Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:12:28 GMT

حفاظت از بناهای تاریخی اردبیل افزایش می‌یابد

تاریخ انتشار: ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۶۸۸۹۰۷

حفاظت از بناهای تاریخی اردبیل افزایش می‌یابد

به گزارش خبرنگار مهر، نادر فلاحی شامگاه سه شنبه در جلسه برنامه‌ریزی تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در اردبیل عنوان کرد: به منظور افزایش میزان حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی در مناطق مختلف استان اردبیل انجمن‌های میراث فرهنگی تشکیل می‌شود.

وی معرفی میراث فرهنگی استان اردبیل را ضروری دانست و افزود: معرفی میراث فرهنگی استان اردبیل و همچنین صیانت و حفاظت از بناهای تاریخی و آثار باستانی بسیار ضروری و الزامی است که در صدد اجرای برنامه‌های مختلفی در این راستا هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل از برنامه‌ریزی برای تشکیل انجمن‌های میراث فرهنگی در اردبیل خبر داده و تصریح کرد: استان اردبیل در حوزه میراث فرهنگی ظرفیت‌های بسیاری دارد به طوری که آثار و بناهای تاریخی فراوانی در مناطق مختلف استان قرار گرفته است.

فلاحی در ادامه بیان کرد: مقبره شیخ صفی‌الدین اردبیلی، مسجد جمعه، خانه ارشادی، پل هفت چشمه و برج شاطر در اردبیل، کاروانسرای قانلی بولاق، قلعه قهقهه و سنگ بنشه‌های ساسانی در مشگین‌شهر، شاه‌تپه در گرمی، حمام سنگی در کوثر، هفت تپه در خلخال و قلعه بوینی یوغون در نیر از جمله بناهای تاریخی استان اردبیل به شمار می‌رود.

وی خاطر نشان کرد: با تشکیل انجمن‌های مختلف در حوزه میراث فرهنگی علاوه بر اینکه در صیانت از آثار تاریخی استان موفق خواهیم بود گام اساسی و مهمی نیز در معرفی جاذبه‌های گردشگری استان و جذب مسافران و گردشگران خواهیم برداشت.

کد خبر 4906706

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی اردبیل آثار تاریخی ویروس کرونا بوشهر شیراز شیوع کرونا ایلام ستاد مقابله با کرونا شهرکرد قزوین کمک به نیازمندان بارش باران ماه مبارك رمضان بیرجند استانداری قزوین جهش تولید بناهای تاریخی استان اردبیل میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۸۸۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز

ایسنا/آذربایجان شرقی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان شرقی از کشف محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز خبر داد.

سرهنگ غلامرضا زینالی با اعلام این خبر گفت: محل حفاری غیرمجاز در منزل شخصی واقع در شهرک شهید چمران(آخماقیه) تبریز طی دریافت گزارش‌های مردمی توسط عوامل یگان‌ حفاظت کشف شد.

وی ادامه داد: طی دریافت گزارش‌های مردمی مبنی بر انجام حفاری غیر مجاز در منزل شخصی و اخذ دستور مقام قضایی، عوامل یگان حفاظت با هماهنگی نیروی انتظامی تبریز طی بررسی محل مورد نظر، محل حفاری به عمق ۱۶ متر و دهانه‌ای به طول ۱۰ متر کشف کرده و مالک متورای این واحد مسکونی تحت تعقیب و پیگرد قانونی قرار گرفت.

وی افزود: همچنین طی این عملیات ابزارآلات حفاری غیرمجاز اعم از طناب، سیم‌ بکسل، موتور برق، دستگاه هواساز، و ماسک شیمیایی نیز کشف شده و برای انجام مراحل قانونی به مراجع‌ قضایی ارجاع داده شد.

به‌ گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، وی خاطرنشان کرد: هم استانی‌های محترم می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در حوزه میراث فرهنگی، مراتب را با تماس شماره ۰۹۶۶۲، مرکز پیام یگان حفاظت وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی کشور اطلاع دهند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • ۳۴ باند حفاری اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی منهدم شد
  • لزوم استفاده از شیوه‌های نوین در جذب گردشگر
  • انهدام ۳۴ باند حفاری و قاچاق اموال تاریخی در آذربایجان‌غربی
  • محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز کشف شد
  • کشف محل حفاری غیرمجاز در شهرک شهید چمران تبریز
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • مافیای «بافت تاریخی» به زمین می‌خورد؟
  • زیرساخت‌های گردشگری شهر دژکرد اقلید تقویت و توسعه می‌یابد
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • میراث‌فرهنگی اصفهان باید دوباره زنده شود