Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-04-28@20:31:47 GMT

احداث ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی برکت در مناطق محروم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۲۸۶۶

احداث ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی برکت در مناطق محروم

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، محمد مهجوری معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با بیان این مطلب افزود: بنیاد برکت امسال ساخت ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی شامل خانه بهداشت، پایگاه سلامت، آزمایشگاه، مرکز تجهیزات پزشکی، پایگاه اورژانس، مرکز بهداشت و مرکز جامع سلامت را در مناطق محروم و روستایی کشور در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت در سال گذشته نیز ۴۰ مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت را در مناطق کمتر توسعه یافته کشور به بهره‌برداری رسانده است.

معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت با اشاره به برخورداری ۱۹ استان کشور از خدمات این بنیاد در حوزه پروژه‌های عمرانی مرتبط با بهداشت و درمان گفت: با ساخت و تکمیل ۳۰ مرکز بهداشتی- درمانی بنیاد برکت در سال ۹۹، تعداد پروژه‌های بنیاد در این حوزه تا پایان سال جاری به ۱۷۰ پروژه خواهد رسید.

مهجوری تصریح کرد: بنیاد برکت قرارداد ساخت و تکمیل ۲۱۰ پروژه بهداشتی- درمانی را در سراسر کشور دارد که برای عملیاتی کردن این پروژه‌ها ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی کرده است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف توانمندسازی اقتصادی و اجتماعی، ارتقای شاخصه‌های سلامت و بهداشت و ارائه خدمات درمانی به مردم مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته، اجرای و تکمیل پروژه‌های بهداشتی- درمانی را در مناطق محروم و روستایی کشور از طریق بنیاد برکت دنبال می‌کند. به گفته معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت، پروژه‌های بهداشتی- درمانی این بنیاد در ۱۹ استان و ۹۴ شهرستان به بهره‌برداری رسیده یا در حال ساخت است. 

مهجوری با اشاره به این‌که استان‌های سیستان و بلوچستان، خوزستان و لرستان بیشترین سهم را از پروژه‌های پروژه‌های بهداشتی- درمانی بنیاد برکت به خود اختصاص داده‌اند، اظهار داشت: همچنین در حوزه‌ امور زیربنایی، مشارکت در ساخت و تکمیل ۱۱ بیمارستان در مناطق محروم، از برجسته‌ترین اقداماتی است که ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت انجام داده، که تاکنون ۸ بیمارستان در شهرستان‌های درگز، مینودشت، گرمسار، میانه، بانه، فردوس، قرچک ورامین و بهار در همدان به بهره‌‌برداری رسیده و احداث بیمارستان‌ نی‌ریز در استان فارس نیز امسال به پایان خواهد رسید. وی افزود: علاوه بر این ۱۱ بیمارستان، بنیاد برکت در ساخت ۴ مرکز پیشرفته درمان سرطان مشارکت دارد.
معاون عمرانی و طرح‌های زیربنایی بنیاد برکت در پایان یادآور شد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) همچنین احداث بیمارستان بزرگ، استاندارد، به ‌روز و مجهزی را در منطقه‌ ۲۲ تهران با بالاترین استانداردهای جهانی در دست ساخت دارد که با ساخت این بیمارستان شاهد تحولی بزرگ در بخش سلامت کشور خواهیم بود.


انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مناطق محروم بنیاد برکت مرکز بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۲۸۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، موسوی مدیرکل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۴۰۲ بیش از ۲۱۴۳ طرح اشتغالزایی اجتماع محور خرد و کلان با اعتباری بالغ بر ۲۳۱ میلیارد تومان در ۲۱۰ روستا و ۱۱ شهرستان استان به همت بنیاد برکت  به بهره برداری رسیده است
موسوی گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیش از ۲۶ تسهیلگر و مجری در ۱۱ شهرستان استان با اشتغال زایی خرد و کلان در مناطق هدف و روستایی رشته‌های شغلی کشت گیاهان دارویی، بذر نهال، طیور، نیروگاه خورشیدی، تولیدی پوشاک، خدمات فنی، بازرگانی و عمومی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری، دام سبک و سنگین، آبیاری و زه کشی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، صنایع دستی، فناوری نوین، گلخانه، ماشین آلات، زنبور عسل را در دستور کار خود قرار داده است.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • ساخت فضاهای آموزشی در مناطق محروم شهرستان دیر
  • مرکز آموزشی دارالفنون اردبیل در آستانه بهره برداری
  • کلنگ زنی و افتتاح پروژه‌های بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با حضور معاون وزیر بهداشت
  • ۱۰۰ نفر در استان داوطلب تسهیل گری در محرومیت زدایی
  • ۱۰ پروژه درمانی امروز در خراسان شمالی به بهره‌برداری رسید
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • اجرای بیش از ۲ هزار طرح اشتغالزایی بنیاد برکت در خراسان جنوبی
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد