Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@02:55:53 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۶ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۲۵۸۴۵

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۶ اردیبهشت ایسنا

احیاء مجدد محدودیت‌ها در صورت اوج گرفتن بیماری/ تسلیت ها در پی درگذشت آیت الله امینی/ برنامه دولت برای کارگران غیر رسمی/ انتقاد از تعلل دو ماهه برای صدور کارت سوخت و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

به گزارش ایسنا،‌ صحبتهای امروز رییس جمهور در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگر بیماری اوج بگیرد، ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها هستیم

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این جلسه تصریح کرد: اقدامات انجام شده و ارزیابی‌ها نشان می‌دهد که برغم آنکه در مسیر کنترل بیماری قرار داریم، اما اگر چنانچه سطح هشدارها و هوشیاری مردم کاهش یابد، خدای ناکرده ممکن است بیماری اوج بگیرد و در این شرایط ناگزیر به احیاء مجدد محدودیت‌ها باشیم که البته امیدواریم مردم عزیز کماکان هشدارها را جدی بگیرند و جز برای امور ضروری زندگی از منزل خارج نشوند و به مسئولین در کنترل بیماری تا رسیدن به یک وضعیت با ثبات و قابل اطمینان کمک کنند.
 

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله امینی

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای درگذشت عالم مجاهد و انقلابی مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی را تسلیت گفتند.

در پیام رهبر انقلاب اسلامی آمده است: درگذشت عالم مجاهد و پارسا مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ ابراهیم امینی رضوان‌الله‌علیه را به حوزه‌ی مبارک قم و فضلا و علاقمندان و مستفیدان از آثار قلمی آن مرحوم و بویژه خاندان مکرّم ایشان تسلیت عرض میکنم. عمر با برکت این عالم بزرگوار یکسره در راه علم و کسب و نشر معارف اسلامی و نیز مجاهدت سیاسی و اجتماعی و حضور فعال در مناصب رسمی نظام جمهوری اسلامی همچون امامت جمعه و عضویت در مجمع تشخیص مصلحت و مجامع تصمیم‌گیر حوزوی، مصروف گردیده است، همچنانکه سلوک فردی ایشان نمونه‌ی چشم‌نوازی از پارسائی و پرهیزگاری و بی‌اعتنائی به جاذبه‌های مادی را مجسّم ساخته است. رحمت خدا بر این روحانی انقلابی و صادق و مجاهد باد. از خداوند متعال مغفرت و رضوان الهی برای ایشان مسألت میکنم.

پیام سیدحسن خمینی در پی درگذشت آیت الله امینی

پیام تسلیت سیدحسن خمینی در پی درگذشت یار دیرین امام راحل، آیت الله شیخ ابراهیم امینی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی هم دومین خبر پربازدید بود.

پیام های دیگر مقامات برای تسلیت درگذشت آیت الله امینی را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

آیت‌الله امینی از نخستین مبارزان راه دشوار انقلاب بودند

آیت‌الله امینی از هیچ تلاشی در دفاع از اصل مترقی ولایت فقیه دریغ نکرد

آیت‌الله امینی، کارنامه ارزشمند و پرافتخاری برجا گذاشتند

آیت‌الله امینی فقیهی انقلابی و اسوه اخلاق و تقوا بود

آیت‌الله امینی از عالمان توانمند در صحنه مبارزات انقلاب بود

همچنین محمد رضا عارف، محمود واعظی، آملی لاریجانی، آیت الله جنتی، علی اکبر ولایتی، محمد جواد ظریف، رییس دیوان عالی، پرویز داوودی و... با صدور پیام هایی جداگانه رحلت آیت الله امینی را تسلیت گفتند.

***

دولت هم برای کارگران غیررسمی نگران است

اظهارات سخنگوی دولت درباره نگرانی های برای کارگران غیر رسمی هم از اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

علی ربیعی در گفت‌وگویی اینترنتی با تعدادی از خبرنگاران،‌ با بیان اینکه دولت بابت کارگران غیر رسمی نگران است،‌ گفت: بخشی از کارگران غیررسمی در بازگشایی اول مشاغل کم ریسک به کار بر خواهند گشت و از بیکاران کاسته می شود.

تعلل دو ماهه برای صدور کارت سوخت توجیهی ندارد

خبر پربازدید بعدی، انتقاد یک عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی انرژی از تعلل دو ماهه برای صدور کارت سوخت بود.

علی بختیار با تاکید براینکه دولت الکترونیک و سامانه‌های متعددی که راه اندازی شدند باید خدمت رسانی به مردم را سرعت بخشیده و آن را تسهیل کنند، گفت: متاسفانه امروز اگر فردی کارت سوخت  خود را گم کند یا کارت سوخت او به هر دلیل بسوزد دو ماه بعد برای او کارت سوخت صادر می‌شود که این یک اشکال بزرگ است و هیچ توجیهی ندارد. شرکت پخش فرآورده‌های نفتی و یا راهور که از زیر مجموعه دولت هستند باید در این زمینه هماهنگ باشند.

هر موضوعی درباره منتخبین مجلس یازدهم، در بررسی اعتبارنامه‌ها رسیدگی می‌شود

تاکید دبیر ستاد انتخابات کشور بر بررسی اعتبارنامه های منتخبین مجلس یازدهم هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

اسماعیل موسوی با توضیح اینکه تاکنون گزارشی درباره جعلی بودن مدرک تحصیلی یکی از منتخبین مجلس یازدهم به ما نرسیده است، گفت: اگر چنین مسائلی مطرح باشد خود نمایندگان مجلس یازدهم در زمان رای به اعتبارنامه‌ها، آن را بررسی می‌کنند.

