Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی اقدامات صورت گرفته در خصوص مبارزه با بیماری کرونا را در این دانشگاه تشریح کرد.

صمد حاج جباری، معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به اقدامات این دانشگاه در حوزه دانشجویی با توجه به بحران ویروس کرونا گفت: در حال حاضر به علت فرا رسیدن ماه رمضان مراجعه دانشجویان به دانشگاه کاهش یافته و این مسئله به طور معمول اتفاق می‌افتد و دانشجویان بیشتر ماه رمضان را در کنار خانواده می‌گذراندند و بعید به نظر می‌رسد که دانشجویان تا پایان ماه رمضان به خوابگاه‌ها مراجعه کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در خصوص حضور دانشجویان دکترا در خوابگاه‌ها و فراهم آوردن شرایط اسکان آن‌ها افزود: ما شرایط اسکان این دانشجویان را نداریم چرا که دانشجویان دیگر وسایل شخصی خود را تخلیه نکردند و به همین دلیل نیز ما اجازه جابه جایی لوازم آن‌ها را نداریم.
امکان اسکان دانشجویان را در خوابگاه نداریم حاج جباری ادامه داد: بر اساس بخشنامه قرار بود این دانشجویان در اتاق‌های تک نفره اسکان داده شوند که در دانشگاه شهید بهشتی انجام این کار مقدور نیست و در خوابگاه‌ها اتاق تک نفره نداریم و بقیه اتاق‌ها نیز وسایل دانشجویان دیگر است و امکان اسکان را نداریم.
معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی ادامه داد:ما منتظر هستیم که ستاد ملی مبارزه با کرونا بعد از ماه رمضان چه تصمیمی می‌گیرد که این تصمیمات اطلاع رسانی می‌شود، اگر قرار است که وسایل دانشجویان جمع آوری شود در حضور نماینده دانشجویان جمع آوری خواهد شد.  
حاج جباری با اشاره به اینکه از این فرصت تعطیلی خوابگاه‌ها برای انجام تعمیرات استفاده شده گفت: در این مدت تعمیراتی در خوابگاه‌ها صورت گرفته و بحث ضد عفونی کردن، سم پاشی و تعمیرات سرویس‌های بهداشتی انجام شد و در مرحله دوم تعمیرات ساختمانی را آغاز کردیم و در نهایت در صورتی که امکان بازگشت دانشجویان وجود نداشت تعمیرات داخل ساختمان‌ها را انجام خواهیم داد.
وی یادآورشد: معمولا هر ساله این تعمیرات را در ایام تابستان داریم و امسال نیز خواهیم داشت و منتظر تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا هستیم.  
معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی تاکید کرد: با توجه به شرایطی که در دانشگاه‌ها حاکم است و آموزش مجازی در حال انجام است احتمالا تصمیم گیری به بعد از ماه رمضان موکول خواهد شد.
وی گفت: باید فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و دانشگاه‌ها نیز باید آن را رعایت کنند.   خسارتی در خصوص انبار مواد غذایی نداشتیم
وی در خصوص وضعیت انبار مواد غذایی در این دانشگاه گفت: تا کنون مشکل و یا خسارتی در این خصوص نداشتیم، خوشبختانه با نهاد‌های مربوطه هماهنگ کردیم. برای مثال برای تامین گوشت با سازمان امور دانشجویان هماهنگی‌ها صورت گرفت و جزء اولین دانشگاه‌هایی بودیم کا این موضوع را پیگیری کردیم و پیمانکار دانشگاه نیز اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داد.
حاج جباری ادامه داد: مواد غذایی با وجود اینکه تاریخ مصرف زیادی داشت، اما به سازمان‌ها بازگردانده شد که مشکلی برای این مواد غذایی ایجاد نشود.  
حداقل تاریخ مصرف اجناس ۴ ماه است و اجناسی که تاریخ مصرف روز را داشتند مرجوع شدند و مدیریت مناسب در این زمینه صورت گرفت.
پیگیر وضعیت دانشجویان و سلامت آنها هستیم وی ادامه داد:معمولا پیگیر وضعیت دانشجویان هستم که از طریق تشکل‌ها و کانون‌های دانشجویی معمولا گزارش‌ها را می‌دهند. اما تاکنون اتفاقی رخ نداده است.   بیشتربخوانید مورد حادی از ابتلا به ویروس کرونا در میان دانشجویان و اساتید شهید بهشتی مشاهده نشد
معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ثبت نام وام‌های دانشجویی گفت: با توجه به تمدید‌هایی که صورت گرفته، اطلاع رسانی‌ها انجام شده و دانشجویان در خواست‌های خود را در سامانه ثبت کردند.
وی ادامه داد: ثبت نام‌ها به صورت سیستمی و مجازی است و هیچ مشکلی نبوده است و پرداخت‌ها تا پایان سال قبل انجام شده است.

حاج جباری گفت: با توجه به شرایطی که در حال رخ دادن است امیدواریم وضعیت کشور بهبود پیدا کند و طوری باشد که دانشجویان به دانشگاه‌ها برگردند تلاش ما هم این است که شرایط عادی شود. اما باید همه این شرایط را رعایت کنند که زودتر مشکل حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حاج جباری معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی کرونا معاون دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی مواد غذایی خوابگاه ها دانشگاه ها ماه رمضان حاج جباری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۱۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی در حاشیه این مراسم گفت: هدف از برگزاری این جشن، ترویج هرچه بیشتر ازدواج آسان بین دانشجویان است.

حجت الاسلام طاهری واسطه گری در امر ازدواج را یکی از اولویت‌های اساسی نهاد‌های فرهنگی موجود در دانشگاه عنوان کرد و گفت: خانه وصال در این دانشگاه برپا شده و با جمع آوری ملاک‌ها و معیار‌های هر یک از دانشجویانی که تمایل به ازدواج دارند، آن‌ها را برای ازدواج به یکدیگر معرفی می‌کنند.

وی بر اهمیت جایگاه مشاوره‌های پیش از ازدواج تاکید کرد و افزود: در خانه‌های وصال دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین برپا می‌شود و دانشجویان می‌توانند با بهره مندی از این دوره‌ها آموزش و آگاهی لازم را برای ازدواج و آغاز زندگی مشترک کسب کنند.

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی ازدواج در دوران دانشجویی را یکی از موفق‌ترین زمان‌های تشکیل خانواده عنوان کرد و گفت: بمنظور تسهیل ازدواج دانشجویان سال گذشته به همت ریاست دانشگاه علوم پزشکی ۲۴ واحد خوابگاه متاهلی ساخته و در اختیار دانشجویان قرار گرفت و در سال جاری نیز برنامه ریزی‌ها برای ساخت ۶۰ واحد خوابگاه متاهلی دیگر انجام شده و امیدواریم با عملیاتی شدن ساخت این واحد‌ها تمام نیاز دانشگاه به خوابگاه‌های متاهلی برطرف شود.

دیگر خبرها

  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • فراهم شدن امکان حضور دانشجویان و بیماران غیرایرانی برای تحصیل و درمان در مشهد
  • استقرار دانشجویان پسر در خوابگاه ملکی دانشکده پرستاری طبس
  • جشن ازدواج ۵۰ زوج دانشجو در قم برگزار شد
  • افزایش ۳۰ درصدی خوابگاه متاهلین دانشگاه‌های علوم پزشکی