Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-29@03:27:10 GMT

ظهور زباله گردهای جدید در فصل کرونا

تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۱۲۷۳۸

ظهور زباله گردهای جدید در فصل کرونا

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران از فعالیت زباله گردهای جدید در پی افزایش حجم زباله‌ها و توقف فعالیت پیمانکاران شهرداری برای تفکیک زباله از مخازن خبر داد.

به گزارش ایمنا، سید مالک حسینی شهرداری تهران در پی شیوع کرونا در مورد فعالیت زباله گردان در سطح پایتخت، به تمامی پیمانکاران خود اعلام کرد که تفکیک زباله از مخازن ممنوع است، گفت: با اعلام ممنوعیت تفکیک زباله از مخازن و خارج شدن پیمانکاران رسمی از این چرخه، شاهد فعالیت مضاعف زباله گردان جدید بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بنا به دستور دادستان، زباله گردی ممنوع است و باید توسط نیروی انتظامی با این پدیده برخورد شود، تصریح کرد:‌ این روزها با توجه به اینکه پیمانکاران طرف قرارداد با شهرداری در امر تفکیک زباله فعال نیستند، می بینیم که همچنان زباله گردها فعال هستند.

حسینی با اشاره به بروز پدیده جدید در تهران گفت: ما این روزها با زباله گردان جدیدی مواجه هستیم که نوع رفتار و فعالیتشان نشان می دهد که به تازگی وارد چرخه زباله گردی شدند و به نظر می رسد افزایش زباله های پایتخت و عدم حضور پیمانکاران برای تفکیک از مخازن سبب شده که زباله گردان جدید پا به عرصه فعالیت بگذارند.

وی تاکید کرد: آنچه در حوزه اختیارات و مسولیت های شهرداری تهران بوده اعلام رسمی ممنوعیت تفکیک زباله از مخازن است که همین تصمیم در راستای حفاظت از امنیت بهداشتی عموم شهروندان، زیانی بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان برای شهرداری در پی داشته است.

سرپرست سازمان رفاه و خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه متولی جمع آوری و ساماندهی زباله گردها شهرداری نیست، گفت: از ابتدای شیوع کرونا در کشور شهرداری تهران با همکاری سازمان های مردم نهاد اقدام به توزیع اقلام بهداشتی و غربالگری در گودهای زباله گردی در اطراف تهران کرد که این خدمات ادامه دارد؛ اما در مورد زباله گردهای جدید که مشخص نیست در چه مکان و گاراژی فعالیت می‌کنند نگرانی هایی داریم که  اعلام می‌کنم اگر سازمان مردم نهادی بخواهد به این زباله گردهای جدید اقلام بهداشتی بدهد، شهرداری تهران نیز آماده است تا به آنها کمک کند.

منبع: ایسنا

کد خبر 420401

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زباله های شهری زباله ویروس کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق تفکیک زباله از مخازن شهرداری تهران زباله گردان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۱۲۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند

ایسنا/لرستان استاندار لرستان پایه اقتدار حکومت اسلامی را مردم دانست و با بیان اینکه هرجا خطا کرده‌ایم جاهایی بوده که از حضور مردم در صحنه‌های مختلف اقتصادی و اجرایی غفلت کرده‌ایم، گفت: باید کارها را به مردم واگذار کنیم.

ابوطالب شفقت امروز، هشتم اردیبهشت ماه در جلسه شورای شهرداران و شوراهای اسلامی که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد، اظهار کرد: شورا پل ارتباطی بین دولت و مردم است، حال چه شورای اسلامی شهر باشد چه مجلس شورای اسلامی. ضرورت دارد در جریان اقتصادی و تولیدی مردم را مشارکت دهیم و آنان را تشویق به کسب و کار و مشارکت در کارهای تولیدی و اقتصادی کنیم.

استاندار لرستان بیان کرد: انتظار می‌رود اعضای شورای اسلامی شهر و روستاهای استان علاوه بر قانون شناسی، فرصت‌های موجود را شناسایی کنند. همچنین استفاده از پیمانکاران بومی به خصوص در طرح‌های کوچک شهرداری‌ها مدنظر قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مناقصه محدود مسابقه محلی است، بیان کرد: باید مناقصه‌ها محدود برگزار شود و از ظرفیت پیمانکاران استان در پروژه‌های کوچک استفاده شود.

شفقت با بیان اینکه باید از ظرفیت‌های استان در داخل استان بهره‌برداری شود و ارزش افزوده در شهرداری‌ها مساله‌ای مهم است، اضافه کرد: در استفاده از پیمانکاران بومی به ویژه در کارهای کوچک تعلل نکنید.

وی عنوان کرد: لرستان استانی سیل‌خیز است و ضرورت دارد منابع طبیعی، محیط زیست در اطراف شهر عملیات آبخیزداری و آبخوان‌داری را انجام دهند.

شفقت برساماندهی رودخانه‌های لرستان تاکید کرد و افزود: اختلاف‌نظری بین شهرداری خرم‌آباد و آب منطقه‌ای لرستان روی ساماندهی خرم‌رود وجود دارد که باید حل و فصل شود و هر کدام از آن‌ها که متولی محسوب می‌شوند موظف به ساماندهی رودخانه هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • مردم پایه اقتدار حکومت اسلامی را تشکیل می‌دهند
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا
  • وضعیت آلودگی هوای تهران امروز جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ + شاخص به تفکیک مناطق
  • فضای سبز بروجرد با پساب آبیاری می‌شود