Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یک آموزگار دهستان بالاده منطقه بیرم در شهرستان لارستان درایام تعطیلی مدارس، علاوه بر تداوم آموزش برای دانش‌آموزان ایرانی، دو دانش آموز غیرایرانی‌اش که دسترسی به اینترنت نداشتند را هم تنها نگداشت.

صفیه چهره‌ور آموزگار دبستان حجاب روستای بالاده شهرستان لارستان علاوه بر تداوم آموزش به ۲۴ دانش‌آموز ایرانی، برای ۲ دانش‌آموز افغانستانی تدریس خود را به شکل حضوری و با رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی، دنبال کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این آموزگار با علم به اینکه ۲ دانش آموز غیرایرانی‌اش علیرغم استعداد و هوش سرشار، به دلیل دسترسی نداشتن به ابزار‌های الکترونیک، امکان پیگیری روند فراگیری را ندارند، وقتی برای آن‌ها کنار گذاشته و در ساعت‌هایی به شکل حضوری به آنان درس می‌دهد.

این خانم معلم بیرمی با وجود همه سختی‌ها و لزوم رعایت فاصله اجتماعی، هر روز راهی منطقه خدمتی خود می‌شود تا کودکان کلاسش را لبریز از محبت و عشق به همنوع کند و علاوه بر آموزش‌های تحصیلی به آنان درسی بالاتر و والاتر و ماندگارتر بدهد، درس محبت، ایثار، فداکاری منتقل کند.

چهره ور گفت: خطر و بیماری همه جا وجود دارد، سعی می‌کنم با رعایت دقیق مسائل و نکات بهداشتی در حفظ سلامت خود و این دو کودک کوشیده و بخاطر هوش سرشارآن‌ها حیف بود که از کلاس عقب بمانند و باید به هر نحو که می‌شد آموزش آن‌ها ادامه پیدا می‌کرد.

او یک دهه خدمت خود را به عنوان نیروی حق التدریس در روستا‌های این منطقه سپری کرده و آموزگاری را موهبتی می‌داند که باید فراتر از یک شغل و به عنوان یک آرمان به آن نگریست.

این آموزگار اعتقاد دارد که در این عصر، تنها آموزش و پرورش می‌تواند توسعه متوازن و همه بعدی جامعه را رقم زده و راه را برای رسیدن به اهداف متعالی، پایه ریزی و عملیاتی کند و بخش مهمی از این مهم بر عهده معلمان قرار دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: روز معلم اخبار دانش آموزی بهداشت و سلامت دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۵۶۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین

نقی سیاهکالی مرادی اظهار در گفتگو با مهر گفت: ۱۷ هزار معلم در قزوین وظیفه تدریس ۲۵۰ هزار دانش آموز را در ۱۶۷۰ مدرسه بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه سال گذشته با موج گسترده ای از بازنشستگی معلمان قزوینی روبرو بودیم و کار برای ما سخت شده بود، تاکید کرد: ۱۰۳۰ نفر از معلمان در سال گذشته در استان قزوین بازنشسته شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین در ادامه با بیان اینکه تقریباً به همین میزان نیز در سال گذشته معلم جذب نظام آموزشی استان قزوین شد، تاکید کرد: با جذب حدود یک هزار دبیر و آموزگار در سال جاری تقریباً مشکل کمبود دبیر و آموزگار در استان قزوین حل خواهد شد.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • افزایش دانش آموزان مبتلا به اوتیسم در قزوین
  • شرکت ۳۰ هزار دانش‌آموز البرزی در کنکور
  • بازگشت ۲۸۲ دانش آموز ترک تحصیل کرده به مدارس گیلان
  • مشکل کمبود دبیر و آموزگار در سال تحصیلی جدید حل شد
  • اردو‌های تابستانی دانش‌آموزان یمنی 
  • ده نکته کلیدی برای معلمان‌ دینی و استادان معارف در مدارس و دانشگاه‌ها
  • آموزش ایمنی ترافیک به ۴ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز مدارس حاشیه راه‌های آذربایجان‌غربی
  • بازگشت ۴۶۱ دانش‌آموز به تحصیل در قزوین
  • اشتغال به تحصیل ٣٤ هزار دانش آموز اتباع خارجی در مدارس استان کرمان
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند