Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-29@01:55:36 GMT

ویژه برنامه‌های رادیو گفتگو در ماه صیام

تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۶۷۷۲۲

ویژه برنامه‌های رادیو گفتگو در ماه صیام

خبرگزاری میزان- رادیو گفت‌وگو در آستانه ماه مبارک رمضان با تهیه ویژه برنامه‌هایی از افطار تا سحر همراه شنوندگان فرهیخته این شبکه رادیویی خواهد بود. تاریخ انتشار: 14:03 - 01 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۴۲۲۷

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری میزان به نقل از روابط عمومی رادیو گفت‌وگو، ماه رمضان از برترین ماه‌ها در نزد خداوند است، چنانکه در دعای مخصوص آن می‌خوانیم «و رمضان، ماهی است که او را عظمت و کرامت و شرافت، و فضیلت دادی، نسبت به ماه‌های دیگر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» رادیو گفتگو نیز در ماه مهمانی خدا به رسم هر ساله با تهیه ویژه برنامه‌هایی از افطار تا سحر همراه روزه داران و شنوندگان فرهیخته این شبکه رادیویی خواهد بود.

برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» در خصوص دعای جوشن کبیر وتفسیر اسما خداوند است، «صبح صیام» برنامه صبحگاهی در خصوص حق الناس و همچنین «جرعه‌ای از ماه» ویژه برنامه افطار است که به شرح و تفسیر دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح می‌پردازد. در برنامه کوتاه «نه به نقطه جوش» تلاش کردیم که به جریان سازی رعایت خوش خلقی در حوزه‌های مختلف بپردازیم.

بیشتر بخوانید رادیو اعتکاف راه‌اندازی می‌شود

برنامه «گفتم گفت» اشاره به قول بندگی و آیه «أَلست بربّکم قالوا بلی «دارد که در این برنامه با وام گرفتن از آیه به موضوع رعایت حق الناس می‌پردازیم، «راز یه نشونی» ۳۰ برنامه کوتاه با هدف تفسیر شاخصه‌های دعای روز ماه مبارک رمضان است.

**اینجا آغاز مهربانی است

مهدی رستمی، کارشناس مجری برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» درباره اهداف و ابعاد این برنامه ویژه سحر گفت: با شروع ماه مبارک رمضان، ماه مهمانی خداوند و وجود شرایط معنوی در این ماه این امکان وجود دارد که محتوای عمیق تری که به لحاظ پژوهشی انجام داده ایم در اختیار مخاطب قرار بدهیم. یکی از ویژگی‌های اصلی برنامه سحر پژوهش محور بودن آن است که متناسب و متناظر با ایام و شرایط فعلی که جامعه جهانی را دچار التهاب کرده است مهربانی و توجه به یکدیگر در دستور کار ما قرار گرفت.

در این برنامه به بررسی دعای جوشن کبیر که مشحون از اسما الهی است پرداختیم اسمایی که هریک به نوبه خود بیانگر صفات باری تعالی هستند. صفاتی از قبیل مهربانی، بخشش، بهترین آمرزنده، بهترین یاور، بهترین روزی دهنده و بسیاری صفات دیگر که به ما یادآوری می‌کنند تنها اوست که می‌تواند با فضل و رحمت بی پایان خود بندگان را یاری دهد. این برنامه شامل قسمت‌های کوتاهی است که در هر یک به طواف نام‌های الهی نشسته ایم که هریک از آن‌ها وجهی از وجوه الهی است. در واقع هدف برنامه «اینجا آغاز مهربانی است» بررسی کارکرد‌های اسماء الهی در زندگی انسان است.

**** گفتگو با خدا در «جرعه‌ای از ماه»

رضا صفری، تهیه کننده برنامه «جرعه‌ای از ماه» گفت: این برنامه ویژه ساعات افطار در ماه مبارک رمضان و بر محور گفتگو با خداست که با بررسی مشتقات موضوع دعا اعم از حقیقت دعا، آثار دعا، آداب دعا، برکات دعا، موانع استجابت دعا، مظاهر استجابت دعا و موارد دیگر تقدیم مخاطبان و روزه داران گرامی می‌شود. بنا به بر فرمایشات مقام معظم رهبری در روز نیمه شعبان و در دورانی که بیماری کرونا به صورت جهانی و فراگیر انسان‌ها را درگیر کرده است، دعا و کمک به یکدیگر از راه‌هایی است که می‌تواند بلا‌ها و بیماری‌ها را برطرف کند.

