Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- با تاسیس شورای عالی عشایر و توسعه روستایی کشور همه فعالیت‌های جامعه روستایی و عشایری با هماهنگی این شورا انجام می‌شود.
به گزارش خبرگزاری آریا، محمد امید در نشست خبری امروز در جمع خبرنگاران افزود: تصمیمات جامعه روستایی و عشایری در سطح ملی؛ به عهده شورای عالی عشایر و روستایی خواهد بود، در سطح استان ها، شورای برنامه ریزی استان و در سطح شهرستان ها، کمیته برنامه ریزی شهرستان‌ها مصوبات این شورا را اجرایی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشور افزود: همه فعالیت‌هایی که در حوزه عشایر و روستا‌های کشور اتفاق خواهد افتاد برای انسجام و توسعه خدمات در این شورا پیگیری می‌شود.
آقای امید ادامه داد: همه فعالیت‌ها در حوزه آب، برق، راه، تلفن، اینترنت و فعالیت‌های عمرانی روستا با هماهنگی شورای عالی عشایر و توسعه روستایی کشور انجام خواهد شد و حتی در زمینه مسائل اجتماعی، اقتصادی، ورزشی، فرهنگی و اشتغال انسجام لازم از این طریق انجام خواهد گرفت.
وی گفت: همه دستگاه‌ها و نهاد‌ها و موسسات مردم نهاد که در روستا‌ها فعالیت می‌کنند زیر نظر این شورا کار خواهند کرد.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: براساس ترکیب شورای عالی عشایر و توسعه روستایی کشور، رئیس این شورا معاون اول رئیس جمهور است و دبیری شورا نیز به عهده معاونت توسعه روستایی خواهد بود، همچنین 11 وزیر و سازمان برنامه و بودجه، 5 ارگان حاکمیتی کشور و 4 نفر از گروه‌های مردم نهاد در این شورا حضور دارند.
وی با اشاره به اینکه امکانات خوبی به روستا‌ها تخصیص داده شده است و این شورا می‌تواند با هم افزایی اثر گذار باشد، ادامه داد: شورای عالی عشایر و توسعه روستایی می‌تواند نقطه عطفی برای اثر گذاری هم سویی و هم افزایی این امکانات در چارچوبی خاص کار‌ها را پیش ببرد.
وی با اشاره به فرمان رهبری در سال 96 و 97 برای استفاده از اعتبار صندوق توسعه ملی در بحث اشتغالزایی روستایی گفت: 18 هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستا‌ها اختصاص یافت که تاکنون 12 هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.
آقای امید با اشاره به اینکه سهم اشتغال روستا در سبد اشتغال کشور از 5 درصد به 25 درصد در سال 98 افزایش یافته است، افزود: نرخ بیکاری روستا کاهش یافته و برای حدود 155 هزار نفر اشتغال پایدار همراه با بیمه ایجاد شده است گرچه برای 100 هزار نفر دیگر نیز اشتغال ایجاد شده، ولی بیمه ندارند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم با توجه به اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در بحث روستا‌ها به گازرسانی روستا‌ها اشاره کرد و گفت: به حدود 85 درصد از روستا‌های کشور گازرسانی شد که قبلاً این رقم 40 درصد بود.
وی افزود: در بخش اینترنت روستایی دسترسی از 28 درصد به 80 درصد افزایش یافته و هر هفته صد روستا به شبکه اینترنت متصل می‌شود به این ترتیب از 10 هزار روستا هم اکنون 31 هزار روستا به شبکه اینترنت متصل شده اند.
آقای امید گفت: در بخش آبرسانی روستایی نیز با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی هر هفته 30 روستا به شبکه آبرسانی بهداشتی وصل می‌شود شبکه و آبرسانی 10 هزار روستا نیز با استفاده از منابع صندوق توسعه ملی ترمیم شده است براین اساس 75 درصد از روستا‌های کشور از آب بهداشتی روستای برخوردار هستند.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم افزود: در بخش برق روستایی نیز هر هفته 25 روستا به شبکه برق متصل می‌شود و در حال حاضر برق رسانی به روستا‌های زیر 20 خانوار درحال انجام است براین اساس بیش از 95 درصد از روستا‌ها کشور برق دار شدند و 99 درصد جمعیت روستای از نعمت برق برخوردارند.
آقای امید گفت: 26 درصد از جمعیت کشور، روستایی و عشایر هستند که 21 میلیون جمعیت کشور را در برمی گیرد که حدود یک میلیون نفر آن عشایر هستند.
وی ادامه داد: در بخش بهداشت پوشش خانه بهداشت کامل شده است و 18 هزار خانه بهداشت روستایی داریم و 60 واحد آموزشی در روستا‌ها فعال است.
آقای امید در باره طرح مقاوم سازی روستا‌ها نیز گفت: براساس این طرح 45 درصد خانه‌های روستایی نوسازی شده اند و سطح تسهیلات مقاوم سازی خانه‌های روستایی به صورت قرض الحسنه به 45 میلیون تومان رسیده است.
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ابراز امیدواری کرد: این آمار در سال 99 با استفاده از منابع جدید رشد قابل توجهی پیدا کند.
وی درباره طرح هادی در روستا‌ها نیز افزود: این طرح در 45 درصد از روستا‌های کشور اجرا شده است همچنین برای مقاوم سازی مدارس روستایی نیز اعتبار ریالی صندوق توسعه ملی اختصاص یافته است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، آقای امید درباره ورزش روستا‌ها نیز تصریح کرد: از 563 روستا که سالن ورزشی داشتند از ابتدای دولت یازدهم تاکنون این رقم به 937 روستا رسیده است بر این اساس روستا‌های بزرگ بالای 50 خانوار سالن ورزشی و فضای ورزشی دارند و احداث سالن‌های ورزشی جزء اولویت‌های ما در سال جاری خواهد بود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت تصمیم گیری معاون توسعه روستایی و مناطق محروم شورای عالی عشایر و توسعه روستایی درصد از روستا ها صندوق توسعه ملی روستا های کشور روستا به شبکه روستا ها فعالیت ها آقای امید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی

  به گزارش خبرگزاری صدا وسیما مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره راهداری شهرستان خواف گفت: در پی شکسته شدن ۲ سد خاکی در زیر کوه قاین استان خراسان جنوبی و ورود سیلاب به روستاهای مرزی حوزه استحفاظی این اداره، شاهد مسدود شدن راه روستایی «چاه زول» در این منطقه بودیم.   علی جعفرنیا با اشاره به استقرار اکیپ گشت و ناوگان راهداری از ساعات اولیه وقوع سیلاب در منطقه افزود: از ساعات اولیه دیروز و با تلاش و همت بی وقفه راهداران اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای خواف نسبت به لایروبی و بازگشایی راه روستایی چاه زول اقدام شد.   وی تصریح کرد: در راستای خدمت رسانی به روستاییان و تسهیل در عبور و مرور و ارتقاء ایمنی تردد کاربران جاده ای نسبت به نصب تابلو و علائم ایمنی و بارریزی «دستک ها» و آب بردگی های در این مسیر روستایی اقدام شد.   همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی در گزارشی از مسدود شدن جاده های روستایی چهارباغ، طاغون،خانلوق، اریه و دامنجان در شهرستان نیشابور بر اثر سیلاب روز جمعه خبر داد.   بر این اساس با تلاش راهداران اداره راهداری نیشابوردر کمترین زمان و با هدف خدمت رسانی به روستاییان و تامین ایمنی تردد، با بکارگیری یک دستگاه گریدر و سه نفر نیروی راهدار مسیرهای روستایی مزبور بازگشایی شد.   مرکز شهرستان ۱۶۰ هزار نفری خواف در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.   شهرستان نیشابور در دو بخش سرولایت و مرکزی دارای چهار شهر «بار»، «خور»، چکنه و نیشابور و با ۳۵۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.      

 

دیگر خبرها

  • استان خوزستان ۴۰۳۹ روستا دارد
  • روستایی که سهم لک‌لک‌ها شد
  • روستایی که سهم لک لک ها شد | لک لک هایی که روستاییان را مجبور به خانه سازی کردند
  • انسجام فکری و تشکیلاتی لازمه تأثیرگذاری شوراها است
  • حمایت از طرح‌های اشتغال‌زایی روستایی در همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان
  • پیشرفت ۷۷ درصدی طرح جهاد آبرسانی در استان همدان    
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • بازگشایی جاده‌های سیلابی ۶ روستا در خراسان رضوی
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم