Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، نصرالله نوروزی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر با تاکید بر حق برخورداری همه دانش‌آموزان از آموزش و پرورش مطلوب بیان کرد: در شرایط کنونی که همه مدارس تعطیل است و آموزش از طریق فضای مجازی در حال پیگیری است لازم است که دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در این فرایند به شکل ویژه‌ مد نظر قرار گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: لزوم رعایت شرایط بهداشتی و حفظ فاصله گذاری اجتماعی حاکم بر جامعه به دلیل شیوع ویروس کرونا، کلاس‌های درس دانش آموزان استثنایی را نیز تعطیل کرده است، اما تلاش همکاران در مجموعه اداری و مدارس، استمرار فرایند یاددهی و یادگیری در قالب آموزش از راه دور و با تاکید بر ارائه خدمات آموزشی و توانبخشی در بستر فضای مجازی بوده است.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر ادامه داد: مدارس استثنایی نیز به مانند سایر مدارس به شکل فعال در شبکه آموزشی شاد فعالیت داشته است و معلمان این مجموعه بخش عمده‌ای از آموزش‌های خود را در بستر شاد به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

 نوروزی همچنین به راه اندازی کانال اختصاصی آموزش دانش آموزان با نیاز‌های ویژه در شاد اشاره کرد و گفت: همکاران و اولیا دانش آموزان با نیاز‌های ویژه برای عضویت در این کانال و استفاده از محتوا‌های مفید آموزشی، توانبخشی، مشاوره‌ای بارگزاری شده در کانال بکوشند.

او عنوان کرد: با توجه به دسترسی نداشتن بعضی از دانش آموزان با نیاز‌های ویژه به آموزش‌های ارائه شده در بستر فضای مجازی، به دلیل دسترسی نداشتن به شبکه اینترنت و یا ابزار‌های ارتباطی مورد نیاز و ... همکاران در مدارس استثنایی از نیاز‌های آموزشی این دسته از دانش آموزان نیز غافل نشده اند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بوشهر افزود: در این زمینه، ارائه آموزش مجازی در بستر شبکه شاد، تهیه و توزیع بسته‌های آموزشی مکتوب، تهیه لوح‌های فشرده آموزشی، فایل‌های صوتی و در برخی موارد خاص حضور معلم در منزل دانش آموز در دستور کار همکاران مجموعه استثنایی قرار گرفته است.

نوروزی بیان کرد: شرایط کنونی باعث شد قابلیت‌های بسیار بالای فضای مجازی در امر آموزش و پرورش بر همگان روشن شود و جا دارد در آینده از این ظرفیت قدرتمند در آموزش و پرورش به شکلی بهینه‌ و بیشتر استفاده شود.

انتهای پیام/ک

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش استثنایی فضای مجازی فاصله گذاری اجتماعی اپلیکیشن شاد دانش آموزان با نیاز های ویژه آموزش و پرورش فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند

به گزارش تابناک، علی فرهادی، سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به خبرنگار اجتماعی خبرگزاری دانشجو _ فاطمه قدیری پیرامون سلامت روان معلمان اظهار داشت: در حال حاضر تنبیه بدنی دانش آموزان بسیار اندک است. در پذیرش معلمان جدید به صورت کانون‌های ارزیابی، معلمان را بررسی کردیم و مهارت گفتاری، رفتاری، روحیات مورد نیازبرای معلمان و شخصیت و... بررسی می‌شود.

وی افزود: ۶۰ درصد نمره آزمون استخدامی به مبحث سلامت روان تعلق گرفته است تا با ضریب دادن به آن معلم با شخصیتی وارسته، آرام و صبور وارد آموزش و پرورش شود.

وی بیان داشت: معلمان شاغل در نظام تعلیم تربیت شور ما، به حق جزو بهترین‌ها هستند و ما کمترین مسائل نامطلوب را داریم.

فرهادی تصریح کرد: در گروه کیفیت بخشی، ۱۹ هزار نفر جذب خواهد شد که بیش از ۲ هزار نفر آن‌ها مشاور مراکز مشاوره هستند.

گفتنی است هنوز ما در کلاس‌های درس شاهد رفتار خشن و بعضا کتک زدن دانش آموزان توسط معلمان و آموزگاران هستیم. همچنین قرار است در قانون استخدامی آموزش و پرورش سلامت روان معلمان را لحاظ کند.

دیگر خبرها

  • تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی با هدف توزیع متوازن امکانات در همه مدارس
  • ۱۰ هزار و ۲۰۸ معلم جدید در خراسان رضوی جذب می‌شوند
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند
  • علت افت تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی چیست؟ + تاریخ برگزاری امتحانات
  • نمایش دستاوردهای خودکفایی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در سنندج
  • استاندار فارس: باید به هنرستان‌ها توجه ویژه‌ای شود
  • ۳۰۲ نفر جذب آموزش و پرورش قزوین خواهند شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • جشنواره نوآوری و فناوری دانش آموزی در تبریز برگزار می شود