Web Analytics Made Easy - Statcounter

«عیدعلی کریمی» به خبرنگار ایلنا گفت: تاکنون در استان قزوین ۱۱ هزار و ۴۰۸ نفر برای دریافت مقرری بیمه بیکاری ناشی از کرونا ثبت‌نام کرده‌اند که از مجموع ثبت‌نام کننده‌ها فقط ۸ هزارو ۲۶ نفر مشمول دریافت آن شده‌اند.

او با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون که حدود دو ماه و نیم می‌گذرد، کارگران برخی مشاغل بویژه واحدهای تولیدی که تعدادشان کم نیست، حتی یک ریال درآمد نداشته‌اند، افزود: تاکنون ۳ هزار و ۳۸۲ کارگر قزوینی شرایط دریافت مقرری بیمه بیکاری را به دلیل پرداخت نکردن حق بیمه ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین افزود: زندگی گروه‌های شغلی بسیاری با رکود و نگرانی مواجه شده که در این بین، وضعیت کارگران فصلی و کارگرانی که در مکان‌های عمومی کار می‌کنند، به مراتب نگران‌کننده‌تر است.

به گفته وی؛ حمایت معیشتی دولت به کارگران برخی مشاغلی که در اثر کرونا نابوده شده‌اند، هنوز شامل حال کارگران فصلی و ساختمانی نشده است. در قزوین بسیاری از کارگران ساختمانی بیکار شده‌اند اما بعد از گذشت حدود یک ماه از شیوع کرونا، هنوز نتوانسته‌اند کمک‌های دولتی را دریافت کنند.

کریمی با بیان اینکه از دولت انتظار می‌رود به داد کارگران برسد، اظهار داشت: آمار بیمه بیکاری یک‌ونیم برابر به نسبت قبل بیشتر شده و دولت باید برای امرار معاش کارگران به‌ویژه کارگرانی که مشمول بیمه بیکاری نیستند، بودجه تصویب کند.

وی با بیان اینکه تاکنون شیوع این بیماری خسارت‌های اقتصادی فراوانی را به کشور وارد کرده است، افزود:  متاسفانه کارفرمایان برخی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان قزوین با سوءاستفاده از موقیعت بوجود آمده‌ی ناشی از کرونا، اقدام به اخراج نیروی کار خود کرده و برخلاف نظر کارگران، آنها را برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی کرده‌اند.

دبیر اجرایی خانه کارگر قزوین با بیان اینکه دولت نظارت خود را بر واحدهای تولیدی بیشتر کند، تاکید کرد: باید دید چرا هم این واحدها نیروی کار خود را اخراج کرده‌اند و هم محصولات تولیدی خود را چند برابر قیمت قبل از عید به فروش رساندند؟ وزارت کار به عنوان متولی کارگران در ابتدا کمک کند تا هرچه سریعتر مقرری بیمه بیکاری کارگران برقرار شود چراکه مشکلات معیشتی آنها بسیار زیاد شده و نیاز به کمک مالی برای امرار معاش دارند و در گام بعدی بر نحوه فعالیت واحدهای تولیدی نظارت دقیق داشته باشد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: مقرری بیمه بیکاری کارگران قزوینی مقرری بیمه بیکاری واحدهای تولیدی کارگر قزوین شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۳۷۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین+ تصاویر
  • قدردانی نماینده ولی فقیه از کارگران استان قزوین
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • قدردانی از کارگران واحد‌های تولیدی و خدماتی همدان
  • اختصاص شعبه ویژه حل اختلاف کارگران و کارفرمایان در گلستان
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان
  • کاهش ۳ درصدی نرخ بیکاری گیلان/ برخورد قضایی با ۱۵۰ کار فرمای متخلف