Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر بهداشت با تبریک روز جهانی ماما، گفت: یکی از ارکان نظام سلامت در تمام سال‌ها ماما‌ها بودند که توانستند در کاهش مرگ و میر کودکان، کاهش مرگ و میر مادران و عوارض ناشی از بارداری و زایمان، به شدت نقش‌آفرینی کنند. به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، سعید نمکی وزیر بهداشت ضمن تبریک به ماما‌های شاغل در سیستم بهداشتی و درمانی کشور، گفت: ماما‌های این سرزمین حق بزرگی بر گردن نظام سلامت دارند، یکی از ارکان نظام سلامت در تمام سال‌های قبل و بعد از انقلاب، ماما‌ها بودند که توانستند در کاهش مرگ و میر کودکان، کاهش مرگ و میر مادران و عوارض ناشی از بارداری و زایمان، به شدت نقش‌آفرینی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در سال‌های قبل از انقلاب، بسیاری از زنان به دلیل عوارض ناشی از بارداری و زایمان از بین می‌رفتند و شاخص مرگ در اثر عوارض بارداری و زایمان، به ازای هر ۱۰۰ هزار زایمان و تولد، آمار بسیار بالایی بود که خوشبختانه ماما‌ها و بهورزان عزیز سرزمین‌مان در مورد مراقبت‌های قبل از زایمان، واکسیناسیون کزاز و عوامل بیماری‌زای دیگر در زنان باردار و کودکان و همچنین مراقبت‌های حین و بعد از زایمان، نقش بسیار ارزنده‌ای ایفا کردند.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: در سال‌های اخیر، علاوه بر خدمت رسانی ماما‌ها در مراکز زایمانی و مراکز جامع سلامت برای مراقبت‌های قبل، حین و بعد از زایمان، ماما‌ها نقش بسیار مؤثری در کاهش مرگ و میر گروه‌های آسیب‌پذیر در این کشور داشته‌اند.

وی گفت: کاری که ماما‌های عزیز در آموزش‌های قبل و بعد از زایمان زنان باردار و زنانی که فرزندآوری کرده‌اند، انجام داده‌اند، در سلامت دیگر گروه آسیب‌پذیر، یعنی کودکان پس از زنان، تأثیر بسیار مهمی را در کاهش آمار مرگ و میر نوزادی و مرگ زیر یک سال به ازای هر هزار تولد زنده و همین‌طور مرگ و میر کودکان زیر پنج سال داشته و به حق می‌توان گفت که در کنار سایر تیم بهداشت و درمان کشور، ماما‌ها یکی از نقش‌آفرینان اصلی در کاهش مرگ و میر در کشورمان و اصلاح شاخص‌های تندرستی بودند.

نمکی بیان کرد: روز جهانی ماما را به همه ماما‌های عزیز تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم که همواره شاهد درخشش این عزیزان در کنار کادر بهداشت و درمان کشور در کمال تندرستی و شادابی باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ماما انقلاب بارداری زایمان بارداری و زایمان کاهش مرگ و میر مرگ و میر کودکان ماما ها سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۲۶۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در گزارش تازه‌ای هشدار داد انگلیس بیشترین میزان مصرف الکل در بین کودکان و نوجوانان را دارد و از این نظر در صدر فهرست جهانی سوء مصرف نوشیدنی‌های الکلی در این گروه‌های سنی جای گرفته است.

به گزارش ایسنا، این سازمان اعلام کرده است یک سوم کودکان ۱۱ ساله و بیش از نیمی از نوجوانان ۱۳ ساله در انگلستان مشروبات الکلی مصرف کرده‌اند.

«راشا تودی» در این گزارش به نقل از سازمان جهان بهداشت آورده است انگلیس از نظر میزان مصرف الکل در این گروه سنی در میان ۴۴ کشور در صدر قرار دارد.

گزارش جدید سازمان جهانی بهداشت میزان مصرف الکل، سیگار، سیگار الکترونیکی و ماریجوانا در میان کودکان و نوجونان را در کشورهای اروپایی، کانادا و چند کشور در آسیای مرکزی بررسی کرده است.

این سازمان با تاکید بر اینکه مصرف الکل می‌تواند به مغز کودکان آسیب برساند، هشدار داد متاسفانه این امر در بسیاری از کشورهای مورد بررسی عادی شده و سلامت کودکان و نوجوانان نادیده گرفته می‌شود و از کشورها خواست تا اقدامات بیشتری برای محافظت از کودکان در برابر این مواد و نوشیدنی‌های مضر انجام دهند.

تحقیقات نشان می‌دهد که هر چه کودکان زودتر مصرف الکل را شروع کنند، با مشکل جدی‌تری در سنین بالاتر روبرو می‌شوند.

در حالی که این سازمان بهداشتی بین‌المللی از افزایش گرایش کودکان و نوجوانان انگلیسی به مصرف الکل ابراز نگرانی کرده، چند روز پیش نیز مقامات بهداشتی انگلیس نسبت به رشد سرسام‌آور موارد بستری کودکان و نوجوانان در بیمارستان‌های این کشور به خاطر عوارض ناشی از سیگارهای الکترونیکی هشدار دادند.

دکتر «تدروس ادهانوم قبریسوس»، دبیرکل سازمان جهانی بهداشت نیز پیش‌تر در این رابطه هشدار داده بود: در حال حاضر کودکان و نوجوانان در سنین پایین در برخی کشورهای ثروتمند در دام مصرف سیگارهای الکترونیکی افتاده‌اند و ممکن است که این نسل به نیکوتین گره بخورند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • چربی مهمی که در هنگام لاغر کردن نباید بسوزانید
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • مراجعه گربه‌ باردار به یک مرکز بهداشت برای زایمان (فیلم)
  • امکانات حوزه سلامت خوشاب فقط برای ۲۵ درصد جمعیت کفایت می‌کند
  • انگلیس رکورددار سوء مصرف الکل در کودکان و نوجوانان
  • ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است
  • منظور: ایران گام‌های مهمی برای کاهش موثر خطر بلایا برداشته است