Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@22:05:37 GMT

کمپين سينماگران ژاپني براي نجات سينماي مستقل

تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۴۴۱۴۰

کمپين سينماگران ژاپني براي نجات سينماي مستقل

خبرگزاری آریا-تقریبا تمام اکران های کشور ژاپن بخاطر بحران کرونا به تعلیق درآمده و حالا حیات صحنه هنری این کشور به سینمای مستقل چشم دوخته است.
به گزارش آریا، به نقل از ورایتی، سینماگران ژاپنی برای نجات سینمای مستقل سرزمین آفتاب تابان در توکیو کمپین تشکیل دادند
تقریبا تمام اکران های کشور ژاپن بخاطر بحران کرونا به تعلیق درآمده و حالا حیات صحنه هنری این کشور به سینمای مستقل چشم دوخته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


شینزو آبه نخست وزیر ژاپن با اعلام وضعیت اضطراری در کشور دستور داد تا آن تعداد از سینماها که هنوز باز هستند، نیز تعطیل شوند.
ژاپن سومین بازار بزرگ اکران سینمایی در جهان است و تعطیلی بلند مدت سینماهای این کشور به دلیل پاندمی ویروس کرونا نقش مهمی در سقوط گیشه جهانی خواهد داشت.
قانون ژاپن مکانیسمی برای اجبار در تعطیلی مشاغل یا ممانعت از بیرون رفتن افراد مقرر نکرده است و اعلامیه شینزو آبه تنها جنبه اجتماعی و تاکید بر رعایت موارد ایمنی دارد و منعی قانونی در این زمینه لحاظ نشده است بااین وجود خود مردم ژاپن مسائل بهداشتی و فاصله اجتماعی را در سطح بالایی رعایت کرده و از حضور در مراکز تجمع عمومی همچون سالن های سینما خودداری می کنند.
طی همین آخر هفته، 10 عنوان از شاخص ترین فیلم های سینمایی روز اکران شد و در سراسر کشور تنها 42 هزار و 208 دلار نصیب گیشه شد. همین بازه زمانی در سال 2019 مبلغ 18 میلیون و 200 هزار دلار درآمد داشته است.
انتظار می رود سینماهای زنجیره ای سراسر کشور ژاپن  نظیر سینماهای زنجیره ای توهو(Toho)، با 695 سالن اکران بتوانند بحران را با کمترین چالش مهار کنند، زیرا آنها بخشی از مجتمع های بزرگ سرگرمی با دسترسی آماده برای سرمایه گزاری هستند.
اما مشکل اصلی در ژاپن سینماهای مستقل هستند. بسیاری ازاین سینماها در مقیاس کوچک ژاپن که بصورت محلی به نام «مینی شیاتا» شناخته می شوند ممکن است با بحران مواجه شوند.
این سالن ها متضمن بخش قابل توجهی از مارکت فیلم های مستقل ایالات متحده و اروپا هستند و همین مساله را بسیار مهم و حساس می کند.
تاکاشی آسایی از افراد تاثیرگذار در صنعت سینمای ژاپن که اداره سالن های غرب توکیو را برعهده دارد گفت: درآمد گیشه به صفر رسیده است و در حال حاضر تامین مخارج و هزینه های اولیه به ضروری ترین جدال این روزها بدل شده است.
حالا بسیاری از تاثیرگذارترین فیلمسازان ژاپن برای حمایت از سینمای مستقل کشور خود دست به کار شده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: نجات سینمای مستقل سینمای مستقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۴۴۱۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید

فیلم «مست عشق» با جذب ۵۰ هزار و ۶۵۸ مخاطب در نخستین روز اکران خود موفق شد تا رکورد بیشترین تعداد مخاطب روز نخست نمایش را از آن خود کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، فیلم «مست عشق» در نخستین روز نمایش عمومی خود، یک رکوردشکنی سهمگین از خود به جای گذاشت و توانست با جذب ۵۰,۶۵۸ مخاطب، رکورد فروش روز نخست سینما را از آن خود کند.

مجموع فروش این فیلم برای روز نخست، ۳,۵۸۵,۵۲۰,۰۰۰ ریال بوده است و باید به این نکته توجه داشت که این فیلم در شرایطی به این رکوردشکنی دست یافته که این رکورد طی یک دهه اخیر، در اختیار فیلم ساعت ۵ عصر مهران مدیری بوده است.

اکران مست عشق از روز چهارشنبه _پنجم اردیبهشت_ آغاز شد و تمامی سانس‌های فوق‌العاده اثر نیز تا پیش از ساعت ۲۳:۵۹ دقیقه ترتیب داده شد تا این فیلم بتواند در این بازه، با جذب نزدیک به ۵۱۰۰۰ مخاطب، رکورد پرمخاطب‌ترین فیلم در اکران روز نخست را از آن خود کند.

طی یک دهه اخیر، علاوه بر ساعت ۵ عصر، چند فیلم دیگر نیز بوده‌اند که آمار خوبی از خود به جای گذاشته‌اند: فروشنده در روز نخست اکران خود ۲۵۰۰۰ مخاطب داشت. نهنگ عنبر ۲، ۲۱۰۰۰ مخاطب، ما همه با هم هستیم ۲۹۰۰۰ مخاطب، هزارپا ۲۷۰۰۰ مخاطب، مطرب ۳۵۰۰۰ مخاطب و گشت ۲ نیز ۳۵۰۰۰ مخاطب داشته است، دو فیلم پرفروش امسال یعنی تمساح خونی و سال گربه نیز به ترتیب در روز نخست نمایش خود، ۱۸۰۰۰ و ۳۱۰۰۰ مخاطب را به سینما کشاندند.‌

نکته قابل توجه در این رکوردشکنی آن است که تا پیش از این، جایگاه صدر جدول و رکوردها به فیلم‌های کمدی محدود می‌شد اما با اکران این فیلم این موضوع به اثبات رسید که دیگر موضوعات نیز برای مردم جذب و قابل توجه است و این امر نشان‌دهنده آن است که مست عشق طی روزهای آتی نیز با استقبال بسیار خوبی همراه خواهد بود و احتمالاً که بتواند یک رکوردشکنی خوب را در جدول فروش امسال سینمای ایران به جای بگذارد.

استقبال ۵۱۰۰۰ نفری مخاطبان در روز نخست نمایش این فیلم در شرایطی رقم خورد که تمساح خونی به عنوان پرفروش‌ترین فیلم امسال سینماهای کشور، طی روز گذشته، نزدیک ۲۰۰۰۰ مخاطب داشت و سال گربه نیز به عنوان دومین فیلم پرفروش امسال، نتوانست بیش از ۱۷۰۰۰ مخاطب جذب کند.

کد خبر 747748

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی شمس و مولانا در سینمای ایران؛ «مست عشق» نیامده از ۵ فیلم سبقت گرفت
  • رکوردشکنی شمس و مولوی در سینمای ایران
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز جمعه ۷ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • «مست عشق» و رکورد تازه در سینمای ایران / یک فیلم غیرکمدی به صدر جدول فروش روزانه رسید
  • برنامه سینماهای تهران، مشهد و شیراز امروز ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برنامه سینماهای اصفهان امروز پنجشنبه ۶ اردیبهشت + ساعت اکران «مست عشق» و قیمت بلیت
  • برخورد صمیمانه شمسایی با خبرنگار ژاپنی
  • حضور یک ایرانی در تیم ملی والیبال ژاپن!
  • تیم ژاپنی حریف العین در فینال لیگ قهرمانان شد
  • پرفروش‌ترین سینماهای کشور در فروردین اعلام شد