Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجتبی ناجی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا  بدون ارایه آمار این دسته از پرونده‌ها و آسیب‌ها به افزایش ۴۷ درصدی اختلافات زوجین، ۲۶ درصدی همسر آزاری و افزایش سه برابر قصد و اقدام به خودکشی در  این مدت در مقایسه با اسفندماه سال ۹۷ اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: نبود برنامه مناسب برای اوقات فراغت و درخانه ماندن و همچنین نداشتن مهارت‌های برنامه‌ریزی و کنترل هیجان‌ها موجب افزایش این دسته از مشکلات اجتماعی در استان شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون اجتماعی اداره‌کل بهزیستی اصفهان با بیان این که ماموریت‌های اورژانس اجتماعی در این مدت بیش از ۳۸ درصد افزایش یافت، تصریح کرد: برای ارائه خدمات بیشتر به مردم و کاهش آسیب‌های اجتماعی نفرات تیم اورژانس اجتماعی نیز افزایش داده شده تا اینکه با انجام مداخلات اجتماعی از نتایج شوم این اختلافات جلوگیری شود.

وی حساسیت‌های نسبت به رعایت بهداشت، نداشتن مهارت‌های فردی و کنار آمدن با اختلاف سلیقه‌ها را از عوامل بروز اختلافات در برخی از خانواده‌ها اعلام کرد و گفت: در برخی از خانواده‌های این استان زن و شوهر در روزهای تعطیل قادر به کنار هم بودن نیستند و در ایام تعطیل دچار مشکل می‌شوند که در شرایط کرونا این موضوع باعث بروز مشکلات زیادتری شد.

به اعتقاد وی باید آموزش‌های لازم در خصوص مدیریت رفتار فردی در جامعه فراگیر شود و جایگاه مشاوران و روانشناسان جهت بهبود رفتار و کمک‌رسانی به رفع اختلافات مشخص شود تا در شرایط خاص مثل روزهای قرنطینه شاهد رفتارهای غلط خانوادگی و فردی نباشیم.

وی همچنین به کمبود محبت ناشی از نبودن پدر و مادر در کنار فرزندان اشاره کرد و گفت: در روزهای قرنطینه خانگی به دلیل وجود محبت‌های پدر و مادر و حضور آن‌ها در کنار فرزندان میزان کودک‌آزاری و فرار از منزل ناشی از کمبود محبت در استان اصفهان کاهش یافت.

وی یادآور شد: میزان فرار از منزل به دلیل شیوع بیماری کرونا و احتمال ابتلا به این بیماری در استان اصفهان کاهش داشته است.

به گفته مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی بهزیستی کشور، میزان تماس‌های زوجین مربوط به اختلافات خانوادگی در دوران قرنطینه و کرونا با صدای مشاور بهزیستی با شماره ۱۴۸۰ نشان می‌دهد آمارهای اختلافات بین زوجین، سه برابر افزایش یافته است.

بیماری ویروسی کرونا ۲۰۱۹ (COVID-۱۹) که نخستین‌بار در ووهان چین شناسایی شد، به بیشتر نقاط جهان سرایت کرد و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشت تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت تا روز گذشته بیش از ۹۰ هزار نفر در کشور بطور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند و تعداد جان باختگان کرونا در کشور به بیش از پنج هزار نفر رسیده است.

منبع: جماران

کلیدواژه: بودجه 99 ویروس کرونا آسیب های اجتماعی اصفهان بهزیستی جهان خودکشی بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۳۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی

آغاز زندگی مشترک برای زوجین جوان هزینه‌هایی را به دنبال دارد که گاهی با مشکلات مواجه می‌شوند. دولت به منظور کمک به جوانان تسهیلات ازدواج را برای آنها در نظر گرفت.

اما شهروند خبرنگار ما گفت در روز‌های اخیر با هر بار مراجعه به سامانه ثبت نام وام ازدواج با پیام عدم اعتبار بانک‌های استان تهران مواجه می‌شود و همین موضوع موجب شده تا موفق به ثبت نام و درخواست نشده است.

متن پیام شهروند خبرنگار
سلام و وقت بخیر، از ابتدای امسال هربار به سامانه تسهیلات قرض الحسنه ازدواج (وام ازدواج) رفتیم برای استان تهران اعلام می‌کند که هیچ بانکی در این استان دارای اعتبار نیست.  با شماره ۰۲۱۲۷۰۶ هم که تماس گرفتیم گفتند سایت مشکلی ندارد.  اگرچه که همان زمان سامانه جلوی بنده بود و دقیقا همین مشکل را داشت.  ما به این وام نیاز فوری داریم، اما کاری از دستمان برنمی آید.  لطفا شما پیگیری کنید.  

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • مشکلات ثبت نام وام ازدواج در سامانه از زبان زوجین جوان تهرانی
  • باورهای ارتباطی غلط تبدیل به پاشنه آشیل زندگی زوج‌ها شده است
  • اقامه نماز جمعه به امامت آیت الله مهدوی
  • اقامه نماز جمعه اصفهان به امامت آیت الله مهدوی
  • سفر منطقه‌ای استاندار اصفهان به شرق شهرستان اصفهان
  • پشت پرده افزایش خودکشی رزیدنت‌ها در ایران
  • ۷ جراحی موفق و رایگان مغز در اصفهان
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • کلاهبرداری سایبری با ترفند وام فرزندآوری در اصفهان
  • پرداخت وام فرزندآوری؛ شیوه جدید کلاهبرداران سایبری