Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از تلاش برای رایگان کردن هزینه صدور پروانه در بافت فرسوده خبر داد و گفت: تسهیلات مورد نیاز برای زمین و برای ساخت ۱۴۵ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهرها و بافت‌های فرسوده تامین شد. تاریخ انتشار: 14:57 - 08 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۶۱۸۷ خبرگزاری میزان - بر اساس اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ؛مهدی عبوری از در نظر گرفتن دو نوع تسهیلات برای بازآفرینی بافت‌های هدف در کشور خبر داد و گفت: تسهیلات خودمالکی به مالکانی تعلق می‌گیرد که می‌خواهند منازل خود را نوسازی کنند و تسهیلات دیگری نیز به توسعه‌گران و سازندگان حرفه‌ای دارای صلاحیت پرداخت می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی از معرفی ۲۵ هزار متقاضی تسهیلات بازآفرینی به بانک خبر داد و افزود: از این تعداد تاکنون برای ۲۱ هزار متقاضی پرونده تشکیل شده است که ۱۱ هزار و ۲۰۰ نفر از آنان، قسط اول تسهیلات بازآفرینی را دریافت کرده‌اند.

رئیس هیات مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه تسهیلات بازآفرینی به سه شکل در نظر گرفته شده است، عنوان کرد: سقف این تسهیلات در تهران ۲۵۰ میلیون تومان است که ۵۰ میلیون تومان آن با سود ۹ درصد و به شکل مشارکت مدنی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز با سود ۱۸ درصد و به شکل فروش اقساطی ۱۲۰ ماهه در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: برای مراکز استان‌ها و شهر‌هایی که بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارند، ۲۲۰ میلیون تومان تسهیلات در نظر گرفته شده که باز هم ۵۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و ۱۷۰ میلیون با سود ۱۸ درصد محاسبه خواهد شد.

به گفته عبوری میزان تسهیلات در نظر گرفته شده برای دیگر شهر‌ها نیز ۱۸۰ میلیون تومان است که ۴۰ میلیون تومان با سود ۹ درصد و ۱۴۰ میلیون تومان نیز با سود ۱۸ درصد در اختیار متقاضیان قرار خواهد گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در زمینه ودیعه مسکن نیز کار‌های خوبی انجام شده است، گفت: در این خصوص برای هر نفر که منازل را در بافت فرسوده تخلیه و آن را برای نوسازی آماده می‌کند، ۴۰ میلیون تومان با سود ۴ درصد و در دوره ۴۸ ماهه در نظر گرفته شده است.

عبوری با بیان این که این تسهیلات برای تمام ۳۱ استان کشور در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: هر استانی که بتواند تعداد بیشتری را جذب کند، تسهیلات بیشتری خواهد گرفت و در این زمینه محدودیت نداریم و همچنین تفاهم نامه‌ای که با سازمان برنامه و بودجه کشور منعقد کرده ایم، قابل تغییر است.

وی درباره میزان بافت‌های فرسوده کشور با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۱۴۸ هزار هکتار با جمعیت پذیری ۳۰ درصد شهر‌ها را داریم که شامل سه گونه بافت ناکارآمد میانی، بافت تاریخی و سکونتگاه غیررسمی یا حاشیه‌نشینی است، اظهار کرد: این ۱۰۰هزار فقره، گام جدیدی برای نوسازی این بافت‌ها است و قطعا بعد از این که تسهیلات مورد نظر جذب شود، دولت تسهیلات جدیدی را معرفی خواهد کرد. تلاش برای رایگان شدن هزینه صدور پروانه ساختمانی در بافت‌های فرسوده وی در پاسخ به این که برنامه دولت برای از بین بردن کامل بافت‌های فرسوده در آینده چیست، اظهار کرد: در کنار این تسهیلات، بسته‌های تشویقی دیگری هم در نظر گرفته شده است؛ به‌عنوان مثال هزینه‌های طراحی، نظارت و اجرا در محلات هدف با هماهنگی سازمان نظام مهندسی تا ۵۰ درصد رایگان شده است. علاوه بر این ۵۰ درصد از هزینه صدور پروانه نیز بر اساس قانون حمایت از تولید رایگان شده است و در نظر داریم تا تفاهم‌نامه‌ای با سازمان شهرداری‌ها و دهیار‌های کشور امضا کنیم تا ۵۰ درصد هزینه باقی‌مانده نیز رایگان شود.

وی ادامه داد: همچنین بسته‌های تشویقی برای انشعابات بافت‌های فرسوده در نظر گرفته شده و از طریق سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت نیرو پیگیر این هستیم تا این موضوع نیز عملیاتی شود.

رئیس هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در خصوص تامین مسکن ۴۵ هزار واحد مسکونی در حاشیه شهر‌ها نیز توضیح داد: در راستای نامگذاری سال جدید، برنامه‌ریزی کردیم تا املاک در اختیار شرکت بازآفرینی شهری ایران را احصا کرده و حدود ۷۶۵ قطعه زمین در ۲۷ استان و ۵۳ شهر سراسر کشور را آماده کرده‌ایم که ۴۵ هزار واحد مسکونی بر روی آن‌ها در حال بارگذاری است. آغاز ساخت ۱۴۶۰ واحد مسکونی در دو استان مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران تصریح کرد: تاکنون کار ساخت دو پروژه را شروع کرده‌ایم که پروژه "کرگانه" در خرم‌آباد لرستان با ظرفیت ۷۸۰ واحد مسکونی و پروژه دیگر در شهر اهواز با هزار و ۶۸۰ واحدمسکونی در حال ساخت است.

رئیس هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران با بیان اینکه قرارداد اجرایی این پروژه‌ها ۲۴ماهه است، اظهار داشت: نکته مثبت این پروژه‌ها، تامین سرانه فضا‌های عمومی و خدمات شامل فضای سبز، فضا‌های آموزشی، درمانی، مذهبی، سوله‌های ورزشی است که هزینه‌های آن را دولت تامین می‌کند.

عبوری افزود: بر اساس برنامه‌ریزی هیات‌مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران در نظر داریم نهایتا تا ۶ ماه ابتدایی سال جاری تمام ۴۵ هزار واحد مسکونی در سراسر کشور آغاز به کار کنند.

معاون وزیر راه و شهرسازی در قسمت پایانی صحبت‌های خود گفت: سرعت بخشیدن به نوسازی بافت‌ها بستگی به بسته‌های تشویقی دارد که دولت ارایه می‌کند و برای اولین‌بار این بسته تشویقی با چنین کیفیتی اعلام شده است. پیش بینی ما بر این است که در سه ماه اول سال۹۹ این کار عملیاتی شود. بیشتر بخوانید: آخرین وضعیت راه‌های کشور ۷ اردیبهشت ۹۹ + میزان تردد

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: منازل اخبار اقتصادی وزارت راه و شهرسازی نظر گرفته شده هزینه صدور پروانه هزار واحد مسکونی بافت های فرسوده واحد مسکونی میلیون تومان بافت ها شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۴۸۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده

آفتاب‌‌نیوز :

 محمد آئینی ظهر امروز، یکشنبه، در همایش بزرگداشت روز ملی شورا‌های اسلامی که در سالن شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد، با تأکید بر اینکه مردم در بافت فرسوده و سکونت‌گاه‌های غیررسمی حق حیات دارند و جان آن‌ها در خطر است، گفت: در ایران ۱۷۰ هزار هکتار بافت فرسوده، حاشیه‌ای و تاریخی و بیش از ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان وجود دارد.

وی با بیان اینکه شورا‌ها باید زبان گویای مردم باشند، افزود: در صورتی که جریان نوسازی مسکن در بافت‌های ناکارآمد و فرسوده کشور شتاب نگیرد، شاهد تکرار فاجعه‌ای مانند بم خواهیم بود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران با اشاره به برخی از حقوق مردم ساکن در بافت‌های فرسوده، خاطرنشان کرد: این شهروندان در وهله اول حق حیات دارند، باید حقوق آنان به‌رسمیت شناخته شود و به‌منظور نوسازی واحد‌های مسکونی در سکونتگاه‌های غیررسمی، موانع صدور اسناد مالکیت به‌منظور فراهم شدن امکان دریافت تسهیلات برطرف شود.

آئینی با اشاره به نهضت سنددار کردن اراضی در سکونتگاه‌های غیررسمی، تصریح کرد: بهره‌مندی از امکانات شهری در حد متوسط محلات برخوردار شهری و فراهم کردن زیرساخت‌های خدمات آموزشی، فرهنگی، ورزشی، درمانی و بهداشتی اهمیت دارد.

وی با اشاره به بیش از ۶۰ درصد معابر در بافت‌های فرسوده شهری، خاکی هستند، ابراز امیدواری کرد که با همکاری وزارت راه و شهرسازی و تخصیص قیر، طی مدت باقی‌مانده از دولت، هیچ معبر خاکی در سکونتگاه‌های غیررسمی و بافت‌های فرسوده نداشته باشد.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در ادامه تأکید کرد: دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند متناسب با پراکنش جمعیت در این مناطق، خدمات و زیرساخت‌های لازم را تأمین کنند.

وی حق اشتغال را از دیگر حقوق ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری برشمرد و گفت: باید با ارائه آموزش‌های شغلی، زمینه اشتغال‌زایی برای ساکنان این مناطق فراهم شود.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران در پایان با تأکید بر ارائه تخفیف ۵۰ تا ۱۰۰ درصدی صدور پروانه ساخت‌وساز در مناطق فرسوده و ناکارآمد شهری خاطرنشان کرد: ارائه تسهیلات و امکانات و حمایت‌های نهضت ملی مسکن، حق تغییر کاربری طبقات همکف و صدور پروانه ساخت‌وساز برای واحد‌های مسکونی با هر متراژ زمین، از اهرم‌های تشویقی دولت در بافت فرسوده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری : ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • ممکن است فاجعه بم تکرار شود !
  • شناسایی ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار سقف لرزان در بافت‌های فرسوده
  • پرداخت تسهیلات وام مسکن را پیگیری کنید
  • پرداخت تسهیلات وام ها را پیگیری کنید
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان استان آذربایجان شرقی به اهر
  • اختصاص بیشترین سهم قیر رایگان آذربایجان شرقی به اهر
  • ۵۵ درصد از واحد‌های فرسوده در بافت‌های تاریخی قرار دارند
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ۳۰ درصد شهر اهر دارای بافت فرسوده و ناکارآمد است