Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@20:38:36 GMT

سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی حرکت می کند

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۷۶۰۴

سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی حرکت می کند

موسوی نژاد گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا توسط سپاه نشان داد سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید مصطفی موسوی نژاد کارشناس سیاسی در گفت و گو با خاورستان، گفت: پرتاب موفقیت آمیز ماهواره نور به فضا از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، حرکت جدیدی بود و شاید بتوان اهمیت این موضوع را در واکنش دشمنان نسبت به آن مشاهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیشرفت های ملت ایران توسط استکبار محکوم می شود!

وی افزود: بعد از استقرار موفقیت آمیز ماهواره در فضا، بلافاصله استکبار جهانی این حرکت را محکوم کرد یعنی کاری که برای پیشرفت ملت ایران انجام شده و قابل تقدیر است، اما از سوی استکبار جهانی محکوم می شود و آمریکا تهدید کرد پرونده ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می برد! مگر پرتاب ماهواره به فضا، جای بحث در شورای امنیت دارد و اگر دارد، چرا در مورد ماهواره های نظامی آمریکا که با آن رصد می کنند و خون بسیاری از مردم دنیا را ریختند، در شورای امنیت بحث نمی شود؟!

کارشناس سیاسی با بیان این که بسیاری از کشورها ازجمله رسانه های عربی روی این موضوع مانور رفتند گفت: روزنامه رای الیوم نوشته بود "ایران با پرتاب ماهواره به ابر قدرت تبدیل شده است اما کشورهای عربی حتی چفیه هم نمی توانند تولید کنند. ابرقدرتی ایران، نتیجه مقابله با استکبار است و ناتوانی کشورهای عربی نتیجه سازش با استکبار جهانی است. همچنان آغوش ایران برای برادران مسلمان باز است و از این فرصت باید استفاده کنیم و تعامل خودمان با ایران را افزایش دهیم."

موسوی نژاد افزود: یکی از شبکه های صهیونیستی گفته بود "پیش بینی 40 سال پیش برخی از صهیونیست ها محقق شد که گفته بودند ایران به بزرگترین قدرت جنوب تبدیل خواهد شد. پرتاب ماهواره یکی از مهم ترین عامل هایی است که نشان دهنده تبدیل ایران به قدرت بلامنازع است."

وی اظهار کرد: شورای آتلانتیک آمریکا در مقاله ای گفته بود "سیاست تحریم ها و فشارهای حداکثری روی ایران اثر ندارد. اگر اثر کرده بود امروز ایران ماهواره پرتاب نکرده بود."

سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است

کارشناس سیاسی گفت: این دستاورد سپاه نشان داد سپاه در اوج تحریم ها به سمت فتح قله های نظامی با سرعت در حال پیشرفت است.

موسوی نژاد با بیان اینکه یادی کنیم از شهید تهرانی مقدم که پایه گذار صنعت موشکی بود افزود: تلاش های سردار حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه را نباید فراموش کرد و ان شاءالله در حوزه صنعت هوافضای سپاه، با دستاوردهای جدید مواجه باشیم تا باعث کوری چشم دشمنان سپاه شود.

طبق الگوی برجام مذاکره ای با دشمنان نخواهیم داشت

وی اظهار کرد: قابلیت های نظامی و دفاعی کشور به هیچ عنوان جای مذاکره ندارد و اصلا قابل پذیرش نیست.

کارشناس سیاسی تأکید کرد: همان هسته ای که مذاکره شد و مردم نتیجه را دیدند، به عنوان تجربه تاریخی کافی است و مردم در آن حوزه کاملا روشن شدند و آمریکا را شناختند که در قبال دادن آن همه امتیازی که دادیم، هیچی به دست نیاوردیم.

موسوی نزاد افزود: برجام الگویی شد که در سایر حوزه ها هیچ مذاکره ای با دشمنان در خصوص دستاوردهایمان نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس سیاسی موسوی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران

وزارت امور خارجه انگلیس روز پنجشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که دو نفر و چهار شرکت مرتبط با شبکه تولید پهپاد در ایران را به فهرست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

بر اساس این بیانیه سید محسن وهاب زاده مقدم، عباس عبدی، شرکت دانش‌بنیان شرق، پیشرو صنعت آسمان شریف، الوند موتور و موج گستر آسمان پرواز تحریم شده‌اند.

