Web Analytics Made Easy - Statcounter

متهم نجفی در دادگاه رسیدگی به پرونده قتل میترا استاد در دور سوم گفت: بین دو تصمیم یعنی خودکشی و معرفی به آگاهی مردد بودم.

به گزارش مشرق، دادگاه رسیدگی به پرونده نجفی به اتهام قتل میترا استاد در دور سوم امروز یکشنبه (۱۴ اردیبهشت) در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در ابتدای جلسه قاضی متین راسخ از اختیاری، نماینده دادستان خواست تا کیفرخواست را قرائت کند.

نماینده دادستان ضمن تشریح کیفرخواست بیان کرد: محمد علی نجفی ۶۹ ساله، متهم به مباشرت در قتل عمدی همسر دوم، حمل و نگهداری سلاح غیر مجاز و ایراد صدمه بدنی عمدی منتهی به جرح است.

وی با بیان اینکه دادسرا رأی دیوان عالی را دارای ایراد می داند، عنوان کرد: متهم در خصوص مسلح بودن سلاح اظهارات متناقضی دارد. متهم در جای جای پرونده دلیل قتل را اختلافات خانوادگی ذکر می کند اما در یکی از اظهارات خود بیان کرده که قصد قتل نداشته است. همچنین اظهارات متهم و وکلای ایشان در خصوص مهدورالدم بودن و ساب النبی بودن مقتوله کذب است. علت این تناقض گویی ها چیست؟

اختیاری خاطرنشان کرد: در صحنه جرم پنج گلوله شلیک شده بود و گلوله پنجم به دست متقوله برخورد کرد و فرضیه کمانه کردن گلوله منتفی است و شلیک پنجم به صورت غیر مستقیم بوده است چرا که از کف دست وارد بدن شده و پس از آن به قفسه سینه آسیب وارد شده است.


نماینده دادستان: متهم نجفی مستحق تخفیف مجازات نیست

وی در ادامه با اشاره به اظهارات وکیل متهم نجفی گفت: وکیل متهم در جایی اظهار داشته که آقای نجفی ساعت ۱۱ شب به کمیسیون روانپزشکی رفته در حالی که متهم ساعت ۸ صبح به کمیسیون رفته است. در این پرونده شریک و معاونی وجود ندارد و استحقاق تخفیف مجازات برای متهم منتفی است

در این بخش از جلسه دادگاه قاضی راسخ گفت: در پرونده آمده که استوار دوم آگاهی متهم را به آگاهی برده در حالی که متهم مدعی شده که خودش را معرفی کرده است.

نماینده دادستان نیز خطاب به متهم نجفی بیان کرد: آقای نجفی، شما به فکر آبروی مقتوله و خانواده ایشان نبودید؟ متهم فاقد شرایط تخفیف است و باید از مجازات های تکمیلی نیز استفاده کرد. ارتکاب قتل عمدی میترا استاد از نظر دادسرا محرز بوده و تقاضای اشد مجازات برای اتهام قتل عمد و تقاضای اشد مجازات برای ایراد صدمه بدنی و تقاضای اشد مجازات در اتهام حمل و نگهداری سلاح را تقاضا دارم. همچنین تقاضای تشدید قرار متهم را خواستارم.

با پایان قرائت کیفرخواست، قاضی متین راسخ از متهم نجفی خواست تا در جایگاه حاضر شود.

ادعای متهم نجفی در دادگاه در خصوص حجاب همسرش

متهم نجفی ضمن قرارگیری در جایگاه گفت: سلاح را همیشه در منزل پنهان می کردم و اختلافات زیادی با مقتوله داشتم چرا که بعد از ازدواج حجاب ایشان عوض شد. همچنین تقاضاهای مالی متعددی مطرح می کرد و اصرار داشت که از همسر اولم طلاق بگیرم. مرحومه خانواده ام را تهدید به اسید پاشی می کرد و به من می‌گفت که مطلقه است، اما متوجه شدم که با همسر سابقش زندگی می کند و می گفت که به خاطر پسرم جدا زندگی نمی کنم چرا که خودکشی می کند. بعد از این موضوع متوجه شدم که طلاق در شناسنامه مقتوله نیز قید نشده است.

قاضی: شما حقایق را کتمان می کنید

قاضی متین راسخ خطاب به متهم نجفی گفت: در حال حاضر موضوع مجازات تعزیری مانده است؛ اما شما حقایق را کتمان می کنید. نصیحت می کنم که واقعیت را بگویید.

