Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد بن سلمان با یک مانع بزرگ دیگر برای تحقق آرزوی دیرینه خود مبنی بر فعالیت در سطح اول دنیای فوتبال رو به رو شده است. 

طرفداری- فعالان حقوق بشر و یکی از همکاران لیگ برتر در امر پخش مسابقات از این نهاد خواسته‌اند تا با خریداری باشگاه نیوکاسل توسط خاندان سلطنتنی عربستان سعودی مخالفت کند.

به گزارش AP، سازمان عفو بین الملل در نامه‌ای به ریچارد مسترز (مدیرعامل لیگ برتر) هشدار داده است خرید نیوکاسل می‌تواند به عنوان پوششی برای نقض قوانین بین المللی و حقوق بشر از سوی حکومت ریاض استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی شبکه قطری beIN Sports که از قبل بر سر دزدی مسابقات فوتبال توسط شبکه عربستانی beoutQ گلایه مند بوده است، از لیگ برتر خواسته است قبل از تصمیم گیری به دقت جوانب قضیه را بسنجد. به گفته یوسف العبیدی (مدیر عامل گروه رسانه‌ای beIN)، عربستانی‌ها می‌توانند منافع مالی لیگ برتر را به خطر بیاندازند. او باشگاه‌های لیگ برتری را از این خطر آگاه کرده است تا فشارها بر روی لیگ برتر افزایش یابد. 

نظر یک شریک تجاری مثل beIN که به لیگ برتر کمک کرده است به ثروتمندترین لیگ فوتبال دنیا تبدیل شود، اهمیت بالایی خواهد داشت؛ آن‌ هم در شرایطی که نگرانی‌ها به خاطر ضررهای مالی ناشی از شیوع ویروس کرونا افزایش می‌یابند. حالا شش هفته از برگزاری آخرین مسابقه لیگ برتر می‌گذرد. مسترز گفته است این بحران می‌تواند بالغ بر 1 میلیارد پوند به لیگ برتر ضربه بزند که بخش زیادی از آن به عدم پخش تلویزیونی مسابقات بر می‌گردد. 

در این شرایط صندوق سرمایه سلطنتی عربستان می‌خواهد 80 درصد مالکیت باشگاه نیوکاسل را از مایک اشلی خریداری کند. 20 درصد باقی مانده به طور برابر بین برادران روبن (فعال در حوزه املاک) و آماندا استاولی تقسیم خواهد شد. از سوی دیگر عفو بین الملل به لیگ برتر در مورد ماجرای قتل جمال خاشقچی در کنسولگری عربستان در استانبول که سال 2018 اتفاق افتاد هشدار داده است. 

گفتنی است قرارداد انتقال مالکیت بین اشلی و خریداران امضا شده و حتی پیش پرداختی هم صورت گرفته است. برای روی کار آمدن عربستانی‌ها در نیوکاسل، حالا فقط موافقت لیگ برتر باقی مانده است. 

منبع: طرفداری

کلیدواژه: لیگ برتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۶۹۳۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!

به گزارش "ورزش سه"، با واگذاری سهام باشگاه استقلال به هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، کم کم شاهد تغییرات جدید در این باشگاه خواهیم بود.

یکی از این تغییرات که پس از جلسه امروز مدیران پتروشیمی خلیج فارس با اعضای هیئت مدیره باشگاه استقلال زمزمه‌های آن مطرح شده، اضافه شدن پسوند خلیج فارس به نام باشگاه استقلال است.

در حالی که همزمان با تکمیل مراحل واگذاری پسوند ایران از نام باشگاه استقلال برداشته شده بود، حالا شنیده‌ها حاکی از آن است که قرار است عبارت خلیج فارس به نام استقلال اضافه شده تا این باشگاه از فصول آینده با نام استقلال خلیج فارس در مسابقات فوتبال داخلی و بین‌المللی شرکت کند.

پیش از این پسوند آبی پوشان، ایران بود و حتی در سامانه کدال و نامه های اداری و رسمی از این تیم به عنوان استقلال ایران یاد می شد که حالا به نظر می رسد باید شاهد تغییر آن به استقلال خلیج فارس باشیم.

دیگر خبرها

  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: نام استقلال عوض شد!
  • اولین تغییر بزرگ مالک جدید: استقلالِ خلیج فارس!
  • داوید رایا و دریافت گل در بازی‌های خارج از خانه لیگ برتر انگلیس پس از 604 دقیقه
  • رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است
  • غفلت ایران از سریلانکا بازار نفت آن را از ایران گرفت و به عربستان سپرد / لزوم توجه ایران به خلیج فارس در جاده نوین ابریشم
  • سون هیونگ مین: مقابل آرسنال همان تاتنهام خواهیم شد
  • با واگذاری سرخابی‌ها راه آسیا باز شد/ به عنوان هوادار در خدمت تیم هستم
  • ورود کشتی جنگی آمریکا به ساحل غزه/ حماس با پیشنهاد چین موافقت کرد/ هشدار درباره وقوع فاجعه در رفح
  • اردوغان: حماس را نه گروه تروریستی بلکه گروه مقاومت می‌دانیم
  • ورود PSG: رقابت با آرسنال و سیتی برای ستاره برزیلی