Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-29@04:48:47 GMT

آخرین وضعیت آبی دو تالاب مهم آذربایجان شرقی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۶۹۰۳۱

آخرین وضعیت آبی دو تالاب مهم آذربایجان شرقی

مسئول دبیرخانه تالاب‌های آذربایجان شرقی آخرین وضعیت آبی تالاب های قوریگل و قره قشلاق، دو تالاب مهم استان را تشریح کرد.

یدالله آذرهوا با بیان این‌که تالاب بین المللی قوریگل یکی از مهم‌ترین تالاب‌های استان است، اظهار کرد: در حال حاضر وضعیت تالاب قوریگل مساعد بوده و تراز فعلی آن به ۱۹۱۲.80 متر از سطح دریا می‌رسد که این تراز نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، حدود شش سانتی متر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این‌که در حال حاضر وسعت تالاب قوریگل ۱۴۱ هکتار است، گفت: آب گیری این تالاب هر سال بر اساس توافق بهره برداران کشاورزی، از ۱۵ آبان ماه آغاز و تا ۱۵ اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

آذرهوا با بیان این‌که آبگیری تالاب قوریگل از ۱۵ آبان ماه سال ۹۸ آغاز شده است، گفت: ارتفاع آب قوریگل نسبت به اول آبگیری حدود ۷۳ سانتی متر افزایش یافته است.

وی با بیان این‌که اکنون حجم آب تالاب قوریگل یک میلیون  و 900 هزار متر مکعب  شده است، گفت: حجم آب تالاب قوریگل نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته، ۹۰ هزار متر مکعب افزایش یافته است.

مسئول دبیرخانه تالاب‌های آذربایجان شرقی در خصوص تالاب قره قشلاق نیز که در حوضه‌ی شهرستان بناب، ملکان و عجب شیر واقع شده است، گفت: وضعیت تالاب قره قشلاق نسبت به سایر تالاب‌ها متفاوت است؛ چرا که این تالاب در مصب رودخانه‌ها واقع شده و آب آن به سمت دریاچه ارومیه هدایت می‌شود به همین دلیل نیز حالت دریاچه‌ای ندارد.

وی  بیان کرد: بخشی از آب ورودی تالاب قره قشلاق از زرینه رود و بخشی نیز از مردق چای تامین می‌شود.

آذرهوا با بیان این‌که تالاب‌ها در جهان به عنوان اکو سیستم‌های شکننده معرفی شده‌اند، گفت: در حال حاضر تمامی تالاب‌ها تحت تاثیر تغییرات اقلیمی و استفاده ناپایدار از منابع آبی هستند و این امر نیز تنها مختص استان ما نیست، کشاورزان باید در مصرف آب تالاب‌ها صرفه جویی کرده و ارگان‌های ذی ربط نیز حق آبه‌ی تالاب‌ها را در اختیارشان بگذارند./ ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تالاب قوریگل قره قشلاق تالاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۶۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم

تین نیوز

آزاد راه مراغه- هشترود یکی از مهمترین پروژه های جاده ای آذربایجان شرقی است که شمارش معکوس برای اتمام آن به صدا درآمده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از بازار، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی در حضور بذرپاش وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه مراغه - هشترود باید در روز مقرر افتتاح شود.

 

حجم ویدیو: 36.44M | مدت زمان ویدیو: 00:01:59 دانلود ویدیو آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • رتبه دهم آذربایجان شرقی در تبدیل مجوز‌های کاغذی
  • سامانه بارشی وارد آذربایجان شرقی می‌شود
  • شمارش معکوس برای اتمام آزادراه مراغه- هشترود+ فیلم
  • مدال برنز بر گردن تیرانداز آذربایجان شرقی
  • وضعیت مطلوب تالابهای نقده
  • فیلم| عملیات تعقیب و گریز برای کشف محموله‌های قاچاق چوب در آذربایجان‌شرقی
  • وکیل در آذربایجان شرقی
  • اطلاعیه قطعی گاز در هوراند و کلیبر
  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • افتتاح هشت هزار و ۴۰۴ واحد مسکونی در آذربایجان شرقی