در همین راستا یکی از بخش‌های برنامه به دعا و تضرع در خانه در ماه مبارک رمضان می‌پردازد، چراکه در وضعیت فعلی، شرایط حضور و برگزاری مراسم و آداب این ماه مانند سال‌های قبل وجود ندارد می‌توان در همین فضا هم از خیرات و برکات این ماه بهره‌مند شد و به این درک رسید که هم اکنون بیش از هر زمان دیگری به دعا و گفتگو با خداوند نیازمند هستیم. در قسمت شرح دعای ابوحمزه ثمالی و دعای افتتاح نیز استاد میرباقری استاد پناهیان و استاد صدر حضور دارند که با توجه به محتوای این دعا‌ها به بررسی راه‌های تضرع به درگاه خداوند، توبه و راه و رسم پرهیزگاری می‌پردازند. گزارشگرانی نیز از مشهد مقدس مهمان برنامه هستند که پیرامون موضوع دعا نیز با این مجاوران صحبت می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: رسانه ملی صدا و سیما ماه مبارک رمضان ویژه برنامه رادیو گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۶۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا عطایی‌فر، از ۲۳ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰ در تالار چهارسو مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

محمدرضا عطایی‌فر کارگردان نمایش به همراه حسین کشفی‌اصل و آناهید ادبی بازیگران کمدی-درام «توقف اتانازی» عصر روز گذشته (پنجشنبه ۶ اردیبهشت) از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاترشهر مهمان برنامه رادیویی «تئاترشهر» شبکه رادیویی نمایش بودند.

این هنرمندان در تازه‌ترین برنامه رادیویی «تئاترشهر» ضمن معرفی بیشتر نمایش کمدی-درام «توقف اتانازی» به پرسش‌های مخاطبان و مجری برنامه درباره دیگر جزییات این تئاتر پاسخ دادند.

یعقوب صباحی، حسین کشفی‌اصل، علی خازنی، سامان تیرانداز، آناهید ادبی، علی حیدری، محمد مغانی، محمدرضا معصومی، سارا واحدنوعی، سهراب گلدره، علیرضا عرب، فاطمه ساکتی، پیام شیخ نوازجاهد و امیرحسین امیری، بازیگرانی هستند که در این نمایش حضور دارند.

«توقف اتانازی»، یک کمدی-درام است که زندگی پنج نفر با مرگ را در صحنه تئاتر به تصویر می‌کشد.

برنامه رادیویی «تئاترشهر» به تهیه‌کنندگی و سردبیری علی بهرامی روز‌های پنجشنبه هر هفته به صورت زنده و مستقیم از ساعت ۱۷ تا ۱۸ بعداز ظهر از سالن انتظار تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر راهی آنتن شبکه رادیویی نمایش می‌شود.

علاقه‌مندان برای تهیه بلیت این اثر نمایشی می‌توانند به سایت تیوال و گیشه تئاتر مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «جعبه سیاه» آدم‌ها رو می‌شود/ چالش‌هایی که گاهی از دست مهمان برنامه در می‌رود
  • توزیع مهربانی در نانوایی | ببینید
  • خشونت در چهاردیواری‌های بدون شاهد
  • اهمیت ویژه به پاسداشت زبان و ادبیات فارسی ، شعر و موسیقی اصیل ایرانی در شبکه آموزش
  • برنامه «خط اول» از رادیو ورزش
  • برنامه‌های امروز رادیو ارومیه هشتم اردیبهشت
  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • گفتگو با نویسنده و بازیگر نمایش‌های طنز رادیو
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • پویش قدردانی از معلم در «زنگ انشا» از رادیو صبا