Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@20:32:33 GMT

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت ایسنا

تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۴۴۹۶۰

پربازدیدترین اخبار سیاسی ۱۶ اردیبهشت ایسنا

محکومیت ۷ نفر دیگر از مدیران بانک سرمایه/ برگزاری نخستین جلسه دادگاه حسن خویی و ۲۰ متهم اقتصادی دیگر/ رقابت چین و آمریکا در دوران پساکرونا از نگاه یک کارشناس/ قرائت گزارش مجلس درباره سیل فروردین ۹۸ و علل وقوع آن/ تاکید بر ضرورت فراهم آمدن سهولت کافی برای دارندگان سهام و... در صدر اخبار مورد توجه و پربازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محکومیت ۷ نفر دیگر از مدیران بانک سرمایه/ارتباط دانشجویان دستگیر شده با گروه‌های ضدانقلاب

به گزارش ایسنا، خبر محکومیت ۷ نفر دیگر از متهمان بانک سرمایه و صندوق ذخیره فرهنگیان در صدر اخبار پربازدید امروز قرار گرفت.

غلامحسین اسماعیلی در بیست و پنجمین نشست خبری خود در جایگاه سخنگوی قوه قضاییه با اعلام این خبر گفت: صدور این احکام هدیه ای از سوی قوه قصاییه به قشر زحمتکش فرهنگیان است. این ۷ نفر جز هیات مدیره بانک سرمایه بوده اند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره دو نفر از دانشجویانی که به تازگی دستگیر و خبر آن نیز منتشر شده است؟  گفت: این افراد متاسفانه به گروه‌های ضد انقلاب به ویژه گروهک تروریستی منافقین وصل شده بودند و ارتباطاتی با آنها برقرار کرده بودند و تحت تعلیمات این گروهک به دنبال انجام اقدامات خرابکارانه در کشور بودند و یکسری اقدامات ایذایی نیز انجام داده بودند.

نخستین جلسه دادگاه حسن خویی و ۲۰ متهم اقتصادی دیگر برگزار شد

دومین خبر پربازدید امروز، برگزاری نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن خویی و ۲۰ متهم دیگر در شعبه یک دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی به ریاست قاضی موحدی آزاد بود.

ختم نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات حسن خویی و ۲۰ متهم دیگر

پس از پایان جلسه رسیدگی به این پرونده که اقدام به مشارکت در اخلال در نظام اقتصادی از طریق قاچاق عمده و کلان ارز می‌کردند، ریاست قاضی موحدی آزاد اعلام کرد: جلسه بعدی دادگاه روز یکشنبه، ۲۱ اردیبهشت راس ساعت ۸ صبح تشکیل می‌شود.

رقابت چین و آمریکا در دوران پساکرونا از نگاه یک کارشناس

تحلیل یک کارشناس مسائل چین درباره رقابت چین و آمریکا در دوران پساکرونا هم از خبرها مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

محسن شریعت نیا در این باره گفت: به نظر می‌رسد که در الگوی کلان رقابت و همکاری که در سال‌های اخیر بر روابط دو کشور چین و آمریکا حاکم شده وزن رقابت افزایش پیدا کند گرچه دولت پکن چندان تمایلی به رقابت ندارد اما آمریکا عمدتا به دلیل الزامات سیاست داخلی به این رقابت دامن خواهد زد.

دیگر اخبار مرتبط با موضوع شیوع ویروس کرونا را نیز می توانید در لینک های زیر بخوانید.

پبا تقویت دولت الکترونیک از ترددهای غیرضروری مردم جلوگیری شود

تشکر لبنان از کمک‌های پزشکی ایران برای مقابله با کرونا

دولت و مجلس برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی کنند

ماسک و وسایل حفاظتی به همه کارگران داده شود

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور خبر داد: فعالیت داوطلبانه ۱۷ هزار عضو بسیج پزشکی برای مهار کرونا

ضرورت همکاری های ایران و ژاپن در مقابله با ویروس کرونا و تبادل تجربیات

در نیروی هوایی ارتش هیچ موردی از فوتی کرونا وجود ندارد

بررسی خسارت ۱۰۰۰ میلیاردی وارده به شاغلین بخش فرهنگ و هنر به دلیل شیوع کرونا ویروس

***

واردات خودروهای تمام برقی از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو معاف می‌شوند

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز در مصوبه‌ای ضمن معاف کردن واردات خودروهای تمام برقی از دریافت و ارائه گواهی اسقاط خودرو دولت را موظف کردند زمینه تولید این خودروها در داخل را فراهم کند.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان قرار گرفت.

قرائت گزارش مجلس درباره سیل فروردین ۹۸ و علل وقوع آن

قرائت گزارش کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی در خصوص سیل فروردین سال ۹۸ و علل وقوع آن هم از خبرهای پربازید بود.

