Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@17:16:52 GMT

جزییات طرح حفاظتی جدید سازمان جنگل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۱۶۸۳۹

جزییات طرح حفاظتی جدید سازمان جنگل‌ها

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: با ارتقای اقدامات پیشگیرانه حفاظتی در منابع طبیعی و تقویت حضور ‏میدانی یگان حفاظت سازمان در عرصه‌های منابع‌طبیعی، راه را بر سودجویان منابع‌طبیعی خواهیم بست.‏

به گزارش ایسنا دکتر مسعود منصور در جلسه شورای  حفاظت از منابع‌ طبیعی خاطرنشان ‏کرد: در طرح حفاظتی جدید، نیروهای حفاظتی را بر اساس مناطق بحرانی، نیمه بحرانی و عادی ساماندهی خواهیم کرد تا بر اساس این ‏منطقه‌بندی به حفاظت از عرصه‌های منابع طبیعی بپردازند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست سازمان جنگل‌ها تاکید کرد: فرماندهان یگان حفاظت در ادارات کل منابع‌ طبیعی استان‌ها باید از نیروهای نظامی باشند اما در ‏شهرستان‌ها از نیروی رسمی و پیمانی برای سرپرستی یگان استفاده می‌کنیم.‏

منصور افزود: در این روش پشتیبانی کامل از یگان حفاظت مانند یکپارچه‌سازی اطلاعات، تامین تجهیزات، ایجاد فضای رصد با راه اندازی ‏شبکه مونیتورینگ، سامانه هوشمند، طرح‌های مدیریت پیشگیری از حریق و . . . از طریق واحدهای سازمانی ذیربط به عمل آمده تا این ‏نیروها تنها بر حفظ و مراقبت از منابع طبیعی کشور و اطفای حریق تمرکز کنند.

وی افزود: از خرداد ماه امسال برای کلیه نیروهای گشت و مراقبت کلاس‌های آموزشی با عنوان آشنایی با مبانی حقوق، ‏مقررات و قوانین منابع طبیعی برگزار می‌شود.‏

سرپرست سازمان جنگل‌ها با اشاره به اینکه در این طرح انتخاب نیروهای حفاظتی بر اساس صلاحیت انجام خواهد گرفت، بر این نکته که محل ‏خدمت نیروهای حفاظتی، عرصه‌های منابع‌طبیعی است نه ساختمان اداری تأکید کرد.‏

وی تاکید کرد: نیروهای یگان حفاظت برای حراست، گشت و مراقبت باید دارای لباس فرم متحدالشکل، وسایل نقلیه مناسب، وسایل و ‏تجهیزات دفاع شخصی، کارت شناسایی و حکم باشند.‏

منصور در ادامه گفت: صلاحیت اخلاق حرفه‌ای و تعلق خاطر به منابع طبیعی کشور اولین شاخص ما برای انتخاب نیروهای حفاظتی است. ‏

به گزارش مرکز اطلاع رسانی سازمان جنگل‌ها، وی در پایان معاونت حفاظت و امور اراضی، یگان حفاظت، دفاتر حقوقی، ترویج، ‏بازرسی و مهندسی مطالعات را موظف کرد دستورالعمل‌های حفاظتی را مبتنی بر اقدامات پیشگیرانه، پشتیبانی، نحوه تأمین اعتبار و ‏تقسیم‌بندی عرصه‌ها به بحرانی، نیمه بحرانی و عادی تهیه کنند تا پس از تأیید نهایی به ادارات کل منابع‌طبیعی استان جهت اجرا ابلاغ شود.‏

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سازمان جنگل ها منابع طبيعي نیروهای حفاظتی سازمان جنگل ها منابع طبیعی یگان حفاظت عرصه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۱۶۸۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران

روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد:ماموران یگان حفاظت محیط زیست استان حین گشت و کنترل در شهر‌های نوشهر، بابلسر، آمل، بابل، ساری و میانکاله متخلفان شکار و صید را به همراه ۶ قبضه سلاح شکاری، لاشه یک طاقه قرقاول و ۲۵ قطعه ماهی دستگیر و حین پایش رودخانه‌های استان بیش از ۵۰ رشته دام صید غیرمجاز ماهی جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر طی گشت و کنترل در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی شمالی (منطقه ویسر) از یک شکارچی غیرمجاز ۱قبضه سلاح شکاری و سایرادوات شکار کشف وضبط نمودند.

در بابلسرماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان طی دو ماموریت حین گشت وکنترل در رودخانه بابلرود سد آرمیج کلا و سد میرود ۱۷ رشته دام و ۲ عدد چم صید ماهی‌های استخوانی را جمع آوری کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل حین گشت وکنترل در رودخانه گرمرودبخش دشتسر یک صیاد غیرمجاز به همراه ۲۵ قطعه ماهی و ۲ رشته دام غیرمجاز ماهی دستگیر کردند.

طی دو ماموریت مشترک ماموران یگان حفاظت محیط زیست آمل و ماموران نیروی انتظامی از شکارچیان غیرمجاز ۴ قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف وضبط کردند.

در بابل ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان (سرمحیط بانی بندپی) حین گشت وکنترل در منطقه جنگلی یک شکارچی غیرمجاز را به همراه یک طاقه قرقاول نر دستگیر کردند.

ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی دودانگه محمدآباد) حین گشت و کنترل شبانه در مناطق محدوده روستای مرگاب با همکاری ماموران نیروی انتظامی دودانگه از یک متخلف حین شروع به شکار ۱قبضه سلاح شکاری و تعدادی فشنگ کشف و ضبط کردند.

در ماموریت دیگری ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (محیط بانی هولار) حین گشت و کنترل مناطق حوزه استحفاظی در محدوده دریاچه سد شهید رجایی و رودخانه پهنه کلا از صیادان غیرمجاز۲ لنسر از و یک رشته دام صیادی کشف وضبط کردند.

همچنین طی دو ماموریت ماموران یگان حفاظت محیط زیست ساری (پناهگاه حیات وحش سمسکنده) ۱۲ رشته دام صیادی در محل مصب رودخانه تجن به دریا در محدوده فرح آباد و محدوده روستای اردشیرکشف و ضبط کردند.

ماموران پناهگاه حیات وحش میانکاله ۲۰ رشته دام صید ماهی غیر مجاز در ساحل پناهگاه حیات وحش میانکاله جمع آوری کردند.

متخلفان با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • چرا شهرداری تهران درختان پارک جنگلی سرخه حصار را قطع کرد؟
  • واکنش شهرداری به ادعای «قطع درختان و ساخت و ساز در سرخه حصار»
  • ۱۱۶ هکتار از اراضی ملی استان اردبیل رفع تصرف شد
  • آزاد سازی اراضی ملی در منطقه بابلکنار شهرستان بابل
  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • ۲ تن چوب تاغ قاچاق در شاهرود کشف شد
  • دستگیری ۱۴ متخلف شکار و صید در مازندران
  • دستگیری متخلف شکار و صید در شهرستان میناب
  • رفع تصرف ۲ هکتار از اراضی ملی سیاهمزگی شفت
  • قطع درختان جنگل فندقلوی نمین صحت ندارد