Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-30@09:35:51 GMT

رأی الیوم: ایران درحال ابرقدرت شدن است

تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۰۹۰۸۳

رأی الیوم: ایران درحال ابرقدرت شدن است

خبرگزاری فارس: صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد ماهواره «نور» را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب کند؛ این ماهواره با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پرتاب این ماهواره در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کارشناسان، آن را دستاورد تاریخی برای سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد النوبانی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» تأکید کرد، این اقدام سپاه پاسداران، «دستاورد تاریخی است که به مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اضافه می‌شود و موفقیت راهبردی در راستای تلاشهای ایران برای توسعه برنامه فضایی است».

النوبانی با بیان اینکه پرتاب این ماهوار، توانایی ایران را در رصد و پیگیری اهداف متخاصم در طرف‌های همسایه به ویژه رژیم صهیونیستی بسیار افزایش خواهد داد، تأکید کرد، اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد که کارکرد این ماهواره، رصد و تحت نظر قرار دادن است، بدین معناست که «ایران قصد دارد به ترامپ و نتانیاهو که روز گذشته موفق شد کابینه فوق العاده تشکیل دهد، پیامی مخابره کند مبنی بر اینکه باید پیش از اینکه هر گونه ماجراجویی نظامی احمقانه‌ای علیه ایران انجام دهند، یک تریلیون بار فکر کنند و بیشتر منتظر بمانند».

در این گزارش تأکید شده است، برای اینکه پی ببریم این دستاورد در واشنگتن و تل‌آویو چه بازتابی داشته، کافی است اشاره کنیم که ترامپ و نتانیاهو زمانی که ایران طی سه بار گذشته موفق نشده بود ماهواره خود را در مدار قرار دهد، چقدر خوشحال شده بودند.

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ و زمانی که ایران موفق نشده بود ماهواره خود را با موفقیت پرتاب کند، با حالت تمسخر گفت که این اقدام ایران مایه نگرانی و نقض محدودیتهای ایران در موشکهای بالستیک بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نتانیاهو هم در فوریه گذشته ضمن تمسخر ایران، در صفحه شخصی خود ادعا کرده بود که مسئولان ایران، «همان گونه که در قاچاق سلاح به سوریه و لبنان ناکام ماندند؛ در آسمان نیز، شکست خوردند؛ زیرا ما همیشه علیه آنان فعالیت می‌کنیم».

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد، نمی‌دانیم که ترامپ و دوستش نتانیاهو پس از این دستاور ایران، چه خواهند گفت، ولی یقیناً چاره‌ای جز پذیرش ایرانِ فضایی ندارند.

در پایان این گزارش آمده است: «دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است و همان گونه که مهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی پیش‌بینی کرد، ایران به این سمت حرکت می‌کند که به یکی از قطبهای جهان پساکرونا بدل شود. اما کسانی که در عربستان و برخی از شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] به خاطر ترامپ و نتانیاهو، با ایران دشمنی می‌کنند، همین ننگ برایشان کافی است که حتی نمی‌توانند چفیه و عقال خودشان را تولید کنند».

منبع: فردا

کلیدواژه: رأی الیوم ماهواره ایران سپاه پاسداران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۰۹۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد ابراهیم پارسانژاد در مورد درمان ناباروی، اظهار داشت: وقتی زوجین برای درمان ناباروری مراجعه می کنند در مرحله اول درمان های سطحی مربوط به زوجین برای انها تجویز می شود و در صورت لزوم درمان های اولیه به سمت درمان های پیشرفته سطح ۳ می رود.

وی افزود: بعد ازدواج درصد بارداری یک زوج در ماه اول ۱۵ درصد، در ۶ ماه اول ۵۰ درصد، در ۸ ماه این میزان به ۸۰ درصد و بعد از یک سال احتمال بارداری برای آنها به ۱۰۰ درصد می رسد.

این فوق تخصص نازایی، با اشاره به اینکه تمامی زوج های نابارور می توانند در فرایند درمان قرار گیرند، تاکید کرد: این به معنای این نیست که همه آنها بچه دار می شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت بین ۳۵ تا ۴۰ درصد از افرادی که اقدام به درمان ناباروی می کنند و از روش های کمک باروری استفاده می کنند، صاحب بچه می شوند.

وی تاکید کرد: تا سال ها پیش اگر زوجی مراجعه می کردند که به قول معروف مرد دچار مشکل بود و اسپرم نداشت به او گفته می شد که قابل درمان نیست. اما حالا درمان برای همه افراد نابارور انجام می شود اما این به معنای موفقیت در همه این عمل ها نیست.

بیست و سومین کنگره انجمن باروری و ناباروری ایران، ۱۹ الی ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شود.

کد خبر 6092722 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • درصد موفقیت درمان ناباروی با روش IVF در ایران
  • بایدن هم مثل ترامپ عربستان را قربانی می‌کند؟
  • تصویربرداری ۹۵ درصد از اراضی کل کشور توسط ماهواره پارس
  • مقابل ابرقدرت‌های چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • ما مقابل ابرقدرت‌هایی چپاول‌گر ایستاده‌ایم
  • جزئیات سناریوی رژیم‌صهیونیستی برای حمله به رفح
  • پایان کار دونده های ایران با دو مدال و کسب نخستین طلای جوانان
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • بوفالوی عصبانی شیر را به هوا پرتاب کرد (فیلم)
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!