Web Analytics Made Easy - Statcounter

درهای اتوماتیک درهایی هستند، که برای باز و بسته شدن به دست نیاز ندارند و از حسگرهای حرکتی یا ریموت کنترل استفاده می شوند. در شکل های مختلف ساخته می شوند. ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۲ بازار نظرات - اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در دنیای پیشرفته امروز، تقاضا ها و درخواست های انسان در زمینه رفاهی به روزتر شده و دنیا برای برآوردن این احتیاجات رو به فزونی آدمی، در حال پیشرفت می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امکانات رفاهی هر روز، بروزتر و نسبت به گذشته بیشتر می شود. در این مطلب سعی کردیم سه مورد از امکانات نوینی که بیشترین کاربرد را در زندگی روزمره دارند از جمله درب های اتوماتیک، راهبند و جک پارکینگ معرفی کنیم.

پیشینهدربهایاتوماتیک

درب اتوماتیک در دهه ی شصت در آمریکا اختراع شد. هدف از اختراع این درب ها کاهش انتقال بیماری، کم شدن سر و صدا، کنترل ورود و خروج ها و ... است.

در گذشته این درها به صورت هیدرولیکی بوده، به این شکل که درب صفحه ای مانندی در قسمت جلوی درب ورودی اماکن وجود داشت که اشخاص بر روی این صفحه ایستاده و با فشاری که وزن افراد روی این صفحه وارد می‌کردند سبب ایجاد عمل هیدرولیک در سیستم و در نهایت باز شدن در می شد، ولی خیلی زود درهای اتوماتیک کشویی جای خودش را به درب اتوماتیک هیدرولیک داد.

نحوهعملکرددربهایاتوماتیک

درهای اتوماتیک زمانی که از آنها عبور می‌کنیم بدون نیاز به کنترل باز و بسته می شود عملکرد این درها به صورت خودکار بوده و کارکرد آن ها به شکل زیر است :

در هنگام داخل شدن افراد یا خارج شدن آنها سنسور به اپراتور دستور داده و    درباتوماتیک     این فرمان را می‌گیرد و به کنترل باکس انتقال می‌دهند و کنترل باکس دستور دریافت شده را به موتور الکترونیکی برای به کار افتادن صادر می کند این عملکرد تا زمانی که به طور کامل درب باز شود ادامه دارد و هنگامی که در کاملا باز شد و اشخاص از آن ها عبور کردند دوباره فرمان گردش به حرکت عکس قبل انجام شده و تمام مراحل برعکس قبلی طی شده و در بسته می شود.

انواعدرباتوماتیکوکاربردآن

1- درب اتوماتیک کشویی:  چنان چه در مجاور در اتوماتیکی که می‌خواهید آن را نصب کنید شیشه یا دیوار قرار دارد از در های کشویی استفاده کنید.

2- در های اتوماتیک خروج اضطراری : این درها بیشتر در تئاتر ها، استادیوم، ورزشگاه ها و هتل ها که افراد زیادی در موقعیت و شرایط اضطراری باید از آن جا خارج شوند به کار گرفته می شود.

3- درب های مثلثی:  این گونه درها در گوشه های اماکن و فضاها و مکان های زاویه دار به کار گرفته می شود که با در نظر گرفتن زاویه محل قرار گیری، درب را در اندازه های مختلف می سازند.

4- در های تاشو: در راهرو ها یا فضاهایی مانند راهرو که درهای کشویی نمی توانند به راحتی باز و بسته شوند این گزینه، گزینه ی مناسبی می باشد.

5- درهای اتوماتیک تلسکوپی : درهای اتوماتیک تلسکوپی برای افرادی مناسب است که نیاز به درهایی دارند که بیشترین عرض ورودی را داشته، این درها در مکان هایی که دیوار وجود ندارد یا عرض دیواره جانبی کوچکتر از عرض ورودی باشد کاربرد دارد.

6- درب اتوماتیک دایره ای : این در ها برای مکان هایی مناسب است که نمای آن ها منحنی هستند.

علاوه بر نمونه های بالا درهای اتوماتیکی در انواع دیگری نیز مانند:  درهای غیرلمسی، درهای تلسکوپی، درهای تاشو و درهای لولایی و ... تولید می شود.

 جکپارکینگ

امروزه کسی برای باز کردن در پارکینگ از ماشین پیاده نمی شود، بنابراین جک درب پارکینگ جز نیازهای ضروری ساختمان شده است.   جکپارکینگ   یک سیستم هیدرولیکی یا مکانیک که بر روی درهای لولایی وصل شده است و سبب می شود درب ساختمان ها با کمک ریموت و بدون دست باز و بسته شود.

جک های پارکینگ دو نوع مکانیکی و هیدرولیکی می باشد:

1- جک مکانیکی:  این جک ها برای درهایی تا وزن 350 کیلو و دربهای که رفت و آمد در آنها کمتر و محدودتر است به کار گرفته می شود.

