Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@03:05:23 GMT

خسارت‌ قابل توجه کرونا به صنعت گردشگری استان همدان

تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۴۶۸۶۴

خسارت‌ قابل توجه کرونا به صنعت گردشگری استان همدان

به گزارش خبرنگار مهر، علی مالمیر پیش از ظهر دوشنبه در نشست با تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان همدان با تقدیر از همکاری تشکل‌های حرفه‌ای گردشگری استان در راستای مقابله با شیوع هر چه بیشتر کرونا و تعطیلی تأسیسات گردشگری و اقامتی استان همدان گفت: خوشبختانه با همکاری خوب تشکل‌های گردشگری در استان همدان مسیر درستی را در مقابله با شیوع هرچه بیشتر کرونا برداشته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه خسارت‌های وارده به صنعت گردشگری استان همدان قابل توجه بوده و باید درصدد جبران بخشی از این خسارت‌ها باشیم، گفت: صنایع دستی، تأسیسات گردشگری و دفاتر مسافرتی در حوزه صنعت گردشگری در میان ۱۰ رسته شغلی قرار گرفتند که با آسیب هنگفتی از شیوع بیماری کرونا مواجه شدند.

وی بابیان اینکه امیدواریم پس از تأیید ستاد مقابله با کرونا شاهد بازگشایی مراکز گردشگری استان همدان باشیم، گفت: سعی بر آن است استان همدان در یک حرکت دوباره از نقطه توقف صنعت گردشگری از فرصت‌ها استفاده کند و برای آینده آماده‌تر شود.

مالمیر در ادامه به تشریح بسته‌های حمایتی دولت و راهکارهای برون رفت از بحران فعلی پرداخت و در ادامه از ثبت ملی تپه «آرزووج» تویسرکان خبر داد و اظهار کرد: این تپه با قدمت اشکانی در بخش مرکزی دهستان کرزان رود و در حاشیه ضلع غربی روستای آرزووج در فهرست آثار ملی ثبت و به استاندار همدان ابلاغ شد.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نهاوند نیز از تعیین محدوده مناطق نمونه گردشگری این شهرستان خبر داد و گفت: نهاوند دارای سه منطقه گردشگری بام نهاوند، سراب گیان و سراب فارسبان است که هرکدام از این مناطق دارای پتانسیل فراوان در جذب گردشگر و رونق این صنعت در شهرستان نهاوند هستند که این موضوع همکاری و مساعدت دیگر دستگاه‌ها و ادارات در آماده کردن زیر ساخت‌ها را می‌طلبد.

محسن جانجان از مزیت‌های این کار را تسهیل در جذب سرمایه گذار در شهرستان نهاوند برشمرد و گفت: نهاوند با داشتن ۲۶۴ دهنه سراب، چشمه و رشته قنات به شهر سراب‌ها معروف بوده و و جایگاه نخست را در استان همدان داراست.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا استان همدان سرمایه صنایع دستی و گردشگری صنعت گردشگری استان بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی گردشگری استان همدان صنعت گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۶۸۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهدی فرجی، مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان در افتتاحیه رویداد صدرا با شعار «صنعت؛ دانشگاه؛ راه اشتغال» که در دانشگاه آزاد اسلامی همدان برگزار شد با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس و عملیات آغازین همانند فتح‌المبین از صنعت به خوبی استفاده نکردیم به نحوی که بیشتر از نیروی انسانی بهره می‌بردیم اظهار کرد: با گذشت زمان و در عملیات بعدی، مانند فاو از صنعتگران و دانشگاه بهره‌مند شدیم.

وی با اشاره به اینکه دغدغه فرماندهان دوران دفاع مقدس به‌واسطه صنعت و دانشگاه حل شد، افزود: صنعتگران و دانشگاهیان پل فاو را ایجاد کردند و جان رزمندگان برای عبور از اروند خروشان را نجات دادند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) همدان با تأکید بر اینکه ارتباط با صنعت و دانشگاه سبب حل مسائل و مشکلات بسیاری می‌شود، عنوان کرد: در دفاع مقدس بهره‌گیری از صنعت و دانشگاه کم بود؛ اما امروز به همت دانشمندان و دانشگاهیان، در حوزه فنون مختلف ازجمله مباحث نظامی و دفاعی در دنیا سرآمد هستیم. بیشترین دغدغه امروز در سپاه دغدغه اشتغال است و جلسات حول محور این مهم می‌چرخد.

فرجی با اشاره به اینکه انسجام و همدلی بین صنعت و دانشگاه مدنظر است، گفت: اطمینان و اعتماد کردن به جوانان مهم و کارساز است. توجه به علم، فرآوری و نوآوری از الزامات امروز بوده و برقراری ارتباط نظام‌مند دانشگاه و صنعت پیگیری می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ساخت شهرک شیلات در شهر غیرساحلی ایران
  • قابل توجه پان‌ترک‌ها که منکر حضور وهابی‌ها در باکو هستند!
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • احداث شهرک‌های شیلاتی نهاوند در مرحله مکان یابی
  • صنعت و دانشگاه دغدغه فرماندهان دفاع مقدس را رفع کردند
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • تداوم بارش‌ های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تداوم بارش‌های سیل آسا و ضرورت توجه به بیمه محصولات زراعی و دامی
  • تدابیر لازم برای جلوگیری از خسارت به عشایر اندیشیده شود
  • جلوه گری بهار در طبیعت سراب گیان نهاوند + فیلم