Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، بابک قرالی اظهار کرد: این طرح با همکاری موسسه علوم باغبانی با هدف محافظت بوته های انگور در مقابل مخاطرات طبیعی شامل بارش شدید باران، سرمای هوا و تگرگ و دمای بالا و آفتاب زدگی امسال اجرایی شده است.

  مدیر مرکز تحقیقات کشاورزی استان افزود: با مثبت شدن نتایج این طرح و بررسی آن توسط محققان مشغول به کار در ایستگاه تحقیقاتی انگور تاکستان، اجرای سایه بان به باغ های انگور استان قزوین تعمیم داده می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قرالی ادامه داد: این طرح در صورت موفقیت می تواند خسارت شرایط نامساعد جوی به باغداران انگور را به کم ترین میزان ممکن برساند.

وی بیان کرد: سرشاخه کاری انگور با هدف اصلاح ارقام و تبدیل آنها به رقم های تجاری از دیگر فعالیت های تحقیقاتی امسال مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی قزوین در خصوص محصول انگور به شمار می رود.

در حال حاضر ۳۱ هزار هکتار باغ انگور در استان وجود دارد.

استان قزوین رتبه دوم تولید انگور و رتبه نخست تولید کشمش در کشور را داراست.

سالانه ۳۰ درصد از انگور این باغ‌ها به تازه خوری و ۷۰ درصد به صورت کشمش به بازار عرضه می‌شود.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: استان قزوین کشاورزی کشاورزی و منابع طبیعی انگور رتبه نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۳۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوالحسن عالی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته طرح و برنامه‌های متنوعی در استان بوشهر اجرایی شده است.

وی ادامه داد: در شهر نخل تقی نیز با هدف افزایش پایداری آب شرب مشترکان، عملیات بهسازی و مهندسی مجدد ایستگاه پمپاژ مرکزی شهر با بروز رسانی کردن و تعمیرات اساسی الکترو پمپ‌های این ایستگاه در مخزن چهار هزار مترمکعبی این شهر صورت پذیرفت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر تصریح کرد: در استان بوشهر طرح‌های مقابله با تنش آبی در مناطق مختلفی در دست اجرا است که سعی می‌شود تا قبل از آغاز فصل تابستان وارد مدار شوند.

عالی افزود: به تناسب تمامی اقدامات صورت گرفته باید هم استانی‌ها نسبت به بازنگری در نحوه مصرف و صرفه جویی در آب اهتمام لازم را داشته باشند.

وی اظهار کرد: در سال آبی جاری میزان بارش‌ها در استان بوشهر کاهشی ۵۰ درصدی داشته که با این میزان کاهش باید هم استانی‌ها بیش از پیش نسبت به مصرف بهینه آب حساس شوند.

کد خبر 6089600

دیگر خبرها

  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • دستگیری اعضای باند ۴ نفره سارقان به عنف/نوشابه‌های قاچاق به بازار نرسید
  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • برگ درخت انگور سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی
  • گچساران ایستگاه اصلی تولید بذر در منطقه گرمسیری و نیمه گرمسیری
  • انتشار کتاب ماهی جان در قزوین
  • مصرف بهینه آب در استان بوشهر ضروری است
  • انتشار کتاب «ماهی جان» در قزوین
  • طرح‌های مقابله با تنش آبی در نقاط مختلف استان بوشهر اجرا می‌شود
  • فارس رتبه نخست کشور در تولید هسته‌های اولیه بذری کشور