متهم نجفی نیز گفت: پس از وقوع قتل به فکر خودکشی بودم و به خانواده و وکلایم گفتم که برای قصاص آماده ام و برای رضایت تلاش نکنید. بعد از حادثه تعداد گلوله های شلیک شده را نمی دانستم و فکر می کردم چهار گلوله شلیک شده در حالی که در پلیس آگاهی گفتند پنج گلوله شلیک شده است.

در این بخش از جلسه دادگاه، رییس دادگاه با طرح پرسشی از متهم نجفی گفت: آیا قبول دارید که رفتار شما باعث قتل شده است؟

متهم نجفی نیز در پاسخ گفت: بله قبول دارم؛ اما گلوله کمانه کرده است.

قاضی متین راسخ با طرح پرسش دیگری از متهم نجفی بیان کرد: آیا لحظه درگیری بین شما و مقتوله شخص دیگری وارد خانه شده است یا خیر؟

متهم پاسخ داد: خیر.

تشریح نحوه قتل از سوی متهم در دادگاه

متهم نجفی در خصوص نحوه شلیک گلوله ها در حمام نیز بیان کرد: وقتی وارد حمام شدم به مرحومه گفتم که مسائل را حل کنیم اما به خاطر اینکه دو دستش را روی شانه های من گذاشت و بدنم متمایل به عقب شد گلوله اول شلیک شد. مطمئنم که گلوله اول به بالش برخورد کرد و پس از آن به کابینت روشویی اصابت کرد تیرهای دوم ، سوم ، چهارم و پنجم رو به پایین شلیک نشد و دستانم رو به بالا بود و تیر آخر که شلیک شد دستانم را رها کرد و به زمین افتاد که دیدم سینه مقتوله سوراخ شده است.

وی ادامه داد: بارها پیشنهاد طلاق دادم اما مخالفت می کرد و چندین بار تهدید کرد که به دختر و نوه ام اسید می پاشد.

در این بخش از جلسه دادگاه، قاضی متین راسخ از زهرا نجفی ( دختر متهم) پرسید: چه تاریخی ازدواج کردید و مهریه شما چقدر است؟

دختر متهم نجفی در پاسخ گفت: سال ۹۵ و مهریه ام ۲۰۰ سکه است.

قاضی متین راسخ سپس خطاب به متهم نجفی گفت: دختر آقای نجفی ۲۰۰ سکه برای مهریه خود انتخاب کرده اما مهریه مرحوم استاد ۱۳۶۲ سکه تمام بهار آزادی بوده است. دلیل این موضوع چیست؟

علت تعیین مهریه سنگین برای مقتوله از زبان متهم

متهم نجفی پاسخ داد: مرحومه می گفت که اگر مهریه من کم باشد همسر اولت فشار می آورد که مهریه من را بدهی و طلاق بگیری.

رییس دادگاه خطاب به متهم نجفی گفت: مرحومه بعد از عقد دائم مرتب به شما می گفت که اجازه دهید با آقای اسد زاده در ارتباط باشم.

متهم نجفی عنوان کرد: بحث های پیش آمده بین ما نیز به خاطر همین مسائل بود.

قاضی راسخ گفت: در دو جا گفته اید که خانواده مرحومه شیطان پرست هستند، نامه های یک صفحه ای و سه صفحه ای را به چه منظوری نوشتید؟

متهم نجفی پاسخ داد: احساس کردم بعد از حادثه خانواده ام تحت فشار قرار بگیرند.

وی افزود: همیشه سلاح را جایی قرار می دادم که کسی دسترسی نداشته باشد؛ برای تمدید کارت حمل سلاح نیز قصور کردم و نمی دانستم که تاریخش گذشته است. با علم و آگاهی خودم را به اداره آگاهی معرفی کردم و تمام شلیک ها غیر ارادی و غیر مستقیم بوده است و تیری که منجر به فوت مقتوله شده کمانه کرده است. تقاضای گذشت بی دلیل ندارم و انشاالله حکم شایسته ای صادر شود.

در این بخش از جلسه دادگاه، قاضی متین راسخ از گودرزی وکیل متهم نجفی خواست تا در جایگاه حاضر شود.

توضیحات وکیل متهم در خصوص نحوه شلیک گلوله

وکیل متهم نجفی گفت: درباره مبلغ گزاف برای اخذ ر ضایت باید بگویم که صلح سیره نبوی است. حق موکلم بود که قرار وثیقه وی پذیرفته شود ایرادات زیادی در پرونده وجود داشت که به قاضی کشکولی گفتم و برخی مسائل رفع شد. باید دلایل کافی برای عمدی بودن وقوع قتل وجود داشته باشد.

رییس دادگاه گفت: صرف نظر از اینکه تیر مستقیم یا غیر مستقیم برخورد کرده قانونگذار بی پروایی را قصد ثانویه می داند.

وکیل متهم نجفی نیز گفت: اعتقاد داریم که گلوله از کف دست به سمت سینه نرفته است. در خصوص دفرمه شدن گلوله نیز اعتقاد داریم که گلوله به جسم سخت برخورد کرده و پس از آن وارد بدن شده است.

گودرزی درباره شبه عمد بودن قتل نیز گفت: کارشناسان بر کشمکش طرفین تاکید کرده اند و ما نیز معتقدیم که گلوله کمانه کرده و هیچ قصدی وجود نداشته است.

قاضی متین راسخ در واکنش به دفاعیات گودرزی گفت: متهم نجفی موبایلش را خاموش کرده بود که رهگیری نشود.

وکیل متهم نحفی پاسخ داد: وقتی متهم به آگاهی رفته پس قصد خروج از کشور را نداشته است.

نماینده دادستان نیز بار دیگر برای متهم نجفی از دادگاه اشد مجازات را درخواست کرد.

گودرزی نیز گفت: پاسخ نماینده دادستان در لایحه تقدیمی وجود دارد.

در این بخش از جلسه دادگاه، رییس دادگاه از متهم نجفی خواست در جایگاه حاضر شود و از وی پرسید: با چه مبلغی رضایت گرفتید؟

متهم نجفی گفت: ۱۳۶۲ سکه برای مهریه حساب شد که حدود هشت میلیارد و خرده ای بود اما مجموعا حدود ده میلیارد تومان پرداخت کردیم.

قاضی متین راسخ ضمن تفهیم اتهام به متهم نجفی، از او خواست تا آخرین دفاعیات خود را شرح دهد.

آخرین دفاع؛ دوست داشتم قصاص شوم

متهم نجفی ضمن تشریح آخرین دفاعیات خود گفت: اتهام قتل عمد را قبول ندارم و متاسفانه این اتفاق موجب ایجاد شوک در جامعه شد. درباره تمدید جواز سلاح نیز قصور کردم و دوست داشتم قصاص شوم و موافق مذاکره برای اخذ رضایت نبودم. گوشی خود را خاموش کردم تا توسط ماموران دستگیر نشوم؛ چرا که بین دوتصمیم یعنی خودکشی و معرفی به آگاهی مردد بودم و می خواستم که اگر تصمیم به معرفی به آگاهی گرفتم خودم به اداره آگاهی بروم. همچنین مصاحبه ام نیز به خاطر شایعه خروج از کشور بود و در آخر تقاضا دارم که حکم شایسته ای برای بنده صادر شود.

رییس دادگاه با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: اتخاذ تصمیم موکول به مشورت هیئت قضایی پس از مطالعه لوایح وکلا و دریافت لایحه تکمیلی حداکثر تا روز چهارشنبه است.

منبع: ایسنا

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا ماهواره نور سال جهش تولید اخبار بورس محمدعلی نجفی شیطان پرست استان تهران دادگاه خودکشی قصاص قتل قاتل میترا استاد همسر دوم نجفی بخش از جلسه دادگاه قاضی متین راسخ نماینده دادستان وکیل متهم نجفی معرفی به آگاهی متهم نجفی گفت متهم نجفی متهم نجفی رییس دادگاه اشد مجازات شلیک شده نیز گفت شلیک شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۳۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا

مردی که ساقی محل بوده و مشتری دائمی خود را به قتل رسانده بود، نه در بازجویی و نه در دادگاه اعتراف نکرد و منکر همه چیز شد، اما قضات رای به قصاص او دادند و با تایید این حکم در دیوان عالی، متهم در یک‌قدمی چوبه دار قرار گرفت.

به گزارش همشهری آنلاین، این ماجرای تلخ نیمه شب پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۷ هنگامی در شهر مرزی سرخس آغاز شد که سرنشینان یک خودرو پیکر نیمه جان و خون‌آلود مردی را شبانه کنار در منزلی داخل یک کوچه انداختند و از محل گریختند.

لحظاتی بعد اهالی منزل که صدای برخورد شیئی با در حیاط را شنیده بودند، سراسیمه از خانه بیرون آمدند و با پیکر فردی به نام «حسین-س» روبه‌رو شدند که از سر و گوش وی خون می‌ریخت. آنها با دیدن وضعیت وخیم این مرد بلافاصله به وی آب نوشاندند و با امدادگران اورژانس تماس گرفتند.

