Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد مقابله با کرونا در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اجرای طرح فاصله گذاری هوشمند گفت:  این طرح، ادامه طرح کاهش زنجیره انتقال بیماری و در پیوستگی با آن قرار دارد، با توجه به نظرات کارشناسی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نسبت به روند شیوع بیماری به صورت تدریجی برخی از ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها مرتفع می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر این اساس، از تاریخ ۲۳ فروردین ماه صرفا در حوزه کسب و کار‌های کم ریسک در همه استان‌ها بجز تهران امکان آغاز فعالیت فراهم شده و از ۳۰ فروردین نیز در تهران این امر صورت گرفته است. همچنین از اول اردیبهشت ماه امکان قعالیت برای پاساژ‌ها و بازار‌ها در سطح کشور فراهم شد.

قاسمی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مورد پاساژ‌ها این است اگر در این اماکن مشاغل پر ریسک وجود داشته باشند همچنان در زمره واحد‌های تعطیل قرار داشته و تا اعلام وزارت بهداشت امکان فعالیت ندارند؛ همچنین تا زمان عادی شدن روند بیماری در کشور این طرح ادامه دارد و آغاز فعالیت دوباره همه کسب و کار‌ها منوط به رعایت پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با واحد‌های صنفی با هدف قطع زنجیره انتقال بیماری و جلوگیری از شیوع مجدد آن است.

او تصریح کرد: مهم‌ترین نکته طرح فاصله گذاری اجتماعی، رعایت دستورالعمل‌ها و یا همان پروتکل‌های بهداشتی مرتبط با کسب و کار‌ها در سه حوزه فعالان و صاحبان واحد‌های صنفی و مشاغل، محیط فعالیت و مشتریان است که لازم است به صورت جدی، اجرا و رعایت شود. این امر با هدف قطع زنجیره انتقال، جلوگیری از شیوع مجدد بیماری و حفظ سلامت جامعه صورت می‌گیرد.

دبیر کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد مقابله با کرونا با اشاره به اقدامات صورت رفته در طرح فاصله گذاری هوشمند گفت: اقدامات انجام شده در این طرح صرفا در حوزه آغاز فعالیت مجدد واحد‌های صنفی و مشاغل تغییراتی نسبت به طرح اولیه انجام شده است.

قاسمی افزود: ملزم کردن واحد‌های صنفی به رعایت پروتکل‌ها از جمله ضدعفونی مداوم محل و ایجاد فاصله گذاری، دریافت کد فعالیت از وزارت بهداشت از طریق ثبت اطلاعات در سامانه سلامت و ارایه تعهدنامه به منظور رعایت ضوابط، ایجاد فاصله گذاری در فروشگاهها، مترو و اتوبوس‌ها و دیگر وسایل نقلیه عمومی، بازگشایی فعالیت ادارات و شرکتها، بازگشایی مرحله فعالیت اصناف و بازار‌ها و لغو محدودیت‌های تردد بین استانی از جمله ویژگی‌های طرح فاصله گذاری هوشمند است که به صورت تدریجی و مرحله انجام شده است.

او درباره  سفرهای بین استانی افراد گفت: همانطور که رئیس جمهور اعلام کردند، محدودیت تردد بین استان‌ها از اول اردیبهشت لغو شده است، اما هم ایشان به عنوان رئیس ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و هم وزارت بهداشت تاکید دارند که به منظور کنترل بیماری، شهروندان جز برای انجام سفر‌های ضروری اقدام به مسافرت نکنند، زیرا ویروس کرونا هنوز از بین نرفته بلکه فقط روند شیوع آن، کاهش یافته است و اگر مردم به رفتار‌های پیشگیرانه را در این زمینه بی توجهی کنند، ویروس کرونا همچنان در کمین آن‌ها نشسته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت کشور ویروس کرونا محدودیت های کرونایی طرح فاصله گذاری هوشمند واحد های صنفی وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۱۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای پایتخت هم‌اکنون (۷ اردیبهشت ماه) در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش ایسنا،  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران اعلام کرد: آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۰ بود و کیفیت هوای پایتخت در شرایط قابل قبول قرار داشت.

میانگین شاخص کیفیت هوا در ۱۲ ساعت گذشته (با تاکید بیشتر بر روی سه ساعت آخر در شرایط جوی متغیر) برای میانگین کل ایستگاه‌ها با میانگین ۱۱۱ و کیفیت هوا در وضعیت ناسالم برای گروه‌های  حساس  است.

تهران از ابتدای سال، ۵ روز هوای پاک و ۳۳ روز هوای قابل قبول داشته است و در هیچ روزی از سال جدید کیفیت هوای تهران در وضعیت ناسالم قرار نگرفته بود.

براساس این گزارش، میانگین شاخص کیفیت هوا از ۱۰۱-۱۵۰، ناسالم برای گروه حساس است و افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد بطور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می شود نفس کشیدن تا حدی سخت تر از حالت طبیعی صورت گیرد.  برای مثال کار کردن در باغچه در طول روز.

فعالیت سنگین نیز عبارت است از هرگونه فعالیت شدید خارج از منزل که سبب می شود نفس کشیدن به سختی صورت گیرد؛ برای مثال دویدن.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • مرگ ۲ تن در ۲ تصادف رانندگی به فاصله ۱۰ دقیقه در پایتخت
  • آزمایشگاه‌های هوشمند آینده پزشکی را متحول می‌کنند؟
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • متخصص حوزه انفورماتیک سلامت بیان کرد؛ نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • نقش آزمایشگاه‌های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری‌ها
  • نقش آزمایشگاه های پزشکی هوشمند در تشخیص بیماری ها
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس!
  • هوای پایتخت ناسالم برای گروه‌های حساس
  • هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار گرفت