Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@00:54:59 GMT

پویش همدلی برای بخشش اجاره بها در یزد

تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۵۴۴۰۱

پویش همدلی برای بخشش اجاره بها در یزد

هرازگاهی خبرهای خوشحال کننده ای از بخشش اجاره بها در دوران کسادی بازار به دلیل شیوع کرونا شنیده میشود که مردم متدین یزد نیز در این امر پیشتاز بوده اند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزد رسا؛ همزمان با شیوع کرونا از اواخر اسفندماه سال گذشته واحدهای صنفی، بازار و مجتمع های تجاری استان یزد به ناچار به صورت موقت کار خود را  تعطیل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعطیلی بازار هر گونه کسب درآمدی را برای فروشندگان و صاحبان واحدهای تجاری به صفر رساند علاوه بر این اجاره بها نیز بار مضاعفی را بر دوش آنها نهاد. اما مردم نوع دوست کشورمان که به تعبیر رهبر انقلاب در آزمون مقابله با کرونا "خوش درخشیده بودند" از این هموطنان نیز غافل نماندند.

در جای جای میهن عزیزمان پویش های مختلفی برگزار شد و هر از گاهی خبرهای خوشحال کننده ای از بخشش اجاره بها شنیده شد. طبیعتاً مردم متدین یزد نیز در این امر پیشتاز بوده و برای برداشتن بار از دوش مردم از هیچ کاری دریغ نکردند.

عده ای اجاره بهای واحد تجاری خود را بخشیدند، برخی به دنبال سازو کاری برای این کار بوده اند و عده ای هم مدارا را پیشه کرده اند.

 

بخشش 100 میلیونی اجاره بهای یک مجتمع تجاری و تدارک وام

سید معین صدر مدیر مجتمع تجاری امیر یزد گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و همچنین تعطیلی مغازه‌ها، شرایط سختی برای مغازه‌داران به وجود آمده و درآمدی هم در این مدت نداشته‌اند به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا اجاره‌بهای مغازه‌ها را در فروردین‌ماه ببخشیم.

وی تعداد مغازه‌های مجتمع تجاری امیر را بیش از 40 باب عنوان کرد و افزود: مبلغ بخشیده شده فروردین‌ماه 100 میلیون تومان است.

صدر اذعان داشت: اگر شرایط به همین منوال و بیماری کرونا در کشور و استان یزد وجود داشته باشد، طرح اعطای وام 30 میلیون تومانی دو درصد از بانک رسالت را برای مغازه‌داران فراهم آوردیم تا کمکی به مغازه‌داران باشد.

 

بخشودگی یک ماه اجاره فروردین و تعویق دوماه اجاره در اردکان

رئیس شورای شهر اردکان اعلام کرد: در راستای تشویق و ترغیب موجرین، و کمک به مستاجرین شهرداری که به علت شیوع ویروس کرونا متضرر شده اند، با مصوبه شورای اسلامی شهر، شهرداری اردکان موظف شد، اجاره بهای یک ماهه مستاجرین خود را ببخشد.

محمدجواد شاکر رئیس شورا در این خصوص اظهار داشت: علاوه بر بخشش یک ماهه، شهرداری اردکان با استناد به مصوبه پنجمین جلسه شورای شهر، موظف شد تا اجاره بهای اردیبهشت و خرداد خود را در پایان قرار داد مستاجرین دریافت کند.

 

آغاز پویشی برای بخشش اجاره بها مالکین به مهدهای کودک در یزد

علی محمد عطابخش مدیرکل بهزیستی استان یزد با اعلام این خبر گفت:  این پویش به دنبال جلب رضایت مالکان خیر برای بخشش تمام یا بخشی از اجاره بها ساختمان مهد می باشد.

وی گفت: همزمان با شیوع کرونا 320 مهد کودک استان از ابتدای اسفندماه تعطیل و یکهزار و 180 نفر از بانوان شاغل در این مراکز بیکار شده اند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد85 درصد از مکانهای مهدهای کودک در استان را استیجاری ذکر کرد و گفت: با توجه به عدم توان مهدها برای پرداخت دستمزد، بیمه پرسنل شاغل در مهدها و هزینه اجاره؛ از تمام مالکان و خیرین در خواست می کنیم با پیوستن به این پویش اولین یاریگران مهدهای کودک به منظور حفظ بقاء آنها در شرایط کنونی باشند.

 

درصدد بخشودگی اجاره بهای مغازه های وقفی یزد هستیم

محمد حسین کاظمی رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان یزد  نیز در پاسخ به مطالبات مردمی عنوان کرد: برای حل مشکل مغازه هایی که ملک های وقفی را اجاره کرده اند، درخواستی را به تهران ارسال کردیم تا نسبت به تخفیف یا بخشش اجاره آنها در شهرستان یزد اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با تاکید بر اینکه اگر تهران اجازه این کار را صادر کند به صورت حتم به صاحبان مغازه های اجاره ای وقفی اعلام خواهیم کرد، اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از مشاغل در زمان شیوع بیماری کرونا از فعالیت خود بازمانده است، اگر با طرح ارائه شده به تهران موافقت شود این کار را اجرایی خواهیم کرد.

 

به دنبال جبران ضرر باشگاه‌داران یزدی هستیم

مسعود شریعتی مدیرکل ورزش و جوانان استان یزد گفت: نزدیک به 2 ماه است که کسب و کارهای مختلف با مشکل مواجه هستند و از رونق افتاده‌اند و فعالان آنها با مشکلات معیشتی فراوانی روبه‌رو هستند و از جمله مراکزی که به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشور تعطیل شده و فعالان آنها با مشکل مواجه شده‌اند، مراکز ورزشی و باشگاه‌های ورزشی است.

وی با اشاره به اینکه در نامه‌های جداگانه به وزارت ورزش و جوانان و استانداری یزد خواهان حمایت و ایجاد بسته‌های حمایتی از باشگاه‌داران شدیم افزود: در راستای حمایت از باشگاه‌داران تمهیدات مختلفی برای حل مشکل آنها در نظر گرفته شده است، پیشنهاداتی مانند عدم دریافت دیرکرد وام‌های آنها، پرداخت تسهیلات ویژه برای آنها و پیشنهادات متعددی با همکاری سازمان‌های مختلف و استانداری برای حل مشکلات آنها ارائه شده است.

 

فعلا برنامه‌ای برای بخشش اجاره‌ها نداریم ولی با مستاجرین مدارا می‌کنیم

محسن عباسی هرفته رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد گفت: شهرداری یزد در زمان شیوع کرونا حمایت خوبی از مستاجرین خود داشته و موضوع زمان پرداخت اجاره بها را قابل مذاکره کرده است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد اضافه کرد: پایان سال گذشته و ابتدای امسال مستاجرین برخی املاک شهرداری امکان پرداخت اجاره خود را نداشتند که با مذاکراتی که صورت گرفت، این اجاره بها به تعویق انداخته شد و حتی در خصوص چک های برگشتی هم از سوی شهرداری پیگیری حقوقی انجام نگرفت.

وی خاطرنشان کرد: شهرداری یزد سخت گیری طی دو ماه گذشته در بحث اجاره بها و چک های ارائه شده مردم به شهرداری نداشته است.

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر یزد با بیان اینکه برنامه‌ای برای بخشش اجاره بهای مغازه‌های تحت تملک شهرداری یزد نداشته‌ایم افزود: در شرایط کنونی که مغازه‌داران با مشکل روبه‌رو شدند، از طریق مهلت دادن به رفع دغدغه مستاجرین شهرداری کمک خواهد شد.

 

تدابیر جدی اتخاذ نشود، کرونا بحران اقتصادی به دنبال دارد

عباس علوی راد عضو انجمن اقتصاددانان ایران در این رابطه بیان داشت: همزمان با شیوع کرونا ویروس در کشور و تعلیق بسیاری از فعالیت های اقتصادی، در میان گروه های عمده شغلی دو گروه بیشتر در معرض تهدید مستقیم قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: این دو گروه بر اساس آمارهای مرکز آمار ایران شامل کارکنان خدماتی، فروشندگان فروشگاه ها و بازارها (حدود ۳ میلون و ۷۰۰ هزار نفر) و کارگران ساده (حدود ۳ میلیون ۳۰۰ هزار نفر) هستند.

علوی راد افزود: آخرین گزارش مرکز آمار ایران در پاییز ۱۳۹۸ نشان می دهد مجموعاً حدود ۲۴/۴ میلیون نفر در کشور شاغل هستند. لذا دو گروه عمده شغلی مورد تهدید مستقیم کرونا حدود ۳۰ درصد از کل اشتغال کشور را شامل می شوند.

عضو انجمن اقتصاددانان ایران ابراز داشت: تهدیدهای مورد اشاره به ما می گوید اگر برای کنترل شیوع کرونا ویروس به ناچار فعالیت اقتصادی در کشور در تعلیق بمانند، دولت لازم است تدابیر جدی و فوری حمایتی برای گروه های شغلی در معرض تهدید اتخاذ نماید.

وی تاکید کرد: حمایت فوری دولت از این دو گروه عمده شغلی به جهت فراهم آوردن حداقل شرایط زندکی در وضعیت قرنطینه خانگی برای قطع زنجیره گسترش ویروس مورد نظر اپیدمولوژیست ها و حفاظت از زندگی حدود ۲۵ درصد از کل جمعیت کشور کاملا ضروری و اجتناب ناپذیر است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای بخشش اجاره بخشش اجاره بها مغازه داران شیوع کرونا اجاره بهای استان یزد شورای شهر مغازه ها دو گروه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۵۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد

همشهری آنلاین - حوادث: یکی از روزهای خردادماه سال ۹۶ به پلیس اهواز خبر رسید که زنی که به تنهایی زندگی‌ می‌کرد در خانه اش در منطقه چهارراه آبادان به قتل رسیده است. این خبر را نزدیکان این زن به پلیس خبر داده بودند. آنها بعد از آنکه او به تماس‌های‌شان جواب نداده بود نگران شده و به خانه اش رفته و در آنجا با پیکر بی‌جانش روبه‌رو شده بودند. بر بدن مقتول چندین جای بریدگی با جسم برنده و نوک تیز به چشم می‌خورد. همچنین فرزندان مقتول با بررسی وضعیت او پی بردند که طلا و جواهراتی که او همیشه استفاده می‌کرده نیز سرقت شده است. از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل جنایت آیفون خانه را نیز احتمالا با این تصور که تصاویر او را ضبط کرده سرقت کرده است. در همین حال متخصصان پزشکی قانونی بعد از معاینه اولیه جسد اعلام کردند که به احتمال زیاد یک روز از قتل می‌گذرد. در این شرایط بود که پیکر مقتول به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.