کرونا نشان داد حاکمیت در ایران اقتدار لازم برای حل بحرانی در این سطح را دارد

خبر بعدی، ارزیابی یک کارشناس مسایل بین الملل از شرایط سیاسی و بین‌المللی جهان در مواجهه با بحران کرونا بود.

رحمن قهرمان در این باره تاکید کرد: کرونا بیش‌تر از هر چیز اهمیت حفظ تعادل بین کارآمدی و دموکراسی را نشان داد و این‌که کشورهای با سیستم دموکراسی اگر نتوانند این تعادل را حفظ کنند با مشکل جدی رو به رو خواهند بود.

 خبرهای دیگر مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

پیروی نهادها از تصمیمات دولت جزو آثار سیاسی کرونا است

کرونا نشان داد که قدرت انسان‌ها شکننده است

دولت‌ها نیازمند همکاری علیه دشمن مشترک هستند

گزارش مرکز پژوهش‌ها درباره تاثیرات کرونا بر صنایع دستی کشور

«ماه رمضان و بحران کرونا»

***

گفتن این که فرصتی برای حل مسائل با ایران به وجود آمده، زود است

همچنین یوسف العتیبه سفیر امارات متحده عربی در آمریکا با بیان اینکه حل بحران هایی همچون کووید-19 نیازمند همکاری جهانی است، تصریح کرد: هنوز زود است بگوییم این شرایط فرصتی برای حل مسائل با ایران به وجود آورده است.

وی در پاسخ به این سوال که شیوع ویروس کرونا چگونه دیدگاه امارات درباره ایران، یمن و سایر کشورها در منطقه را تغییر داده است؟ اظهار داشت: فرصت‌هایی وجود دارد. فکر می‌کنم کشورهایی هستند که به منطقه و بحرانی که با آن مواجهند، نگاه خواهند کرد و به دنبال فرصتی برای حل مشکلات و تلاش برای رفع مسائل خواهند بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آیت الله امینی فاصله گذاری هوشمند کروناویروس درگذشت آیت الله امینی پی درگذشت مجلس یازدهم کارت سوخت برای حل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۲۵۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار

به گزارش «تابناک»، سید حمید حسینی، دبیرکل اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در گفت وگو با مهر گفت: زمانی که شوک یا تنش سیاسی در کشور رخ می‌دهد مردم نه از روی نیاز بلکه به علت نگرانی از افزایش قیمت دلار در آینده اقدام به خرید ارز می‌کنند، درگیری‌های سیاسی ایران و منطقه خاورمیانه باعث افزایش موقتی نرخ دلار شد؛ البته این موضوع به ایران محدود نمی‌شود بلکه درگیری سیاسی در هر کشوری باعث ایجاد التهاب در بازارهای مالی آن کشور می‌شود.

وی افزود: رشد قیمت دلار در بازار غیررسمی به عملکرد بانک مرکزی ارتباط چندانی ندارد؛ چون این بانک بیشتر بر رفع نیازهای قانونی از طریق مرکز مبادله ارز و طلای ایران تمرکز دارد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به این موضوع که افزایش نرخ دلار صرفاً سیاسی است و به عملکرد اقتصادی دولت و بانک مرکزی مرتبط نیست، اظهار داشت: از گذشته تاکنون بازارسازی و فضاسازی وجود داشته به طوری که عده‌ای با سواستفاده از شرایط ایجاد شده اقدام به نرخ سازی می‌کنند و با دامن زدن به التهابات منافع بسیاری به دست می‌آورند.

حسینی در پاسخ به این پرسش که برای آینده دلار چه چشم‌اندازی را تصور می‌کنید، بیان کرد: در کنار مسائل سیاسی ایجاد شده، درآمدهای ارزی نیز نقش مهمی در کنترل نرخ ارز دارند؛ چون در سال گذشته نیز وضعیت درآمدهای ارزی دولت خوب بود؛ درواقع بازار ارز سال ۱۴۰۲ را نسبتاً با ثبات طی کرده و اگر دولت امسال نیز بتواند درآمدهای ارزی پایدار نسبتاً خوبی داشته باشد احتمال دارد نوسانات نرخ ارز به حداقل برسد.

دبیر اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق در پایان تاکید کرد: بانک مرکزی نیاز واردکنندگان را با نرخ نیما پاسخ می‌دهد؛ بنابراین به طور طبیعی نباید افزایش نرخ در بازار غیررسمی اثری بر قیمت‌ها داشته باشد و از بُعد دیگر دولت کالابرگ الکترونیک را راه اندازی کرده تا یارانه به مصرف کننده نهایی برسد و نوسانات نرخ دلار روی قیمت کالاهای اساسی اثری نگذارد.

دیگر خبرها

  • فرج‌الله شوشتری به‌عنوان سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان منصوب شد
  • ‍ انتصاب سرپرست معاونت سیاسی استاندار سمنان
  • مرگ یک زن بر اثر برخورد صاعقه در عنبرآباد 
  • کعبی، نائب رئیس جامعه مدرسین: نیروی انتظامی تحت هیچ شرایطی نباید از طرح نور عقب نشینی کند
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • آیت‌الله کعبی: طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • توضیح دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و عراق درباره بازار دلار
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • تکرار قصه حساس «گشت ارشاد» در خیابان‌ها | دولت رئیسی مدافع اصلی رویکردهای تند در حجاب | بعد از فوت مهسا امینی چه گفتند؟
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری