Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-28@16:58:25 GMT

مشکل اصلی مرغداران یزدی کمبود تونل انجماد است

تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۱۹۹۳۰

مشکل اصلی مرغداران یزدی کمبود تونل انجماد است

سیدرضا میری گفت: کمبود استان یزد تونل انجماد است و ما از مسئولین هم خواسته‌ایم که تسهیلاتی را برای خرید تونل انجماد به مرغداران اختصاص بدهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا، سیدرضا میری رئیس اتحادیه مرغداران استان یزد در گفتگو با خبرنگار یزدرسا در پاسخ به اینکه آیا اقدامات مسئولان استان، مشکل مرغداران در شرایط کرونایی را حل کرده است، اظهار داشت: کمبود استان یزد تونل انجماد است و ما از مسئولین هم خواسته‌ایم که تسهیلاتی را برای خرید تونل انجماد به مرغداران اختصاص بدهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: همین کمبود تونل انجماد موجب شده تا میزان کشتار مرغی که در یزد صورت می‌گیرد جوابگو و متناسب با مقدار مرغ زنده‌ای که در استان وجود دارد، نباشد.

رئیس اتحادیه مرغ‌داران استان یزد پیرامون مسئله کمبود نهاده‌های دامی در یزد هم عنوان کرد: استان یزد فقط در بخش طیور گوشتی ماهانه بین 12 تا 13 هزار تن (یعنی روزی حدود 400 تن) نهاده، نیاز داریم؛ این در حالی است که سهمیه‌ای که به ما می‌دهند در ماه 2هزار تن است که فقط حدود 20 درصد نیاز ما را تأمین می‌کند.

میری خاطرنشان کرد: این مسئله‌ای نیست که صرفا مربوط به استان یزد باشد و مثلا جهاد کشاورزی استان بتواند آن را رفع کند، بلکه این مشکل کشوری است که مسائل مربوط به واردات و قیمت ارز موجب چنین شرایطی شده است.

وی در پاسخ به اینکه آیا خرید تضمینی مرغ توسط جهاد کشاورزی یزد مشکل مرغداران یزد را حل کرده است یا خیر، گفت: مقدار مرغی که توسط جهاد کشاورزی خریداری می‌شود جوابگوی میزان مرغ تولیدی ما نیست.

میری تأکید کرد: همواره در سال‌های گذشته، 30 تا 40 درصد مرغ تولیدی استان یزد به استان‌های دیگر صادر می شد اما امسال بخاطر شرایط ایجاد شده این امکان وجود نداشت که البته به مرور این مسئله هم دارد حل می‌شود.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: تونل انجماد استان یزد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۱۹۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف

علی ابراهیمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان گفت: مرغداران کشور در راستای سیاست وزارت جهاد، جوجه ریزی را افزایش دادند که در نتیجه افزایش تولید موجب شد تا ماه های پرمصرف را بدون تنش پشت سر بگذرانیم.

به گفته او، علی رغم سرمایه گذاری بالا، مرغداران هیچ نفعی نبردند و همچنان در حال زیان هستند که با استمرار این روند تولید دچار مشکل خواهد شد.

ابراهیمی ادامه داد: با توجه به آنکه جریان تولید با هدف نمی توان عوض کرد، لذا برنامه ریزی باید به سمت صادرات باشد. کمااینکه اکنون مجوز صادرات ۵ هزارتن مرغ گرفته شده است که امیدواریم روند صادرات تسریع شود تا بازار به تعادل برسد.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی با بیان اینکه امکان جمع آوری کل مرغ مازاد توسط پشتیبانی وجود ندارد، افزود: با وجود آنکه مرغ های جمع آوری شده از سوی پشتیبانی امور دام در مقطعی باید به بازار عرضه شود، از این رو صادرات مستمر موثرترین راهکار برای پایداری تولید مرغ محسوب می شود و از طرفی گام برداشتن به سمت کشورهای منطقه و خارج از منطقه علاوه بر فعال کردن ظرفیت تولید، ارزآوری هم در بردارد.

او با بیان اینکه پتانسیل صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزارتن مرغ وجود دارد، افزود: بنابر سیاست وزارت جهاد سالانه حداقل ۲۰۰ هزارتن مرغ می توان به بازارهای هدف صادر کرد.

ابراهیمی درباره آخرین وضعیت جوجه ریزی ها گفت: بنابر آمار در فروردین ماه حدود ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی صورت گرفت و تا ۱۰ اردیبهشت هم که تخم مرغ ها خوابانده می شود، نمی توان پیش بینی دقیقی داشت.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران گوشتی گفت: در حال حاضر قیمت تمام شده مرغ زنده برای مرغداران بالای ۶۵ هزارتومان است که براین اساس تولیدکنندگان بیش از ۱۰ هزارتومان در فروش متضرر هستند، درحالیکه قیمت مرغ آماده به طبخ کاهش چندانی نداشته است که در این میان سودی هم عاید مصرف کننده نمی شود‌.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • ارتباط مشکل مسکن با کمبود پرستار در شهر‌ها/ تعرفه ترجیحی پاسخگوی نیاز پرستاران نیست
  • تلاش برای اتمام خط ۲ مترو شیراز تا ۲ سال آینده / مشکل اصلی، کمبود واگن است
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • نهاده‌های مورد نیاز مرغداران تامین شد
  • ریشه‌یابی علل کمبود مدافعان چپ ممتاز در فوتبال مدرن
  • خرید روزانه هزار تن مرغ از مرغداران داخلی
  • روی هر مرغ بالای ۱۰ هزار تومان ضرر می‌کنیم
  • قیمت مرغ زنده چقدر شد؟
  • وعده حل مشکل کمبود ناوگان جاده‌ای اربعین با واردات
  • صادرات ماهانه ۱۵ تا ۲۰ هزار تن مرغ به بازار‌های هدف