برق طلا

آنطور که نزدیکان مقتول می‌گفتند از مدتها قبل یک نظافت‌چی برای تمیز کردن خانه مقتول به آنجا می‌رفت و روز قبل پسر نظافت‌چی به جای او به خانه زن تنها رفته بود. این زن آن روز در تماس با دخترش گفته بود که پسر نظافت‌چی که حدود ۱۸ سال داشت طوری رفتار کرده که او ترسیده است. همین اطلاعات باعث شد که نام پسر ۱۸ ساله بعنوان اولین مظنون مطرح و ساعتی بعد به اتهام قتل دستگیر شود.

متهم در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل اعتراف کرد و گفت با انگیزه سرقت جواهرات زن تنها او را به قتل رسانده است. متهم در اعترافاتش گفت: پدرم سالها برای نظافت به آنجا می‌رفت. آن روز چون کارش زیاد بود از من خواست به آنجا بروم. هنگام ورود نگاهم به جواهرات زن افتاد و وسوسه شدم. چند دقیقه ای کار کردم اما ناگهان به سوی او رفتم و بعد از قتل جواهراتش را سرقت واز آنجا فرار کردم. بعد جواهرات را به یک طلافروشی بردم تا بفروشم اما طلافروش فاکتور خواست و فقط به من ۳ میلیون تومان داد و قرار شد بقیه پول را بعد از بردن فاکتور بدهد.

حکم قصاص

متهم به قتل در ادامه با شکایت فرزندان مقتول بعنوان اولیای دم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان محاکمه و به قصاص محکوم شد. از آنجا که همه شواهد و مدارک در این پرونده علیه متهم بود حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور نیز تایید و مقرر شد این حکم بعد از پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم، اجرا شود. بر اساس قانون زمانی که قاتل مرد و مقتول زن باشد برای اجرای حکم اولیای دم باید نیمی از دیه قاتل را به او بپردازند.

شمارش معکوس برای قصاص

با قطعی شدن حکم، همه چیز برای قصاص قاتل آماده شده بود. چند روز قبل تنها پسر مقتول برای پرداخت تفاضل دیه به دادسرا رفته بود. او قصد داشت هرطور که شده قاتل مادرش را قصاص کند و اصلا به بخشیدن او فکر نمی‌کرد. در دادسرا اما اتفاقی افتاد که ناگهان ورق برگشت. او با زنی به نام مریم کارگر دستجردی که در پرونده های قتل زیادی پادرمیانی کرده و باعث سلح و سازش شده روبه‌رو شد. این فعال اجتماعی در حال تلاش برای صلح و سازش در پرونده دیگری بود و پسر مقتول وقتی او را دید تحت تاثیر حرفهایش قرار گرفت و ناگهان از تصمیمی که گرفته بود منصرف شد. او دادسرا را ترک کرد و چند روز بعد دوباره برگشت و این بار گفت قصد دارد قاتل را ببخشد.

چرا قاتل مادر را بخشیدم

میلاد سوزنچی، فرزند مقتول درباره این تصمیم به همشهری می‌گوید: در این مدت برای تصمیم گیری خیلی فکر کردم اما به نتیجه ای نرسیدم. چند روز قبل بر سر مزار مادرم رفته بودم. از او خواستم نشانه ای به من نشان دهد تا بهتر تصمیم بگیرم و از فشاری که تحمل می‌کنم نجات پیدا کنم. روزی که به دادسرا رفتم تا کار را تمام کنم با دیدن خانم دستجردی آن نشانه را حس کردم. وقتی او با من صحبت کرد آرام شدم و همان موقع تصمیم گرفتم که قاتل مادرم را برای رضای خدا ببخشم. در حقیقت مادرم خودش با نشانه ای که نشانم داد خواست تا قاتلش را ببخشم. من هم کاری را کردم که او خواسته بود. حالا از تصمیمی که گرفته‌ام راضی هستم و احساس آرامش می‌کنم.

کد خبر 847311 برچسب‌ها اهواز _ خوزستان قتل - قاتل حوادث ایران

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • بخشش عجیب‌ در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان؛ مقتول، قاتلش را بخشید
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • عجیب‌ترین بخشش در خوزستان: مقتول دستور بخشش قاتلش را داد
  • اطفاء حریق مغازه شیرینی فروشي در قزوین
  • آتش سوزی مغازه شیرینی فروشی در قزوین
  • همدلی خوبی در تیم وجود دارد/ باید مقابل ازبکستان با حوصله باشیم