Web Analytics Made Easy - Statcounter

مامور تشکیل کابینه عراق طی نشست با هیئتی از کمیساریای عالی انتخابات عراق متعهد شد که تلاش‌ها برای برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه در عراق تقویت می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل کابینه عراق روز سه شنبه وعده داد که بری تقویت اعتماد به فرایند انتخابات و نظام انتخاباتی تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر اطلاع رسانی نامزد نخست وزیری عراق در بیانیه‌ای گفت: « الکاظمی امروز در جریان میزبانی از هیئتی از کمیساریای عالی و مستقل انتخابات به ریاست قاضی جلیل عدنان رئیس شورای این کمیساریا  قول داد که برای تقویت اعتماد به فرآیند انتخابات و برگزاری انتخاباتی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد».

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم در ادامه بیانیه آمده است: «دولت برای برگزاری انتخابات بر اساس اصولی شفاف و عادلانه تلاش خواهد کرد که پاسخگوی شرایط کنونی باشد و اعتماد را به فرآیند انتخابات و نظام انتخاباتی بازگرداند».

الکاظمی خطاب به هیئت کمیساریای عالی انتخابات عراق گفت: «شما شرکای نخست وزیر و دولت او برای عبور کشور از بحران کنونی هستید و از همین  رو همکاری با سازمان ملل و نهادهای بین المللی ضرورت دارد».

در پایان بیانیه آمده است که در این دیدار درباره کار کمیساریای عالی انتخابات و نیازها و ماموریت آتی آن  بحث و گفت‌وگو شده است.

پارلمان عراق در چهاردهم آذر ماه گذشته قانون جدید کمیساریای انتخابات در این کشور را تصویب کرد که بر اساس آن کمیساریای عالی قبلی  انتخابات عراق منحل شد و اعضا و مدیرانی که با این نهاد همکاری داشتند، بازنشست شدند.

با آغاز اعتراضات در عراق، برخی از احزاب و معترضان خواستار تغییر قانون انتخابات و قانون کمیساریای انتخابات در این کشور شدند.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات الکاظمی دولت برگزاری انتخابات کمیساریای عالی شفاف و عادلانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۶۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت جهاد کشاورزی، عباسعلی نوبخت که در راس هیئتی عازم عراق شده در دیدار با استانداران استان‌های کربلای معلی و نجف اشرف درباره مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار افزود: ایران در زمینه بیابان‌زدایی از دانش و تجربیات بالایی برخوردار است و این آمادگی را دارد تا تجربیات خود را در زمینه مقابله با این پدیده و تثبیت شن‌های روان با کشور دوست و همسایه به اشتراک بگذارد.

وی اظهارداشت: همچنین راهکار‌های مقابله با پدیده بیابان‌زایی و جلوگیری از تولید گرد و غبار در جهت تامین حقوق و منافع مشترک بین دو کشور ایران و عراق بررسی شد.

طرفین در این دیدار ضمن برشمردن چالش‌های زیست‌محیطی و شناسایی منشاء گرد و غبار، مقرر کردند بزودی راهکار‌های برون‌رفت و انجام اقدامات موثر و مشترک در یک بازه زمانی کوتاه اعلام شود.

براساس این گزارش، در حال حاضر منشا بسیاری از پدیده‌های گرد و غبار که کشور ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد به طور عمده از کشور‌های همجوار است و در این دیدار در خصوص تقویت همکاری دوجانبه برای مقابله با آلاینده‌های زیست‌محیطی در جهت تأمین حقوق و منافع مشترک تاکید شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ضبط مناظره‌های انتخاباتی در صدا و سیمای اصفهان
  • تقویت همکاری ایران و عراق برای مقابله با پدیده گرد و غبار
  • زمان برگزاری انتخابات فدراسیون انجمن‌های ورزشی مشخص شد
  • زمان اعلام لیست انتخاباتی شانا برای دور دوم انتخابات مجلس
  • توصیه های انتخاباتی استاندار/تنور انتخابات را گرم نگه داریم
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • توضیحات معتمدی درباره جلسه با ورزشکاران شانس المپیکی
  • استقرار شعب ویژه برای رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در مرحله دوم انتخابات مجلس
  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • ضبط مناظرات انتخاباتی نامزد‌های راه یافته به دور دوم انتخابات در شهرستان کرمانشاه