در این گزارش به علل وقوع سیل و طرز کار دستگاه های مسئول اشاره شده است. عملکرد و طرز کار دستگاه های مربوطه در نحوه مواجهه با سیل، موارد قصور یا اهمال یا تخلف احتمالی هر یک از دستگاه‌ها و پیشنهادات کارشناسی به منظور جلوگیری از تکرار وقوع حادثه در سایر شهرها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

گزارش کامل ایسنا از دستورکارها، مصوبات، نطق ها و تذکرات نمایندگان در جلسه علنی امروز را نیز می توانید اینجا بخوانید.

تاکید بر ضرورت فراهم آمدن سهولت کافی برای دارندگان سهام

تاکیدات رئیس جمهور در یکصد و سی و چهارمین جلسه ستاد اقتصادی دولت هم از دیگر اخبار مورد توجه مخاطبان بود.

در این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی بر اجرای سیاست تشویق صادرات و همچنین ضرورت بازگشت ارزهای صادراتی به چرخه اقتصاد کشور و استفاده از آن برای تأمین نیازهای وارداتی و تولیدی تأکید کرد.

انتقاد روسیه از مانع تراشی آمریکا برای پرداخت وام صندوق بین المللی پول به ایران

خبر بعدی هم انتقاد شدید الکساندر پانکین معاون وزیر امورخارجه روسیه از تلاش های آمریکا برای ممانعت از واگذاری وام صندوق بین المللی پول به ایران و سوریه در شرایط شیوع ویروس کرونا بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: بانک سرمایه دوران پساکرونا چین و آمریکا بانک سرمایه نخستین جلسه مورد توجه علل وقوع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۴۴۹۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی

حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش با کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی درخصوص اجرای آثار چهاردهمین جشنواره تئاتر ارتش، اجرای عمومی آثار تولیدی، تولید آثار هنری مشترک و حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده گفت‌وگو و تفاهم کردند.

به گزارش ایسنا در جلسه‌ای که با حضور حجت‌الاسلام سعید نصیراسلامی؛ معاون فرهنگی و تبلیغات سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش، کاظم نظری؛ مدیر کل هنرهای نمایشی و سیامک موحدی؛ مدیر امور هنری سازمان عقیدتی- سیاسی ارتش و شهرام نوشیر؛ مدیر کانون تئاتر دینی برگزار شد، مقرر شد آثار برگزیده سیزدهمین جشنواره تئاتر ارتش، که اسفندماه ۱۴۰۲ برگزار شد، در جشنواره تئاتر فتح خرمشهر و جشنواره تئاتر مقاومت اجرا داشته باشند. همچنین در این جلسه قرار شد فرصتی فراهم شود تا نمایش‌های خیابانی با موضوع شهدا و مضامین مرتبط، بتوانند در پادگان‌ها و فضاهای سازمانی ارتش، روی صحنه بروند.
در سومین مورد از این تفاهم، قرار شد گروه‌های اجرای تعزیه ارتش در فضاهای نمایشی و میادین و فضاهای روباز مختص این نوع نمایش، در ایام سوگواری اجرا داشته باشند.
همکاری دو طرف برای تولید یک اثر فاخر مشترک، نیز جزو مواردی بود که در این جلسه درباره آن گفت‌وگو شد و توافقاتی نیز به عمل آمد که به زودی نام نمایش و سالن اجرای آن اعلام خواهدشد.
همچنین در این جلسه درباره حمایت از نمایشنامه‌های برگزیده جشنواره «نسیم رحمت» با موضوع و نگاه مورد توافق دو طرف، گفت‌وگو شد. جشنواره «نسیم رحمت» از جمله جشنواره‌های برگزارشده توسط ارتش است که امسال هنرمندان شاخص در عرصه نمایشنامه‌نویسی در آن شرکت خواهند کرد.
 همچنین سال جاری، برای تقویت متون نمایشی و جشنواره تئاتر میثاق ۱۴، به نمایشنامه‌نویسان جوان و مطرح کشور نگارش ۲۸ نمایشنامه سفارش داده شده است.
درپایان این جلسه، گفت‌وگوهای اولیه درخصوص احیای سالن‌های ارتش برای اجرای تئاتر و برگزاری کارگاه‌های آموزشی مشترک نیز صورت گرفت و ادامه آن برای بررسی سیستم، مشکلات و تحلیل بیشتر موضوع به جلسات آتی موکول شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • اخبار سیاسی ۸ اردیبهشت؛ رقابت‌ها برای ریاست مجلس/تحلیل‌ها از خیزش دانشجویان آمریکایی
  • ۴ فهرست در دور دوم انتخابات مجلس با هم رقابت می‌کنند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • روایتی از حذف قند و عوارضش، جزو پربازدیدترین‌های توییتر شد/ عکس
  • دانشجویان فرانسوی ورودی دانشگاه علوم سیاسی (سیانس پو) پاریس را مسدود کردند