زمان به کندی سپری می‌شد و بستگان و اطرافیان مرد مجروح دقایق سختی را با اضطراب و نگرانی می‌گذراندند تا اینکه خودروی اورژانس و نیرو‌های کلانتری از راه رسیدند و پیکر خون‌آلود را در حالی به بیمارستان لقمان حکیم انتقال دادند که مرد مجروح در پاسخ به این سوال اطرافیانش که چه کسی تو را به این روز انداخت، نام مرد معروف به «گدا و پسرش» را بر زبان راند و گفت:آن‌ها مرا با چوب زدند.

در حالی که تحقیقات گسترده نیرو‌های انتظامی با دستورات قضایی برای ریشه یابی این ماجرای تلخ و دستگیری مرد معروف به گدا که نام شناسنامه‌ای دیگری داشت، آغاز شده بود، اقدامات درمانی به دلیل کمبود برخی امکانات تخصصی در سرخس به نتیجه نرسید و حسین-س به بیمارستانی در مشهد منتقل شد، اما او بعد از حدود یک ماه که در کما به سر می‌برد، چشمانش را گشود و برای مراقبت‌های ویژه به منزل یکی از بستگانش در مشهد رفت، اما چند روز بعد جان سپرد و بدین ترتیب پرونده مذکور رنگ جنایت گرفت.

کنکاش‌های پلیس سرخس در این باره با دستگیری گدا در حالی وارد مرحله جدیدی شد که تحقیقات نشان داد او از توزیع‌کنندگان مواد مخدر است و حسین نیز در حالی برای خرید مواد مخدر نزد او رفته بود که فقط مشتی پول خرد (سکه) در دست داشت.

یکی از مطلعان در این باره به پلیس گفت: من صدای ریخته شدن سکه‌ها روی زمین را شنیدم که موجب درگیری لفظی بین مرد معتاد و ساقی محل شده بود. به همین خاطر هم یک اسکناس هزار تومانی به او دادم تا مواد مخدر را به مرد معتاد بدهد.

در حالی که پزشکی قانونی نیز علت مرگ حسین-س را خونریزی مغزی بر اثر ضربه اصابت جسم سخت تشخیص داده بود، متهم «ع-ز» (ساقی محل) هرگونه درگیری خود با مرد معتاد را انکار کرد و مدعی شد که او فقط ظهر روز حادثه برای خرید تریاک به منزل او مراجعه کرده است.

وی در ادامه اعترافات خود مدعی شد شب حادثه برای خرید میوه و دیگر مایحتاج زندگی بیرون از منزل بوده و ساعت ۲۳ به منزلش رفته است. بررسی‌های بیشتر نشان داد که ماجرای رها شدن پیکر خون‌آلود ساعت ۲۳:۴۵ به پلیس گزارش شده است.

با توجه به تحقیقات تکمیلی در دادسرای عمومی و انقلاب سرخس، این پرونده جنایی با کیفرخواست صادر شده به شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی ارسال شد و توسط قضات با تجربه مورد رسیدگی قرار گرفت. در جلسات محاکمه که به ریاست قاضی هادی دنیا دیده و مستشاری قاضی غلامرضا مصطفوی در مشهد برگزار شد، گدا و پسرش پای میز عدالت نشستند تا به همراه وکلای خود از اتهام قتل عمدی دفاع کنند.

با توجه به حساسیت این پرونده پیچیده جنایی که به کلافی سردرگم می‌ماند، واکاوی تخصصی از سطر به سطر اوراق آن آغاز شد. در نهایت قضات دادگاه سرنخ اصلی آن را در حالی به دست گرفتند که ساقی محل در برابر دلایل انکارناپذیر و استنادات دقیق دادگاه، حیرتزده به وکلا می‌نگریست تا شاید راه چاره‌ای بیابند.

در همین حال قاضی «دنیادیده» به محتویات پرونده و اظهارات شاهدان و مطلعان اشاره کرد که یکی از آنها گفته بود: وقتی ماجرای کتک‌کاری و ضرب و جرح «حسین-س» را شنیدم بلافاصله شبانه به منزل گدا (ع-ر) رفتم که خودروی او مقابل منزلش پارک بود. زمانی که دستم را روی کاپوت خودرو گذاشتم هنوز داغ بود که نشان می‌داد او دقایقی قبل از خودرو استفاده کرده است.

در همین حال یکی از شهود درباره ماجرای شب حادثه به قضات شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی گفت: آن شب من مشغول لحاف‌دوزی بودم که فردی با من تماس گرفت و از رها شدن پیکر حسین-س (یکی از بستگانم) خبر داد. وقتی به محل رسیدم آمبولانس اورژانس و پلیس ۱۱۰ هم آمده بودند. از حسین پرسیدم چه کسی تو را زد، او گفت: گدا و فرزندش مرا جای دیگری زدند و با خودرو به اینجا آوردند! من هم بلافاصله با شنیدن نام گدا به در منزل او رفتم که دیدم جلوی در منزلش خیس است، یعنی آب ریخته بودند. وقتی زنگ منزل را به صدا درآوردم، پسرش گفت پدرم خانه نیست، ولی ناگهان پدر او (ع-ز) از در پارکینگ بیرون آمد و با اخم به من گفت با چه کسی کار داری؟ گفتم من از بستگان حسین هستم. او اینجا آمده است؟ گدا در پاسخ گفت یک بار ظهر آمد و تریاک گرفت و یک بار هم نیم ساعت قبل اینجا آمد و بعد از خرید تریاک رفت.

درحالی که ساقی محل فروش مواد مخدر به مرد معتاد را تایید می‌کرد و او را از مشتریان خود می‌دانست، باز هم بر طبل انکار می‌کوبید و همچنان به تناقض‌گویی‌های خود با جملاتی مانند «کی گفته؟» ادامه می‌داد تا اینکه همه ماجرا را در آخرین دفاعیات خود منکر شد. اما قضات شعبه ششم دادگاه که با طمانینه و آرامش به اظهارات متهمان گوش می‌دادند، در نهایت پس از مشورت‌های قضایی رای خود را در این باره صادر کردند.

در این رای که به امضای قاضی هادی دنیادیده (رئیس شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی) رسیده، آمده است به نظر دادگاه حسین-س (مقتول) برای خرید مواد مخدر به متهم (ع-ز) مراجعه کرده که از مشتریان همیشگی او بوده ولی پولی به همراه نداشت. به همین خاطر و تحت تاثیر مواد مخدر برای متهم ایجاد مزاحمت کرده است تا جایی که متهم برای رهایی از مزاحمت‌های وی به قصد تنبیه او، نه به قصد قتل، با چوب به سر وی زده است و پس از مشاهده وخامت حال مرد مجروح و برای آنکه این موضوع دامنگیر وی نشود، او را با خودرو به در منزل یکی از بستگانش انتقال داده است تا آنها او را به بیمارستان برسانند و...

در ادامه این رای قاطع که به استدلال‌های دقیق و موشکافانه حقوقی و قضایی گره خورده به ضربه نوعا کشنده اشاره و تاکید شده است: «از آنجا که متهم قصد قتل نداشته، اما ضربه با چوب به سر نوعا کشنده تلقی می‌شود، بنابراین اتهام قتل عمدی وی منطبق بر موازین قانونی است...» به همین دلیل قضات دادگاه ع-ز (متهم) را به قصاص نفس محکوم کردند و رای به تبرئه فرزندش دادند چراکه دلایل کافی مبنی بر مشارکت وی در جنایت وجود نداشت.

با اعتراض متهم و وکلای مدافع به رای مذکور، این پرونده به شعبه چهارم دیوان عالی کشور ارسال شد و توسط قضات سپیدموی زیر ذره‌بین قضاوت قرار گرفت، اما آنها نیز با مطالعه دقیق محتویات پرونده به استدلال‌های موشکافانه شعبه ششم دادگاه کیفری یک خراسان رضوی مهر تایید زدند و بدین ترتیب متهم در یک قدمی چوبه دار قرار گرفت.

منبع: روزنامه خراسان

tags # اخبار حوادث سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • معرفی قهرمانان تالوکار قمی
  • ماجرای عجیب قتل حسین به دست «ع» گدا
  • عامل جنایت گاندی نمی‌دانست قاتل است | گفت و گو با متهم
  • تجاوز جنسی ۴ مرد افغان به نوجوان ایرانی در تهران | التماس کردم فایده نداشت! +فیلم
  • درخواست اعدام برای عاملان تعرض به پسر نوجوان
  • بایدن: زمانی به دنبال خودکشی بودم + بشنوید
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین خواری
  • ۲ متهم به قتل در آمل دستگیر و به زندان معرفی شدند
  • ماجرای کشف جسد بازپرس ویژه مبارزه با زمین‌خواری