Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-05-07@09:13:57 GMT

چگونه با ورزش کردن به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۳۸۱۹۴

چگونه با ورزش کردن به ویروس کرونا مبتلا نشویم؟

رویداد۲۴ این اقدامات می‌تواند جان مردم را در پاندمی‌های عفونی نجات دهد. از نقطه نظر علمی اقدامات توانبخشی پیشگیرانه به کلیه اقداماتی گفته می‌شود که باعث بهبود سلامت افراد جامعه می‌شود و قبل از اینکه استرسورهای پاتولوژیک به بدن وارد شود، بدن را آماده مقابله با این استرسورها می‌کند.

هرچند که پاندمی کرونا ویروس یک جنگ واقعی نیست اما افراد بسیاری مجبور به مبارزه با آن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات توانبخشی پیشگیرانه راه مبارزه با این ویروس است که از مهم‌ترین این اقدامات انجام ورزش منظم است. در حقیقت انجام ورزش منظم یک راه جلوگیری از مضرات و معایب بی حرکتی و فعالیت نکردن طی دوران قرنطینه خانگی درپاندمی‌های عفونی است. کاهش قدرت عضلات و پایین آمدن توان قلبی - عروقی و ریوی به دنبال بی‌حرکتی خصوصا در جمعیت مسن و همراه با بیماری زمینه‌ای از جمله علل افزایش ناتوانی و مرگ و میر این قشر آسیب پذیر جامعه در جریان اینگونه پاندمی‌هاست.

بهبود هر چند اندک قدرت عضلات و تناسب قلبی- ریوی به دنبال انجام ورزش، تاثیرات مثبت چشمگیری را در سلامت افراد جامعه بویژه قشر آسیب‌پذیر نشان داده است. به همین منظور امروزه سازمان بهداشت جهانی انجام ورزش منظم با یک برنامه منحصر به‌فرد را در افراد غیر مبتلا البته با رعایت نکات بهداشتی و فاصله اجتماعی قویاً توصیه کرده است.

از دیگر اقدامات توانبخشی پیشگیرانه در همه‌گیری‌های عفونی می‌توان به رژیم غذایی مناسب حاوی پروتئین کافی، رعایت بهداشت خواب، خودداری از مصرف سیگار و دخانیات، کنترل قند در بیماران دیابتی، کنترل فشار خون و کاهش استرس اشاره کرد.

با توجه به گسترش تکنولوژی مدرن پزشکی از راه دور در دنیای امروز و لزوم آموزش توانبخشی پیشگیرانه به مردم با حداقل تماس فیزیکی، استفاده از این تکنولوژی در شرایط حاضر جهت این مهم می‌تواند راهگشا باشد.

پروتکل ورزشی مناسب توصیه شده به افراد غیرمبتلا به کرونا در شرایط حاضر به شرح زیر است:

- انجام ورزش هوازی با شدت خفیف تا متوسط به میزان ٢۰ الی ۴۵ دقیقه به‌صورت سه نوبت در هفته مناسب است. اگر به دنبال روش ساده‌ای هستید که نیاز به محاسبات نداشته باشد، می‌توانید از این روش شدت ورزش متوسط را محاسبه کنید: وقتی با شدت متوسط ورزش می‌کنید، ورزش برای شما قابل انجام است اما احساس می‌کنید که این ورزش کمی برای شما سخت است. وقتی علائمی همچون تعریق، نفس کشیدن تندتر از حد معمول، احساس کشش در عضلات را دارید بدانید که شدت ورزش شما متوسط است.

روش دیگر برای تخمین شدت ورزش، تست صحبت کردن است. در ورزش با شدت متوسط شما می‌توانید جملات کوتاه را بگویید اما نمی‌توانید جملات بلند و دنباله‌دار را بگوئید یا آواز بخوانید. اگر روش دقیق‌تری می‌خواهید و ترجیح می‌دهید از محاسبات کمک بگیرید می‌توانید از تعداد ضربان قلب استفاده کنید. برای این کار باید ضربان قلب هدف را برای خود تعیین کنید. وقتی که با آخرین توان ورزش می‌کنید ضربان قلب شما در حداکثر میزان خود قرار دارد. این میزان را بشمارید. اگر شما یک فرد بالغ و سالم هستید، شدت ورزش شما باید تا حدی باشد که ضربان قلبتان بین ۶۰ تا ۸۵ درصد حداکثر ضربان قلب شما باشد البته اگر بیماری خاصی دارید، سابقه مشکلات قلبی ریوی دارید یا دارو مصرف می‌کنید قبل از این کار در مورد شدت ورزش باید با پزشک خود مشورت کنید.

