Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-29@02:01:21 GMT

الکاظمی اسامی کابینه خود را منتشر کرد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۰۵۸۰۲

الکاظمی اسامی کابینه خود را منتشر کرد

نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت جدید در عراق، اسامی کابینه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد. به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مامور تشکیل دولت جدید در عراق، امروز (شنبه) اسامی کابینه خود را در اختیار رسانه‌ها قرار داد.

بر اساس این فهرست، کابینه الکاظمی متشکل از ۲۱ وزیر است که سهم شیعیان ۱۱ وزارتخانه، اهل سنت ۶، کرد‌ها ۳ و اقلیت‌ها نیز یک وزارتخانه تعیین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به غیر از وزارت دارایی که سهمیه کرد‌ها است و برای تعیین وزیر پیشنهادی بین فراکسیون‌های شیعه و کرد (فراکسیون حزب دمکرات کردستان عراق) اختلاف وجود دارد، وزیران پیشنهادی بقیه وزارتخانه مشخص شده‌اند.
الکاظمی برای برخی از وزارتخانه‌ها، بیش از یک نامزد معرفی کرده تا در صورت عدم قبول گزینه اول توسط فراکسیون ها، گزینه دوم یا سوم جایگزین شود.
این درحالی است که برای شش وزارتخانه شامل بهداشت، فرهنگ، برنامه‌ریزی، ورزش و جوانان، کار و مسکن و سازندگی هر کدام فقط یک نامزد معرفی شده است.
در میان وزارتخانه‌ها تنها وزارت کشور دارای سه وزیر پیشنهادی است که گزینه نخست الکاظمی برای این سمت «عدنان عبد خضیر الزرفی» نخست وزیر مکلف قبلی است که به دلیل مخالفت فراکسیون‌های شیعه از تشکیل دولت کنار نهاده شد.
گزینه‌های دوم سپهبد ستاد «عثمان الغانمی» رییس کنونی ستاد کل ارتش عراق و گزینه سوم سپهبد ستاد بازنشسته «نجیب الصالحی» از فرماندهان سابق ارشد نظامی عراق هستند.
الکاظمی برای وزارت دفاع دو نامزد معرفی کرده که گزینه نخست او «جمعه عناد سعدون» فرمانده فعلی نیرو‌های زمینی ارتش عراق و گزینه دوم «فیصل فنر الفیصل الجربا الشمری» از فرماندهان ارشد نیروی هوایی عراق است.
برخی منابع پارلمانی پیش‌بینی کرده‌اند که پارلمان دوشنبه هفته جاری برای دادن رای اعتماد به کابینه پیشنهادی الکاظمی تشکیل جلسه دهد.
الکاظمی در نهم آوریل گذشته (۲۱ فروردین ۹۹) به عنوان نامزد فراکسیون‌های شیعه در پارلمان به رییس جمهوری عراق برای تشکیل کابینه جدید معرفی شد تا جایگزین «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر فعلی شود.
الکاظمی به دنبال ناکامی «محمد توفیق علاوی» و «عدنان الزرفی» در تشکیل کابینه، مامور تشکیل کابینه جدید عراق شده است.
عمر دولت الکاظمی فقط یکسال اعلام شده و موظف است در این مدت زمینه انتخابات زودهنگام پارلمانی مهیا و بودجه ۲۰۲۰ را به پارلمان ارائه و عراق را در برابر چالش‌های مهم بهداشتی ناشی از شیوع «ویروس کرونا» و اقتصادی متاثر از سقوط قیمت جهانی نفت، مدیریت کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی اسامی کابینه الکاظمی حزب دمکرات کردستان عراق فراکسیون ها نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۰۵۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، رسانه‌های رژیم صهیونیستی به بُعد تازه‌ای از اختلافات داخلی در سرزمین‌های اشغالی اذعان کردند.

بر اساس گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی ۳۰ نظامی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی به فرماندهان خود اعلام کرده‌اند که از دستورهای آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنند.

این گروه از نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی دلیل این اقدام و سرپیچی خود از دستورات فرماندهان صهیونیست را ناتوانی خود برای جنگ بیش‌تر عنوان کرده‌اند.

از سوی دیگر «یاییر لاپید» رییس جریان مخالف کابینه کنونی رژیم صهیونیستی بیان کرد: کابینه نتانیاهو باید میان بازگرداندن اسیران، و بن گویر و اسموتریچ انتخاب کند.

«بنی گانتز» عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیستی نیز در سخنانی تاکید کرد: بازگرداندن اسیرانی که کابینه در هفتم اکتبر در حقشان کوتاهی کرد با وجود اهمیت موضوع جنگ ما علیه حماس، از ورود به رفح مهم‌تر است.

گانتز همچنین بیان کرد: این کابینه اگر توافقی را که اسیران را بازگردانَد و از حمایت سرویس‌های امنیتی برخوردار باشد رد کند مستحق تداوم نخواهد بود.

این در حالی است که «بتسییل اسموتریچ» وزیر تندرو دارایی رژیم صهیونیستی در سخنانی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم را به سرنگونی تهدید کرد.

اسموتریچ خطاب به نتانیاهو و با تهدید شدید وی بیان کرد: اگر حمله به رفح برای نابودی حماس لغو شود، کابینه‌ات شایستگی تداوم را نخواهد داشت.

کد خبر 6091396

دیگر خبرها

  • نظامیان صهیونیست: از دستور آمادگی برای حمله به رفح اطاعت نمی‌کنیم
  • وزیر اسرائیلی به نتانیاهو: به رفح حمله نکنی، کابینه‌ات ساقط می‌شود
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • این ۱۰۰ شرکت سال ۱۴۰۲ ارز نیمایی گرفتند | گمرک اسامی ارزبگیران را منتشر کرد
  • ماجرای انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها به کجا رسید؟
  • رئیس سازمان نظام روانشناسی: انتشار اسامی روان‌شناس‌نماها نتیجه خوبی نداشت
  • معرفی برترین‌های ۵ وزن نخست کشتی فرنگی نوجوانان جام صفوی