2- جک های هیدرو لیکی:  این جک ها برای درهایی با وزن 340 کیلو یا بیشتر استفاده می شود و همچنین درهایی که تردد در آن ها زیاد است.

جکهاینامرئیومزایایآن

نوع دیگری از جک ها، جک زیر سطحی یا نامرئی می باشد، این جک ها برای درهای لولایی بسیار نازک است یا چنان چه میخواهید زیبایی پارکینگ تان حفظ شود می توانید از این نوع جک استفاده نمایید.

راهبندچیست؟

یکی دیگر از امکاناتی که می توان در ورودی اماکن از آن استفاده کرد  راهبند  پارکینگ می باشد. این راهبند ها برای مکان هایی که رفت و آمد در آنها زیاد بوده مورد استفاده قرار می گیرد.

مهم ترین کاربردهایراهبند چیست؟

1- برای کنترل خودروها و وسایل نقلیه به داخل محوطه و مکان ها

2- برای مکان‌هایی که رفت و آمد و تردد در آنها زیاد است و تردد خودروها نیاز به کنترل دارد.

     

ویژگیهایراهبندها

اکثر راهبندها در ویژگی های زیر مشترک هستند.

1- میزان برق مصرفی این راهبند ها 220 ولت می باشد.

2- معمولا طول راهبند های پارکینگ بین چهار تا شش متر است.

3- میزان درجه باز شدن راهبند ها 90 درجه است.

4- مدت زمان باز و بسته شدن راهبند به ازای هر متر بوم راهبند 1 ثانیه می باشد.

5- دمای کاری راهبند ها بین منفی 20 درجه تا 50 درجه است.

6- توانایی اتصال به کامپیوتر و تجهیزات کنترل تردد را دارا می باشند.

راهبندمعمولادرچهمکانهاییمورداستفادهقرارمیگیرد؟

1- پارکینگ های عمومی و خصوصی

2- مکان های نظامی و ایست های بازرسی

3- مکان های امنیتی همچون سفارت خانه ها

4- مکان های حساس مانند موزه ها

5- مکان های پر رفت و آمد مانند ورزشگاه ها

6- عوارضی ها

انواعراهبند

1- راهبند پارکینگ میله ای :

این راه بندها متداول ترین نوع راهبند می باشند که دارای یک پایه و یک بوم متحرک می باشند. مسیر حرکت بوم 90 درجه می باشد و به دلیل قیمت مناسب پرکاربردترین نوع راهبند محسوب می شود.

2- راهبند پارکینگ ستونی :

این راهبند ها دارای ستون هایی هستند که در زمین قرار گرفته و هنگام نیاز پایین رفته و مسیر حرکت را باز میکند. برای استفاده در سطح شهر مناسب نمی باشد.  از این راهبند ها در مکان هایی که نیاز به سیستم امنیتی قوی دارند استفاده می گردد مانند سفارتخانه ها و بانک ها. قیمت راهبند ستونی نیز نسبت به سایر مدل ها بالاتر می باشد.

3- راهبند زنجیری :

از راهبندهای زنجیری در مکان هایی بهره برده می شود که طول دهنه ی پوشش دهی زیاد می باشد. در این مدل دو ستون ثابت به وسیله ی رول بولت ها در اطراف نصب می شوند و به وسیله ی زنجیری متحرک می توان تا حداکثر دهنه هایی به طول 16 متر را نیز پوشش داد.

4- راهبند دفنی :

این نوع از راه بند ها شامل صفحات فولادی با قطر بالا و در مواردی همراه با نیزه هایی در ابتدا می باشد که در صورت پیشروری خودرو مانع از حرکت آن شود. راه بند دفنی در مواقع نیاز از زمین به سمت بالا حرکت می کنند و مسیر پیش بینی شده را مسدود می نمایند.

شرکت نوین گیت با بیش از یک دهه تجربه در زمینه تولید تیغه های رول گیتر و پلی کربنات، فروش و خدمات پس از فروش انواع درب های اتوماتیک (درب سکشنال زیرسقفی، درب اتوماتیک شیشه ای، انواع درب های اتوماتیک صنعتی سریع السیر، انواع کرکره های برقی و کرکره پنجره ها، انواع جک پارکینگ لولایی، کشویی و راه بند) آماده خدمت گذاری به شما هموطنان عزیز می باشد.