بیشتر بخوانید:کدام گروه خونی کمتر ویروس کرونا می‌گیرد؟


از دیگر مواردی که حتما هنگام انجام فعالیت ورزشی باید رعایت کنید:

- شستشو و ضدعفونی کردن تجهیزات ورزشی قبل و بعد از انجام ورزش

- دریافت مایعات کافی قبل و بعد از انجام ورزش جهت جلوگیری از کم آبی بدن حین ورزش

- ورزش نکردن هنگام خستگی

- ورزش نکردن در صورت داشتن علائم بیماری

- ورزش نکردن بیش از ۵ نوبت در هفته

- ورزش نکردن در محیط‌های بسته و بدون تهویه

- ورزش نکردن تیمی

- نیاشامیدن بیش از حد مایعات هنگام ورزش

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 ویروس کرونا اخبار سلامت توانبخشی پیشگیرانه انجام ورزش ورزش نکردن ضربان قلب شدت ورزش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۳۸۱۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود

به گزارش خبرنگار مهر، نام نویسی از متقاضیان ریاست در فدراسیون شطرنج در حالی طی روزهای ۱۵ تا ۲۹ فروردین انجام شد که در مجموع ۱۵ نفر نسبت آمادگی خود را برای تصدی این پست اعلام کردند اما در نهایت پرونده ۱۳ کاندیدا برای بررسی صلاحیت مدیریتی در اختیار وزارت ورزش قرار گرفت.

فاطمه ابوالقاسمی، مجتبی ارشدی، احمد علی بابایی، مهرداد پهلوان زاده، کمال جوانمرد، علیرضا خسروی، شهریار رحمانی اصل، وحیده صوابیه، حمزه علی پور، حمید گودرزی، محمدرضا محمدی بهابادی، مسعود ناموری آذر و امیرعرفان هاشمی ۱۳ نفری هستند که در پروسه انتخابات فدراسیون شطرنج برای تصدی این فدراسیون قرار گرفته اند.

به گفته کاظم دستگردی سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج و دبیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون، بررسی اولیه پرونده این کاندیداها در کمیسیون تطبیق انجام شده است و حداکثر در دهه سوم تیر، انتخابات فدراسیون برگزار می شود.

وی در گفت و گو با خبرنگار مهر در مورد روندی که تا به امروز در مورد انتخابات فدراسیون شطرنج طی شده است، توضیح داد و گفت: در مجموع و طی مدت زمانی که برای نام نویسی از کاندیداها تعیین شده بود، ۱۵ نفر برای ورود به انتخابات به عنوان کاندیدای ریاست ثبت نام کردند اما در نهایت دو نفر از متقاضیان مدارک خود را پس گرفتند و اینگونه انصراف شان را اعلام کردند.

دستگردی ادامه داد: بدین ترتیب پرونده ۱۳ کاندیدا بررسی تکمیل و در اختیار وزات ورزش قرار گرفت تا در کمیسیون تطبیق بررسی تکمیلی روی آنها به منظور تایید صلاحیت مدیریتی انجام شود.

دبیر مجمع انتخاباتی فدراسیون شطرنج با بیان اینکه کمیسیون تطبیق به منظور بررسی پرونده کاندیداهای ریاست این فدراسیون برگزار شده است، تصریح کرد: چند نفر از کاندیداها نقصی مدارک داشتند که به موضوع به آنها اعلام شد تا اقدام لازم را برای تکمیل مدارک موردنیاز انجام دهند.

وی با تاکید بر لزوم تشکیل کمیسیون تجدیدنظر برای رسیدگی به پرونده این کاندیداها خاطرنشان کرد: طی هفته جاری و نهایت هفته آینده کمیسیون تجدید نظر برگزار می شود و بعد از آن وضعیت کاندیداها برای اعلام به مراجع ذی صلاح و گرفتن تاییدیه صلاحیت نهایی مشخص می شود.

سرپرست دبیری فدراسیون شطرنج با بیان اینکه اواخر تیر مجمع انتخاباتی این فدراسیون برگزار می شود، گفت: تاکید وزیر ورزش برگزاری انتخابات در کوتاه ترین فاصله زمانی است. معاون وزیر (اسبقیان) هم پیگیر سروسامان دادن به فدراسیون هایی است که با سرپرست اداره می شوند و اینکه تا نیمه سال انتخابات شان برگزار شود. بنابراین اگر مشکل خاصی پیش نیاید و نتیجه تایید صلاحیت ها هم به موقع اعلام شود، دهه سوم تیر انتخابات را با هماهنگی وزارت ورزش برگزار می کنیم.

کد خبر 6097267 زینب حاجی حسینی

دیگر خبرها

  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ورود زنان باید ضابطه‌مند باشد/ ورود بانوان به ورزشگاه منع نمی‌شود
  • علت افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران چیست؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران/ کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند؟
  • ۲ دلیل مهمِ افزایش آمار آبله‌ مرغان در ایران | کدام کودکان آبله مرغان نمی‌گیرند
  • مقهور فریب حاشیه‌سازی‌های دشمن درباره کشف حجاب نشویم
  • دبیر مجمع: انتخابات فدراسیون شطرنج اواخر تیر برگزار می شود
  • سالمندان مبتلا به فشار خون بالا چه بخورند؟
  • برگزاری مجمع انتخابات هیات کشتی کهگیلویه و بویراحمد
  • ۵ روش از مؤثرترین درمان‌های مکمل در بهبود سرطان