Web Analytics Made Easy - Statcounter

بیژن سلیمانپور روز چهارشنبه در حاشیه یکی از جلسات استانداری قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، افزود: به کانال خبری که این مطلب را خلاف واقع انتشار داده یادآور می‌کنیم که مگر می‌شود شما این مطلب را بدون اینکه از دستگاه‌های مسوول و یا مبادی ذی‌صلاح پیگیری کنید، صرفا بر اساس شنیده‌ها و بازنشر آن منتشر کنید.

وی ادامه داد: انتشار چنین مطالبی ظرفیت بسیار بزرگ کارهای خیر و نیکی که توسط خیرین و نهادهای حمایتی استان در حال انجام است به حاشیه رفته و مخدوش شود و یا مورد سوءاستفاده دشمن قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلیمانپور بدون نام بردن از کانال خبری، آن را متهم کرد که به‌شدت شتاب‌زده عمل کرده و اطلاعات غلطی را در اختیار مخاطبانش قرار داده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم با اشاره به اصل موضوع این عکس، گفت: از چند روز گذشته استاندار قم پیگیری این مساله را به من سپرد و برای رسیدگی به وضعیت آن باید در ابتدای امر این خانواده را پیدا می‌کردیم.

وی بیان کرد: بعد از یک روز تلاش شماره تماس این فرد را در اختیار همکاران قراردادم تا با حفظ حرمت و کرامت پیگیری‌های لازم نسبت به مشکلات ایجادشده، انجام بگیرد.

سلیمانپور ادامه داد: بعد از پیگیری‌های انجام‌شده مشخص شد که این فرد یکی از اتباع کشور همسایه مان افغانستان و ۳۴ ساله دارای ۴ فرزند است که یک مزرعه‌ای دریکی از روستاهای قم زندگی می‌کرده که با شیوع کرونا بیکار شده و بعداز آن در حوالی شهر قم و مسجد جمکران ساکن شده است.

وی تصریح کرد: باوجوداینکه این خانواده از اتباع غیرمجاز بودند و ازنظر قانونی امکان تحت پوشش قرارگیری در نهادهای حمایتی را نیز نداشتند اما برای حفظ کرامت این خانواده از ظرفیت خیرین استان استفاده شد و خانه‌ای باارزش ۱۹ میلیون تومان رهن و اجاره‌بهای ۴۰۰ هزارتومانی تهیه کردند.

وی ادامه داد: همچنین یک دستگاه ماشین لباسشویی، یخچال و یک‌تخته فرش نیز برای ترمیم شرایط زندگی به این خانواده تقدیم شد و درمجموع خیرین محله شهر قائم نیز پرونده‌ای برای این فرد تشکیل شد.

سلیمانپور در عین حال گفت که دغدغه اصحاب رسانه به مشکلات اجتماعی و پیگیری‌های آن‌ها از مسائل باید هوشمندانه باشد و بر اساس اصول حرفه‌ای انجام بگیرد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری قم افزود: انعکاس مسائل اجتماعی باید از سر دلسوزی و برای رفع مشکلات باشد.

به گزارش ایرنا، یکی از کانال‌های خبری قم در روزهای گذشته با انتشار تصاویری، مدعی شده بود یک خانواده مستأجر قمی که پدر خانواده براثر کرونا جان خود را ازدست‌داده بود با بی‌مهری صاحب‌خانه اسباب و اثاث زندگی‌اش به کوچه ریخته شده و بی‌خانمان شده است.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع و ازجمله راه‌های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

ویروس کرونا موسوم به « کووید ۱۹» اواسط ماه دسامبر (۲۴ آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد؛ ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام‌برده می‌شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۳۰ دسامبر سال ۲۰۱۹ (۹ دی‌ماه ۹۸) به‌صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اعلام کرد.

شهروندان قمی برای طرح هرگونه پرسش در مورد ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۳۶۶۲۰۰۲۳، ۳۶۶۲۰۹۹۹، ۳۶۷۰۶۰۳۰ و ۳۶۷۰۴۳۶۸ (با پیش‌شماره ۰۲۵) تماس بگیرند و یا برای کسب آخرین اخبار از دانشگاه علوم پزشکی قم به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سامانه غربالگری الکترونیکی ویروس کرونا به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir و تکمیل اطلاعات خواسته‌شده، گام بلندی در ارتقای سلامت جامعه و شکست ویروس کرونا بردارند.

برچسب‌ها ویروس کرونا قم صندوق تامین ودیعه مستأجران استانداری قم پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا قم صندوق تامین ودیعه مستأجران استانداری قم ویروس کرونا قم صندوق تامین ودیعه مستأجران استانداری قم استانداری قم ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • استاندار لرستان با خانواده شهید سید عباس صالحی روزبهانی دیدار کرد
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری و اجرای پروژه‌های شهرستان خلخال در اولویت مدیران باشد
  • استاندار لرستان: عملکرد بانک‌های استان مطلوب نیست
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • توضیح معاون وزیر درباره ادامه کار «طرح نور»
  • بلاتکلیفی مسکن ملی نورآباد از زبان متقاضیان