Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@06:07:45 GMT

یادداشت| خفاشی که کوچک شمرده شد!

تاریخ انتشار: ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۳۸۹۴۹

یادداشت| خفاشی که کوچک شمرده شد!

اوایل اسفندماه بود که زمزمه ویروس کووید-۱۹ در کمین است به گوش‌مان خورد. در ابتدا می‌خندیدیم و ساده می‌گرفتیم و حتی فکرش را هم نمی‌کردیم روزی ما را به این حال بی‌اندازد.

خبرگزاری فارس، هرمزگان - زهرا جعفرزاده: اوایل اسفندماه بود که زمزمه ویروس کووید-۱۹ در کمین است به گوش‌مان خورد. در ابتدا می‌خندیدیم و ساده می‌گرفتیم و حتی فکرش را هم نمی‌کردیم روزی ما را به این حال بی‌اندازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان ما دانش آموزان یک روز مثل همیشه به مدرسه رفتیم اما حال و هوای دبیرستان همانند گذشته نبود. کلاس‌های ۴۰ نفره و شلوغ با ۱۰ نفر دانش آموز یا کمتر پر شده بود و تقریبأ همه ماسک و دستکش به دست منتظر خبر تعطیلی مدارس بودند و دعا می‌کردند که ظرفیت کلاس‌ها از این بیشتر نشود کمی که گذشت ترس از این ویروس در چهره مدیر، دبیران و معاونان دبیرستان نیز پدیدار شد و یکی یکی دانش آموزان را به خانه فرستادند.

در ابتدا همه خوشحال بودیم از تعطیلی چندروزه و کرونا را جدی نمی‌گرفتیم اما وقتی زمان گذشت و تمام اسفندماه و حتی عید و تمام فروردین‌ماه را در قرنطینه و ترس از کرونا به‌سر بردیم به خودمان آمدیم!

هم‌اکنون چیزی که بیشتر از همه ذهن دانش آموزان را درگیر کرده چیزی به جز امتحانات نیست! و ما دوازدهمی‌هایی که قرار نیست آخرین روزهای آخرین سال تحصیلی‌مان در کلاس درس تمام شود.

مهم‌تر از آن، دغدغه هر روز ما، سلامت خود و خانواده، جامعه و دنیای امروزمان است اما برگزاری امتحانات، آن هم فقط برای دوازدهمی‌ها به بهانه نهایی بودن به‌صورت حضوری در این آشفته‌بازار کمی دل‌مان را می‌لرزاند.

سراغ جامعه و دنیا که برویم کووید-۱۹ عده‌ای را خانه‌نشین کرده و عده‌ای دیگر را فرصت‌طلب!

دسته اول که عمده آنان دانش آموزان و دانشجویان و کارمندان هستند و کسانی که نان‌آور خانواده خود بودند و دسته دوم که به احتکار روی آورده و از آشوب دریغ نکردند؛ مادامی که نام کرونا در ایران شنیده شد از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب عده‌ای وحشت‌زده به‌دنبال ماسک و وسایل ضدعفونی می‌گشتند در حالی که از ترس آنها سوءاستفاده شده بود و درب داروخانه‌ها پر شد از نوشته‌های «ماسک، دستکش، ژل ضدعفونی موجود نمی‌باشد»!

در این دوران کسانی بودند که بی‌توجه به تمامی توصیه‌ها بار سفر بستند اگر از آنان می‌پرسدی چرا در این برهه حساس از زمان؟، یکی پدر و مادر بیمار خود را بهانه می‌کرد و دیگری اینکه رعایت می‌کند و به توصیه‌ها عمل! غافل از اینکه ممکن است خود فرد ناقل بیماری باشد و این چرخه را با سفر کردن بی‌وقفه ادامه دهد.

و اما در این میان هستند کسانی که جانشان را کف دست گذاشته و بی‌هیچ چشم‌داشتی رفیق این روزهای سخت مردم شده‌اند.

کادر درمانی که وقتی پای صحبت آنها می‌نشینیم از مردم توقعی به جز در خانه ماندن و رعایت کردن ندارند.

ای کاش به امید فردایی بهتر برای خود و آیندگان تلاش کنیم و زندگی یکدیگر را به خطر نیاندازیم.

انتهای پیام/3264

منبع: فارس

کلیدواژه: دانش آموزان هرمزگان مدارس ویروس دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۳۸۹۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این طرح که جشنواره علمی و مهارتی شهید فخری زاده نامگذاری شده است،  65 نفر از دانش آموزان مقطع متوسطه با حضور در کارگاه های آموزشی با رشته های مکانیک، پزشکی، علوم آزمایشگاهی، تأسیسات، برق، کامپیوتر، آشپزی و نجاری آشنا شدند.

قاسم فضل اللهی دبیر این جشنواره گفت: حضور دانش آموزان در این جشنواره نقش موثری در ارتقای نمرات مستمر آنها و کسب تجربه دانش آموزان برای حضور در رقابت های فنی و مهارتی کشوری دارد.

مرحله بعدی این جشنواره در تابستان امسال برگزار می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • بانک مهر ایران گره‌گشای مشکلات دانش آموزان نیازمند در کردستان
  • آیا دختران ازدواج کرده می توانند در مدارس روزانه هم تحصیل کنند؟
  • (ویدئو) دانش آموزان با سوخت‌بر‌ها به مدرسه می‌روند!
  • مشق عشق در روستایی دورافتاده
  • طرح نوآورانه و متفاوت در یک مرکز آموزشی قم
  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • سیل دانش‌آموزان کنکوری را زمین‌گیر کرد؛ آرزوهامون را رود با خود برد! | فیلم
  • (ویدئو) جاده را آب برد، دانش آموزان به جلسه کنکور نرسیدند