Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:06:58 GMT

کاهش نرخ بیکاری همدان در سال گذشته

تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۲۲۰۸

کاهش نرخ بیکاری همدان در سال گذشته

مصطفی قربانفر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس اعلام مرکز آمار ایران یافته ها و نتایج طرح آمارگیری نیروی کار استانهای کشور نشان می دهد در سال گذشته، استانهای خراسان جنوبی با ۶.۹، همدان با ۷.۴ و فارس با  ۷.۹ درصد کمترین نرخ بیکاری را در بین استانهای کشور داشته اند.

وی کاهش حدود یک درصدی نرخ بیکاری در سال ۹۸ نسبت به سال قبل و افزایش نرخ مشارکت اعلامی توسط مرکز آمار ایران را حرکت در مسیر ایجاد و توسعه اشتغال توسط دستگاههای اجرایی استان دانست و گفت: برخی از افراد بدون در نظر گرفتن آمار اعلامی توسط مرکز آمار ایران و بدون ارائه نظر علمی و فقط بر اساس گمانه زنی های ذهنی آمار نرخ بیکاری را اعلام می کنند در حالی که مرکز آمار ایران به عنوان تنها مرجع رسمی ارائه آمار محسوب می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: بر اساس این آمار نرخ مشارکت استان خراسان جنوبی۴۳.۷ درصد و استان فارس ۴۱.۱ درصد بوده و این در حالی است که استان همدان دارای نرخ مشارکت حدود ۴۵.۵ درصد و نیز بالاتر از میانگین کشوری است.

قربانفر گفت: طرح آمارگیری نیروی کار به صورت همزمان در کل کشور توسط مرکز آمار استان بدون دخالت استانها اجرا و تجزیه و تحلیل می شود که بر این اساس در استان همدان نرخ بیکاری نسبت به سال گذشته ۰.۹ درصد کاهش داشته است که این بیانگر تلاش مسوولان و بخش های اقتصادی استان و حرکت آنان در مسیر اهداف سند راهبردی استان است.

معاون کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اهمیت برنامه محوری و سند توسعه و اشتغال استان گفت: در نیمه دوم سال ۹۷ به منظور تهیه سند توسعه راهبردی استان با تاکید استاندار پس از برگزاری چندین نشست با هدف رسیدن به نرخ بیکاری به ۷.۱ درصد در پایان برنامه ششم توسعه اقتصادی و بر اساس ظرفیت های هر شهرستان و دستگاه، تعهد ایجاد اشتغال برای سه سال باقی مانده از برنامه مشخص شد و بر این اساس تعهد سال ۹۸ به تعداد ۱۹ هزار و ۲۰۰ نفر بوده است.

وی آمار اشتغال های ایجاد شده از دستگاه های اجرایی استان در سال ۹۸ را برابر با ۲۵ هزار و ۳۲ نفر اعلام کرد و گفت: چهار هزار و ۲۷۹ نفر اشتغال بخش مسکن و بر اساس هر ۶۵ متر ساخت وساز مازاد بر ساخت وسازهای سال ۹۷  و در حوزه ساختمان های مسکونی که توسط سازمان راه وشهرسازی و بنیاد مسکن اعلام شده است.

قربانفر افزود: تعداد ۲۰ هزار و ۷۵۳ نفر در بخش غیر مسکن، توسط سایر دستگاههای اجرایی اعلام شده است و مشخصات افراد و محل اشتغال آنها نزد دستگاههای اجرایی موجود است.

وی گفت: سهمیه  اعتبارات و تسهیلات استانها بر اساس شاخص ها از جمله ظرفیت های منطقه ای، جمعیت روستایی و شهری توزیع می شود و نرخ بیکاری پایین استان نه تنها سبب کاهش اعتبارات و تسهیلات در استان نشده است بلکه با عملکرد کمی و کیفی تیم اقتصادی استان و هم افزایی مدیران اجرایی و نمایندگان استان اعتبارات و تسهیلات مناسبی برای استان جذب شده است.

قربانفر ادامه داد: به عنوان مثال اعتبار تسهیلات اشتغال پایدار روستایی برای استان ۳.۱۱ درصد در نظر گرفته شد در حالیکه تعداد بیکاران استان حدود ۱.۵ درصد بیکاران کل کشور بوده و مساحت وجمعیت استان نیز حدود ۲ درصد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: با تدابیر و کار جمعی مدیران استان و بانکها به میزان ۳.۵ درصد اعتبارات روستایی کشور در استان همدان جذب شد

به گفته وی نرخ بیکاری یکی از شاخص هایی است که برای ارزیابی شرایط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار می گیرد به همین منظور علاوه بر نتایج سرشماری نفوس و مسکن که هر پنج سال یکبار انجام می شود، طرح آمارگیری نیروی کار به صورت فصلی که اولین بار در سال ۱۳۸۴ آغاز شد و از آن زمان تاکنون در ماه میانی هر فصل توسط مرکز آمار ایران اجرا شده است و آخرین آمارگیری بهمن ماه سال گذشته انجام شد.

برچسب‌ها همدان اشتغال زایی نرخ بیکاری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: همدان اشتغال زایی نرخ بیکاری همدان اشتغال زایی نرخ بیکاری مرکز آمار ایران توسط مرکز آمار نرخ بیکاری سال گذشته بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۲۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه

خدایاری گفت: این تسهیلات سال گذشته از طریق ۴ دستگاه اجرایی برای ۱۷۶ طرح با اشتغال ۳۱۹ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: سهم شهرستان مراغه از تسهیلات سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بود که ۵ درصد بیشتر از سهم مصوب تسهیلات پرداخت شده است.

به گفته رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، تسهیلات مشاغل خانگی در راستای توسعه کسب و کار‌های کوچک، ایجاد اشتغال، رفع معضل بیکاری و رونق اقتصادی با سود ۴ درصد پرداخت شده است.

جواد خدایاری افزود: تسهیلات مشاغل خانگی از طریق، میراث فرهنگی، جهاد کشاورزی، صمت واداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت شده است.

وی در ادامه گفت: این تسهیلات تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای هراشتغال پرداخت شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • بیشترین نرخ بیکاری متعلق به کدام استان؛ روندها رو به کاهش به چه معناست؟
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • تلاش و جدیت برای کاهش نرخ بیکاری
  • تلاش بیشتری برای کاهش نرخ بیکاری کرمانشاه خواهیم کرد
  • آمار مرگ و میر در سال گذشته
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • بر اساس آمار سازمان ثبت احوال؛ سال گذشته مردان بیشتر فوت کردند
  • پرداخت ۱۵ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی در مراغه