Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-02@02:58:13 GMT

حمایت از کسب و کارهای نمایشگاهی در شرایط کرونا

تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۷۶۸۳۲

به گزارش ایلنا از سازمان توسعه تجارت ایران، احسان قمری با اشاره به اینکه تقریبا از اواخر بهمن‌ماه صنعت نمایشگاهی دنیا متوقف شده و مشاغل پیشین و پسین این صنعت در حالت رکود به سر می برند، گفت: حمایت از فعالان صنعت نمایشگاهی به عنوان مهم‌ترین ابزار تحریک تقاضا و در نهایت تولید از اولویت‌های اصلی سازمان توسعه تجارت ایران در سال جهش تولید است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فعالیت بیش از ۲۰۰ برگزار‌کننده حقوقی نمایشگاه‌ها و بیش از ۴۰ مرکز نمایشگاهی در سراسر کشور گفت: صنعت نمایشگاهی و برگزاری رویداد به علت تحریک سایر مشاغل تولیدی و خدماتی از جمله غرفه‌سازی و صنایع چوب، صنعت رنگ، صنعت برق و الکترونیک، نرم‌افزارهای رایانه‌ای، حمل و نقل، صنایع کفپوش، بازاریابی و مشاغل خدماتی، نقش پررنگی در ایجاد اشتغال و تولید دارد.

قمری افزود: همچنین تنوع و تعدد فعالان شاغل در شرکت‌های برگزارکننده نمایشگاه به حدی است که می‌توان از فرایند برگزاری نمایشگاه‌ها به عنوان یک صنعت یاد کرد.

مدیرکل دفتر توسعه خدمات بازرگانی سازمان توسعه تجارت ایران در ادامه با تاکید بر اینکه فعالیت‌های نمایشگاهی از جمله مشاغل پرریسک در زمینه شیوع ویروس کووید ۱۹ است، گفت: به نظر می‌رسد  نمایشگاه‌ها، جزء آخرین مشاغلی باشد که در شرایط امن از نظر شیوع ویروس و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی خواهد شد، لذا لازم است با ابزارهای مختلف از مجریان نمایشگاهی که حداقل به مدت ۵ یا ۶ ماه فعالیت‌های خود را متوقف کرده‌اند، حمایت کرد.

قمری، هماهنگی با بانک توسعه صادرات ایران و صندوق ضمانت صادرات ایران جهت پرداخت تسهیلات کم‌بهره سرمایه در گردش به مجریان با هماهنگی انجمن‌های مربوطه و همچنین برنامه‌ریزی جهت حمایت از توسعه و تجهیز مراکز نمایشگاهی را از برنامه‌های سازمان توسعه تجارت ایران اعلام کرد و اظهار امیدواری کرد با همکاری سایر دستگاه‌های مسئول حمایت از فعالان صنعت نمایشگاهی با جدیت بیشتری دنبال شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: ایران تجارت صنعت ویروس برنامه ریزی سازمان توسعه تجارت ایران صنعت نمایشگاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۷۶۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد

رضا شعبان‌نژاد، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا از آغاز رویداد صدرا با حضور  ۶۰ شرکت در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد:‌ این رویداد صدرا با شعار صنعت، دانشگاه، راه اشتغال و برای اشتغال همزمان با تحصیل دانشجویان و با حضور فعال نمایندگان صنایع بزرگ در دانشگاه به‌منظور مصاحبه، جذب و استخدام دانشجویان و دانش‌آموختگان توانمند برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف رویداد صدرا ارتباط دانشگاه با صنعت، اشتغال آفرینی، استفاده از دانشجویان به‌عنوان کارآموز و کارورز، افزایش مهارت‌های شغلی، آشنایی دانشجویان با چالش‌های واقعی صنعت، تبدیل ایده‌های علمی به محصولات صنعتی و تجاری، حمایت مالی صنایع از پایان‌نامه‌ها است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا گفت: با توجه به شعار سال و توسعه مقام معظم رهبری بر اشتغال و راهبرد‌های کلان دانشگاه و پیشبرد دانشگاه به سوی فعالیت‌های دانش‌بنیان، فناورانه و ارتباط مؤثر بین دو گروه صنعت و دانش‌آموختگان این نمایشگاه برگزار می‌شود.

شعبان‌نژاد عنوان کرد:‌ دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در راستای برگزاری رویداد صدرا برای مشارکت هر چه بیشتر صنایع با شهرک‌های صنعتی اشتهارد، آراسنج، پاسارگارد و شهرک صنعتی‌های حومه چندین جلسه برگزار کرده و با دعوت از صنعتگران بر لزوم ارتباط بین دانشگاه و صنعت برای پیشبرد ایران تأکید کرد همچنین با حضور در ادارات سطح شهر و مسئولان شهری و مدارس در ارتباط با هماهنگی دانش‌آموزان و قشر‌های تحصیل‌کرده برای بازدید از نمایشگاه و گرفتن ایده‌های شغلی و ورود به صنعت تأکید شده است.

بازدید وزیر کشور از غرفه واحد بوئین‌زهرا در نمایشگاه ایران اکسپو

در راستای شناسایی فرصت‌های صادراتی ایران و ارائه محصولات تولیدی، دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوئین‌زهرا در ششمین نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو ۲۰۲۴ حضوری فعال دارد. بازدید وزیر کشور از غرفه این واحد دانشگاهی و آشنایی با محصولات تولیدی آن از اتفاقات مهم این رویداد بین‌المللی به شمار می‌رود. رایزنی با صاحبان صنایع و شناساندن ظرفیت‌های واحد بوئین‌زهرا  از دیگر اهداف واحد بویین‌زهرا است.

به گزارش آنا، نمایشگاه بین‌المللی ایران اکسپو از تاریخ ۸ الی ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اشتغال اهمیت دارد
  • آغاز به‌کار نمایشگاه تخصصی فرانچایز در ایران‌مال
  • ارائه توانمندی‌های گردشگری کردستان در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • برپایی نمایشگاه دست ساخته‌ها دانش آموزان در گچساران
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • توانمندی صنعت قم برای تولید انواع کفش در نمایشگاه اکسپو به نمایش درآمد
  • حضور سفیران و مقامات بین المللی در همایش و نمایشگاه ملی ژئوماتیک
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد