Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون مدیر «دیدبان حقوق بشر» ضمن اعلام اینکه عربستان سعودی سابقه طولانی در محاکمه‌های ظالمانه دارد، گفت بر این اساس ممکن است عربستان برخی از فلسطینیان و اردنی‌ها را به اتهام‌های ساختگی متهم کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، «مایکل پیج» معاون مدیر سازمان «دیدبان حقوق بشر» در بخش غرب آسیا گفت که با توجه به «سابقه طولانی عربستان سعودی در محاکمه‌های ظالمانه»، ممکن است این کشور برخی از فلسطینیان و اردنی‌های زندانی را با «اتهام‌های ساختگی» و «شکنجه‌های سخت» مجازات کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عربستان سعودی بیش از شصت فلسطینی و اردنی را به دلیل یاری مسأله فلسطین بازداشت و اتهاماتی از قبیل «کمک به گروهی تروریستی و حمایت مالی از آن» به این افراد وارد کرده است.

عربستان سعودی در کیفرخواست صادر شده علیه بازداشتی‌های فلسطینی ادله خنده‌داری مانند کشف و ضبط روغن زیتون از آنها، فرستادن قربانی به غزه و داشتن کتابی درباره تاریخ فلسطین ذکر کرده است.

معاون مدیر دیدبان حقوق بشر در بخش غرب آسیا گفت که برخی از زندانی‌ها از کارشکنی‌های خطرناکی در زندان‌های عربستان خبر دادند و آن هم درست در زمانی که ویروس کرونا جان این زندانیان را تهدید می‌کند.

در همین ارتباط، دیدبان حقوق بشر در گفتگو با شش تن از نزدیکان هفت زندانی فلسطینی یا اردنی که همگی آن‌ها به علت ترس از انتقام نخواستند نامشان فاش شود، گزارش کرد که دستگاه‌های امنیتی عربستان سعودی پنج تن از این افراد را با ورود ناگهانی به خانه‌شان در سال ۲۰۱۸ و دو تن دیگر در فرودگاه دستگیر کرده است.

اعضای خانواده اسرا در این گفتگو به برخی کارشکنی‌های مقامات سعودی در دستگیری افراد یادشده اشاره کردند از جمله ناپدید شدن قهری، حبس طولانی مدت در سلول انفرادی و شکنجه.

برخی از نزدیکان زندانیان گزارش کردند که اعضای خانواده‌شان ناگهان به مدت چند هفته تا شش ماه ناپدید می‌شدند و آن‌ها به دنبال این موضوع به پلیس اطلاع می‌دانند، اما مقامات عربستانی وجود این افراد در زندان‌ها را تکذیب می‌کردند.

برخی از نزدیکان این زندانیان که کیفرخواست صادره را دیده بودند، گفتند در این کیفرخواست‌ها به اتهاماتی، چون عضویت در گروهی تروریستی و کمک به آن اشاره شده بی‌آنکه نامی از آن برده شود.

در همین ارتباط، «اندرو اندرسون» مدیر اجرایی سازمان حقوق بشری «مدافعان حقوق بشر» در ایرلند، روز گذشته، در گفتگو با شبکه الجزیره، کشور عربستان سعودی و امارات را از ناقضان بزرگ حقوق بشر خواند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دیده بان حقوق بشر افول عربستان فلسطین حقوق بشر عربستان شکنجه اتهام ساختگی دیدبان حقوق بشر عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۴۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی

آفتاب‌‌نیوز :

یک هواپیمای شخصی اسرائیلی که اخیرا تعدادی از مقامات اسرائیلی را به قطر و مصر برده بود، بعدازظهر امروز (شنبه)، در ریاض فرود آمد.

تلویزیون اسرائیل «کان» گزارش داد این هواپیما از فرودگاه بن گوریون در تل‌آویو برخاسته و بعد از توقف کوتاهی در عمان به عربستان سعودی رفته و آنجا فرود آمده است.

کان مدعی شد که احتمالا چند مقام اسرائیلی به منظور گفتگو درباره عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی با این هواپیما به ریاض رفته باشند.

این شبکه اسرائیلی در ادامه با اشاره به سفر قریب‌الوقوع «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا به منطقه، خاطرنشان کرد مقامات موساد و شاباک (سرویس امنیت داخلی رژیم اسرائیل) چند روز پیش از همین هواپیما برای انجام سفر‌هایی در منطقه استفاده کرده‌اند.

در این گزارش اشاره شده است که از این هواپیما برای انتقال مقامات اسرائیلی در چارچوب مذاکرات تبادل اسرا در قطر و مصر استفاده شده است.

دیگر خبرها

  • بن‌فرحان: تنها اسرائیل مخالف توقف جنگ غزه است
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • فیلم بارش برف سنگین در عربستان سعودی در اوایل اردیبهشت
  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • ببینید | تدابیر پیشگیری از خواب آلودگی بهاری
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد