Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:09:25 GMT

رشد ۲۶ درصدی تسهیلات پرداختی به اقتصاد

تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۳۱۰۱

رشد ۲۶ درصدی تسهیلات پرداختی به اقتصاد

بانک‌ها در سال گذشته ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بخش‌های اقتصادی مختلف کشور پرداخت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی از تسهیلات ارائه‌شده به بخش‌های مختلف اقتصادی تسهیلات پرداختی بانک‌ها به بخش‌های اقتصادی مبلغ حدود ۹۷۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با سال قبل از آن مبلغ ۲۰۱ هزار میلیارد تومان، معادل ۲۶ درصد افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، سهم تسهیلات پرداختی در قالب سرمایه در گردش در تمامی بخش‌های اقتصادی در سال ۱۳۹۸ مبلغ ۵۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که ۵۴ درصد از کل تسهیلات پرداختی است.

این مبلغ نسبت به سال پیش از آن که ۵۹۱ هزار میلیارد تومان بوده، معادل ۲۱.۸ درصد افزایش داشته است.

همچنین سهم تسهیلات پرداختی بابت تامین سرمایه در گردش بخش صنعت و معدن نیز در همین مدت معادل ۳۲۱ هزار میلیارد تومان بوده است که حاکی از تخصیص ۴۱.۲ درصدی از منابع تخصیص یافته به سرمایه درگردش تمامی بخش‌های اقتصادی است.

این گزارش حاکی از آن است که از ۳۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی در بخش صنعت و معدن معادل ۶۸.۳ درصد آن یعنی مبلغ ۲۱۶ هزار میلیارد تومان در تأمین سرمایه در گردش پرداخت شده است که بیانگر توجه و اولویت‌دهی به تأمین منابع برای این بخش توسط بانک‌ها در سال جاری است.

به گزارش ایسنا، در سال گذشته تعداد ۳۹۰ هزار و ۹۸۸ فقره تسهیلات به بخش صنعت و معدن با میانگین پرداختی هر فقره ۸.۱ میلیارد ریال پرداخت شده است.

این در حالی است که در بخش خدمات نیز تعداد سه میلیون و ۶۷۲ هزار فقره تسهیلات با میانگین پرداخت هر فقره ۹۰۰ میلیون ریال پرداخت شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تسهيلات هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداختی بخش های اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری

 

شبکه بهداشت به زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره شیردهی رایگان ارائه می‌دهد.

 روند پرداخت تسهیلات فرزندآوری در استان نشان می‌دهد که با افزایش پرداخت تسهیلات در سال گذشته، میزان فرزندآوری نیز رشد داشته است.

کریمی دبیر کمیسیون هماهنگی بانک‌های استان در گفتگو با جوانه گفت: پارسال بیش از ده هزار نفر در استان وام فرزندآوری دریافت کردند.

یکی از همشهریان نیز در گفتگو با جوانه از چگونگی پرداخت یارانه ۶۰۰ هزار تومان در قالب طرح یسنا گلایه کرد.

امیدی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان هم این گونه پاسخ داد: این طرح به صورت نمونه در هشت استان کشور در حال اجرا می‌باشد.

مرکز مشاوره شیردهی شبکه بهداشت نیز در حمایت از زنانی که به تازگی طعم خوش مادر شدن را چشیده اند، مشاوره رایگان می‌دهد تا بتوانند دوران شیردهی به خوبی پشت سر بگذارند.

آگاهی بخشی به خانواده در رابطه با اثرات منفی و عوارض سقط جنین میتواند این ناهنجار اجتماعی را کاهش دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • نیروگاه تجمیعی خورشیدی در استان یزد احداث می‌شود
  • پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۱۳۷۰ نفر در بابل
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • گلایه مردم از اقساط سنگین وام خرید خانه
  • دریافت مشاوره شیردهی با چشیدن طعم شیرین مادری
  • سهم صفر درصدی مشارکت ۱۸ بانک در نهضت ملی مسکن
  • توانمندسازی مددجویان، مانعی در برابر تولید فقر است
  • تسهیلات ودیعه مسکن به ۴۴۵ هزار متقاضی پرداخت شد
  • بانک ها هیچ دلیل و علاقه ای برای پرداخت وام به مردم ندارند!