در این بیانیه ادعا شده است که دو فرد تحریم شده، «مدیران شبکه‌ای از شرکت‌های ایرانی هستند که در تولید پهپاد فعالیت می‌کنند» و با رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات نیروی هوافضای سپاه پاسداران مرتبط هستند.

طبق اعلام وزارت امور خارجه انگلیس دارایی‌های افراد و نهاد‌های تحریم شده در این کشور مسدود و شرکت‌ها و شهروندان انگلیسی از مراوده مالی با آنان ممنوع شدند. همچنین اشخاص حقیقی تحریم شده حق سفر به انگلیس را نداشته و ورود یا گذر آنها به این کشور ممنوع است.

انگلیس همچنین ممنوعیت‌های جدیدی را علیه صادرات قطعات مورد نیاز برای تولید پهپاد و موشک در ایران اعلام کرده است. وزارت امور خارجه انگلیس در این بیانیه ادعا کرد که این اقدامات دسترسی ایران برای توسعه این تسلیحات را محدود می‌کند.

دیوید کامرون وزیر امور خارجه انگلیس هم در تداوم فضاسازی‌ها علیه عملیات وعده صادق ادعا کرد: «حمله خطرناک ایران به اسرائیل خطر تلفات هزاران غیرنظامی و تشدید تنش در منطقه را به همراه داشت. امروز بریتانیا و شرکای ما پیام روشنی ارسال کردند مبنی بر اینکه، ما کسانی را که مسئول رفتار بی‌ثبات کننده ایران هستند، پاسخگو خواهیم کرد.» وی مدعی شد که انگلیس به تشدید تحریم‌ها علیه توسعه و صادرات تسلیحات ایران ادامه خواهد داد.

انگلیس هفته پیش هم ۷ نفر و ۶ نهاد ایرانی را که در عملیات وعده صادق دست داشتند، به فهرست تحریم‌های خود اضافه و ادعا کرد: ایران باید از رفتار بی ملاحظه و غیرقانونی خود دست بردارد.

 ایران با بهره گیری از حق ذاتی دفاع از خود مبتنی بر ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل، به ویژه حمله نظامی علیه مکان دیپلماتیک ایران که در روز ۱۳ فروردین ماه (اول آوریل ۲۰۲۴) در نقض آشکار حقوق بین الملل و بند ۲ منشور ملل متحد صورت گرفت و متعاقب آن ناتوانی شورای امنیت برای اتخاد تدابیر لازم برای محکومیت و مسئولیت پذیر کردن متجاوز، مجموعه‌ای از حملات نظامی علیه اهداف نظامی در سرزمین‌های اشغالی را انجام داد.

جمهوری اسلامی ایران تاکید دارد که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور ملل متحد متعهد است، اما در بکار گیری حق ذاتی دفاع از خود بر اساس حقوق بین الملل در هنگام ضرورت تردید نخواهد کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان پیشتر تصریح کرد: ایران به اقدام غیرقانونی رژیم صهیونیستی علیه مقر دیپلماتیک خود در دمشق پاسخی مشروع و قانونی داد و اعلام کرد که از نطر ما عملیات خاتمه یافته است، اما اگر رژیم صهیونیستی اقدام دیگری کند پاسخ سخت‌تری خواهیم داد.

وی بیان داشت: سیاست تحریم شکست خورده است، برای ما اذیت و آزار‌هایی دارد، اما برای تحریم کننده هم هیچ منفعتی نخواهد داشت و نتایج این اقدامات را دیده‌اند. آنهایی که از تحریم‌های فلج کننده صحبت می‌کردند امروز از پیشرفت‌های ایران در حوزه‌های فناورانه حیرت کرده‌اند و باید از تجارب گذشته درس بگیرند.

منبع: ایرنا

tags # انگلیس ، ایران سایر اخبار آیا قدرت‌های فوق‌بشری واقعیت دارند؟ چطور انسان به این قدرت‌ می‌رسد؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • تحریم های جدید انگلیس علیه صنایع نظامی ایران / اسامی
  • تداوم سریال تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • تحریم‌های جدید انگلیس علیه ایران
  • تداوم تحریم‌های انگلیس علیه صنایع نظامی ایران
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • کره جنوبی نانوماهواره پرتاب کرد
  • امسال شاهد رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید خواهیم بود
  • احتمال رفع فیلتر گوگل‌پلی/رونمایی و پرتاب ماهواره‌های جدید