Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:28:53 GMT

تعطیلی دانشکده هنر و معماری اردکان تکذیب شد

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۶۷۰

تعطیلی دانشکده هنر و معماری اردکان تکذیب شد

جواد آقاجانی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: آنچه در این دانشکده رخ داده همانند بسیاری  دانشکده هاست و با کمبود تقاضا برای ادامه تحصیل روبرو هستیم.

وی اضافه کرد: تاسیس دانشگاه های متعدد در مناطق مختلف ایران از سویی مایه خیر و برکت است اما ،  سبب شد که متقاضیان رشته های تحصیلی مورد نیاز خود را از بین کد رشته های محل سکونت خود انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: چرا که از نظر هزینه به صرفه تر است و هم در کنار خانواده آرامش بیشتری برای دانشجو و خانواده ها وجود دارد.
آقاجانی اظهار کرد: دانشکده هنر و معماری اردکان تجهیزات و امکانات بسیار زیادی دارد طوری که می توان از نظر استاد و امکانات آن را در ردیف دانشکده های خوب هنر در کشور قلمداد کرد.
وی با بیان اینکه فضای علمی و محیطی اردکان از لحاظ آرامش و امنیت برای دانشجویان بسیار مناسب است از مسوولان شهرستان درخواست کرد که امکانات رفاهی مورد نیاز دانشجویان را فراهم کنند تا آنها  بتوانند با اطمینان بیشتری این شهرستان را برای ادامه تحصیل در دوران دانشجویی انتخاب کنند.
  رییس دانشکده هنر و معماری اردکان یادآور شد: در صورت نیاز شهرستان به فضاسازی و زیباسازی شهر 

می توان از توانمندی‌ دانشجویان کارشناسی ارشد و کارشناسی این دانشکده استفاده کرد.
اقاجانی گفت: در سال های اخیر با توجه به کاهش جمعیت، با روند کاهش تقاضا برای تحصیل در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد روبرو بودیم، تقاضا در برخی از کد رشته ها عملا به صفر رسید و مجبور شدیم برای حفظ رشته آن را به یزد منتقل کنیم.
وی با بیان اینکه رشته های دارای مخاطب همچنان در دانشکده فعال است ، افزود: رشته کارشناسی ارشد طراحی پارچه و لباس از جمله رشته هایی است که متقاضی زیادی دارد و کلاس های آن در اردکان برگزار می شود.
به گفته آقاجانی مسوولان و مدیران دانشگاه تمام توان خود را برای حفظ دانشکده به کار خواهند گرفت، این دانشکده قدمت زیادی دارد ،امید است با ثبت نام دانشجویان در سال های آتی شاهد رونق دوباره آن باشیم.

دانشکده یادشده در سال ۱۳۹۷ در پنج رشته ۱۰۰ دانشجو پذیرفت و در سال ۱۳۹۸ فقط در رشته « طراحی و دوخت» ۴۰ دانشجو پذیرفته شد .

دانشکده علم و هنر اردکان سال ۱۳۷۵ با پذیرش ۱۲ دانشجو در مقطع کارشناسی فرش آغاز به کار کرد و تعداد دانشجویان آن در سال های گذشته به بیش از هزار و ۲۰۰ نفر در مقاطع مختلف رسید.

این دانشکده وابسته به دانشگاه علم و هنر یزد است.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد.

برچسب‌ها دانشگاه هنر تکذیب خبر یزد اردکان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه هنر تکذیب خبر یزد اردکان دانشگاه هنر تکذیب خبر یزد اردکان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، محمدرضا دشتی اردکانی در ارتباط زنده با خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: اختیارات فرمانداری ویژه بیشتر از فرمانداری عادی و کمتر از استانداری است. سمت فرماندار ویژه، معاون استاندار است و می‌تواند در جلسات معاونان استاندار شرکت کند

وی افزود: سطح مدیران ادارات اردکان مثل مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، راه و ترابری، امور اقتصاد و دارایی، کار و امور اجتماعی، اطلاعات و بازرگانی به معاونت اداره کل ارتقا می‌یابد. بقیه ادارات با تشخیص وزیر کشور می‌توانند به این مساله ارتقا یابند.

نماینده اردکان در مجلس ادامه داد: این مساله امروز از سوی معاون اول رئیس جمهور به وزارت کشور ابلاغ شده و امیدواریم فرمانداری ویژه اردکان در خردادماه افتتاح شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • تفاوت فرمانداری ویژه با فرمانداری عادی چیست؟
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • توقف عملیات عمرانی احداث شهرک جدید در حاشیه شهر تاریخی جیرفت
  • ۲۷ رشته در دانشگاه اصفهان در سال جاری حذف می‌شود
  • افزایش رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد شهرکرد
  • گشایش نمایشگاه توانمندی‌های هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) فیروزه
  • اردکان فرمانداری ویژه شد
  • شهرستان اردکان یزد فرمانداری ویژه شد
  • چادرملو- آلومینیوم: فقط در 27 اردیبهشت!
  • انتقاد کم سابقه خبرگزاری دولت از مرکز پژوهش‌های مجلس