بهترین و با کیفیت ترین برندهای روز اروپا

FAAC - FADINI - Elero - NICE - Proteco - Genius  - BENINCA - Life - SOMMER - CAME - V2 - Beta

•           مشاوره و طراحی تخصصی

•           مناسب ترین قیمت

•           خدمات متمایز بعد از فروش

شماره تماس : 86037063-021

تلفن همراه : 09122590180

اینستاگرام : www.instagram.com/novingate

سایت شرکت : www.novingate.com

ایمیل : info@novingate.com

بیان تمامی جزئیات راهبند، جک پارکینگ و درب اتوماتیک در این مطلب نمی گنجد، اما سخن آخراینکه وقت طلاست! یعنی هر دقیقه در هر روز برای همه انسان ها آنقدر با ارزش هست که صرف باز و بسته کردن درب نشود!


انتهای پیام/

R30411/P/S1407/CT12

منبع: تسنیم

کلیدواژه: درب های اتوماتیک درهای اتوماتیک درب اتوماتیک مکان هایی جک پارکینگ باز و بسته رفت و آمد مکان ها درب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول

۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما ۶۷۰ میلیون فروخته می‌شود و قیمت تارا دنده‌ای در بازار آزاد به ۸۲۵ میلیون می‌رسد.

به گزارش مشرق، قیمت محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد امروز شنبه هشتم اردیبهشت تفاوت چشمگیری با خریدوفروش‌های پنجشنبه هفته قبل ندارد.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲ به‌عنوان مثال پنج میلیون بیشتر از هفته قبل قیمت دارد و مدل‌های دیگری مثل ۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته و تارا دنده‌ای با همین میزان افزایش قیمت روانه بازار شده‌اند.

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته درطرف مقابل افت قیمت ۱۵ میلیونی را تجربه می‌کند و امروز به‌طور متوسط ۶۹۵ میلیون تومان به‌فروش می‌رسد. قیمت روز محصولات ایرانخودرو در بازار آزاد را می‌توانید در جدول زیر مشاهده کنید.

قیمت روز محصولات ایران‌خودرو در بازار آزاد

خودرو

ششم اردیبهشت ۱۴۰۳

هشتم اردیبهشت ۱۴۰۳

سورن پلاس دوگانه‌سوز EF۷ مدل ۱۴۰۳

۸۳۵ میلیون تومان

۸۳۵ میلیون تومان

سورن پلاس بنزینی EF۷ مدل ۱۴۰۲

۶۳۵ میلیون تومان

۶۳۵ میلیون تومان

دنا پلاس شش‌دنده‌ ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۹۸۰ میلیون تومان

۹۸۰ میلیون تومان

دنا پلاس اتوماتیک آپشنال مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان

پارس سال XU۷p مدل ۱۴۰۲

۶۷۵ میلیون تومان

۶۷۵ میلیون تومان

۲۰۷ با موتور TU۳ مدل ۱۴۰۳

۶۸۵ میلیون تومان

۶۸۵ میلیون تومان

۲۰۷ دنده‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۸۱۰ میلیون تومان

۸۱۵ میلیون تومان

۲۰۷ اتوماتیک سقف‌شیشه‌ای مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

یک میلیارد و ۴۰ میلیون

رانا پلاس ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۶۵۰ میلیون تومان

۶۵۰ میلیون تومان

رانا پلاس سقف‌شیشه‌ای ارتقایافته مدل ۱۴۰۳

۷۱۰ میلیون تومان

۶۹۵ میلیون تومان

تارا دنده‌ای V۱ مدل ۱۴۰۲

۸۲۰ میلیون تومان

۸۲۵ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۲ مدل ۱۴۰۳

۹۹۰ میلیون تومان

۹۹۰ میلیون تومان

تارا اتوماتیک V۴ مدل ۱۴۰۳

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

یک میلیارد و ۲۳۰ میلیون تومان

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما مدل ۱۴۰۲

۶۶۵ میلیون تومان

۶۷۰ میلیون تومان

منبع:فرارو

دیگر خبرها

  • متقاضیان خودرو دست نگه دارند
  • قیمت محصولات ایران‌خودرو +جدول
  • قیمت خودروهای داخلی و خارجی +جدول
  • قیمت خودرو امروز ۸ اردیبهشت + جدول
  • هروی: حاکمیت باید در انتخابات ۱۴۰۴ اندکی نرمش نشان دهد /برای حل مشکلات اقتصادی، درهای کشور برای تعامل با بیرون باز شود
  • ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو
  • قیمت جدید ۲۲ محصول ایران خودرو و سایپا در بازار + جدول
  • کاشی، استاد دانشگاه: این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ این وضعیت همه را می ترساند/ جامعه دارد خودش را به نحو تازه ای، تعریف می کند/ ما در یک نقطه آغاز قرار داریم؛ این نقطه آغاز به مراتب رادیکال تر و مهم تر از عصر مشروطه است
  • این تحلیل که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد
  • این که جز خشونت راهی نمانده ایران را به کجا می برد؟ / آیا وضعیت هراسناک است؟ / امید با توافق روی آغاز نو، و بازتعریف جدید شکل می گیرد