانی و بسته‌های معیشتی به اقشار آسیب‌پذیر از بیماری کرونا، گفت: اگرچه دولت از گرفتن ۱۲ درصد سود بابت یک میلیون تومان وام صرف‌نظر کرد، اما متاسفانه هنوز جامعه هدف، بسته‌های کمک معیشتی ۲۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومانی مشخص نیست چراکه بسیاری از افراد نیازمند به دلیل نبود بانک اطلاعاتی در کشور از دریافت این بسته‌ها محروم مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تالش، رضوانشهر در مجلس شورای اسلامی تنها راهکار حمایت از اقشار آسیب‌پذیر را پرداخت حقوق ماهانه و شارژ کارت‌های آن‌ها دانست، افزود: مشخص نیست ۳ میلیون نفری -که بسته کمک معیشتی دریافت کرده‌اند- چه افرادی هستند چراکه لیستی از استانداران، فرمانداران، دهیاران و دیگر مسئولان شهر و روستا درخواسته نشده و آن‌ها بی‌خبرند در حالی که در نبود بانک اطلاعاتی، این افراد مسئولان اصلی ارائه‌دهنده اطلاعات مالی افراد هستند.

وی معتقد است به دلیل نبود بانک اطلاعاتی دقیق، شفافیتی درخصوص وضعیت مالی اقشار مختلف جامعه در دست نیست، به همین دلیل بسیاری از افراد نیازمند از این کمک‌ها محروم مانده و اعتراض‌های بسیاری به دنبال این اقدام دولت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه امروز با توجه به شیوع کرونا بیش از بیش ضرورت ایجاد بانک اطلاعاتی جهت شناسایی اقشار آسیب‌پذیر نمایان شده است، گفت: باید بانک اطلاعاتی حتی به صورت دست و پا شکسته به منظور حمایت از اقشار مختلف جامعه و تقسیم صحیح یارانه و کمک‌های معیشتی در بحران‌ها ایجاد شود چراکه اکنون افراد نیازمنددقیقا شناسایی نشده و افراد غیرنیازمند از این تسهیلات بهره‌مند می‌شوند.

بیشتر بخوانید: توضیحات همتی درباره وام قرض الحسنه یارانه بگیران

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اقتصادی ویروس کرونا اقشار آسیب پذیر حمایت از اقشار بانک اطلاعاتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۱۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران

رئیس کل سازمان نظام پرستاری گفت: به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نظام پرستاری، محمدتقی جهان‌پور اظهار کرد: پیش‌ نویس لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران در ۳۱ ماده تنظیم شده است که پیشنهادات سازمان نظام پرستاری مضاف بر مواد پیشنهادی معاونت پرستاری در ۱۲ ماده ارائه شده است.

وی افزود: مهم‌ترین محورها استخدام پرستاران همگام با توسعه تخت‌های بیمارستانی و نیاز کشور، تأمین معیشت و رفاه پرستاران و حمایت‌های گسترده جهت جبران خدمت، آینده‌سازی حرفه‌ای و تخصصی پرستاری، تکریم از بازنشستگان و اجرای صحیح قوانین حوزه پرستاری مثل قانون مشاغل سخت و زیان‌آور با مشارکت همه ذی‌نفعان مورد ویرایش و تدوین قرار گرفته است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری تصریح کرد: سازمان نظام پرستاری پیشنهاد ویژه‌ای در خصوص به‌کارگیری و استخدام نیروهای دوران کرونا داشته و مجدانه پیگیر این موضوع مهم هستیم. نسبت پایین پرستار به تخت در مقایسه با استانداردهای حداقلی، علاوه بر کاهش کیفیت خدمات درمانی و مراقبتی، اهمیت جذب و استخدام نیروهای جدید، به ویژه بازجذب نیروهای باتجربه دوران کرونا را بیشتر می‌کند.

جهان‌پور ادامه داد: تدوین این لایحه گامی مهم در جهت حمایت از حقوق پرستاران و ارتقای جایگاه این قشر فداکار در نظام سلامت کشور محسوب می‌شود و می‌توانیم، شاهد بهبود کیفیت زندگی و کاری پرستاران و افزایش انگیزه و رضایت شغلی آنها و در جهت ارتقای سلامت مردم باشیم.

وی گفت: ظرفیتی که سازمان نظام پرستاری دارد، یک شبکه بزرگ اجتماعی است که دارای ۱۵۹ هیئت‌مدیره در سراسر کشور است، مجموعه این هیئت‌مدیره‌ها و سازمان مرکزی می‌تواند واسط بین مردم و حِرَف با حاکمیت باشد، بنابراین ارج‌نهادن به مجموعه‌های گروه صنفی و حرفه‌ای و انجمن‌های علمی از دغدغه‌های مهم ماست و می‌تواند در سیاست‌گذاری‌ها به ما کمک کند.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری به دنبال منویات مقام معظم رهبری در خصوص جایگاه پرستاران و درخواست مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی نهاد ریاست جمهوری مبنی بر پیگیری مطالبات این قشر، سازمان نظام پرستاری پیشنهادات خود را جهت غنای بیشتر لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی به وزارت بهداشت ارائه داد.

کد خبر 748838

دیگر خبرها

  • تشکیل بانک اطلاعاتی به منظور ترویج اشاعه کارآموزی در مازندران
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • مجلس وارد بررسی جزئیات لایحه ارتقای امنیت زنان شد
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی /جزییات این طرح چیست؟
  • جزییات ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی
  • آغاز ثبت نام معتادان بهبود یافته برای شغل پاکبانی | جزییات این طرح چیست؟
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • راهکار‌های هدایت منابع تسهیلات به سمت تولید چیست؟
  • با ۳۰۰ میلیون تومان در کدام محله خانه اجاره کنیم؟
  • ۱۶ میلیارد یورو تعهد ارزی ایفا نشده در کدام سیاه چاله اقتصادی مخفی بود؟