Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-30@00:08:13 GMT

جزئیات قرارداد خرید و فروش برق در شرکت‌­های شستا

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۶۲۶۱۶

جزئیات قرارداد خرید و فروش برق در شرکت‌­های شستا

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از شستا، کوروش نفیعی با بیان اینکه برای اولین‌بار در کشور یک الگوی موفق از هم‌افزایی درون گروهی در صنعت برق شکل گرفته است، افزود: این امر کاهش هزینه تامین برق برای شرکت­های زیرمجموعه و درنتیجه افزایش سودآوری شرکت­های فوق را در پی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه هر چند نیاز مصرف شرکت­‌های زیرمجموعه شستا بیش از این مقدار برآورد می­‌شود، اضافه کرد: این حجم مبادله قرارداد مربوط به کل ظرفیت کارخانه‌های با دیماند مصرفی بیش از ۵ مگاوات است که مطابق قوانین و مقررات وزارت نیرو، می­‌تواند توسط قراردادهای دوجانبه برق یا از طریق بورس انرژی فراهم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفیعی تصریح کرد: در حال حاضر بالغ بر ۳۴۰ مگاوات قرارداد خرید/فروش برق بین شرکت­های صنعتی زیرمجموعه شستا با نیروگاه­های هلدینگ انرژی مبادله شده و بالغ بر ۱۵۰ مگاوات نیز در شرف اخذ الحاقیه انشعاب و امضای قرارداد مبادله دوجانبه برق هستند.

مدیرعامل هلدینگ انرژی تامین با بیان اینکه مجموعه این اقدامات و مبادله قراردادهای دوجانبه با هدف افزایش هم­افزایی فی‌مابین شرکت­های زیرمجموعه و استفاده مطلوب از ظرفیت­های قانونی و قراردادی موجود در صنعت برق پیگیری شده است، گفت: در تامین نقدینگی مورد نیاز به جهت پیشبرد اهداف استراتژیک شرکت­ها خللی ایجاد نمی‌شود. به عبارت دیگر، امید است با مبادله این قراردادها و اجرای آن­ها که برای اولین بار در سطح شستا و کشور در این سطح همکاری و حجم مبادله رخ داده، منافع حاصله در مجموعه شرکت­های شستا تجمیع شده و موجب رشد و تعالی هرچه بیشتر شرکت­های زیرمجموعه و البته سهام‌داران آن­ها فراهم شود.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: شستا صنعت برق بورس انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۶۲۶۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از کشف یک فقره پولشویی به ارزش ۸۱۶ میلیارد ریال و دستگیری دو نفر متهم در شهرستان زاهدان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، سردار دوستعلی جلیلیان اظهار داشت: پس از اطلاع از وقوع یک مورد پولشویی در زاهدان، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: ماموران با انجام تحقیقات دریافتند شخصی در شهرستان زاهدان برای خرید و فروش موارد مخدر نسبت به افتتاح حساب برای فرزند و همسر خود اقدام و با حساب آنها کارهای مالی مرتبط با خرید و فروش مواد مخدر را انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: ماموران پلیس امنیت اقتصادی در ادامه و پس از بررسی به عمل آورده از حساب این افراد، دریافتند 816 میلیارد ریال پولشویی داشته‌اند و در این راستا دو نفر متهم دستگیر شدند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

دیگر خبرها

  • خروج علیه شهردار تهران
  • کشف ۸۱۶ میلیارد ریال پولشویی در زاهدان
  • جزئیات طرح ماندگار بانک رفاه کارگران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج در ایران
  • فروش ۲.۹ تن طلا در ۲۱ حراج/ امروز چقدر طلا فروخته شد؟
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی
  • اطلاعیه جذب نیروی انسانی شرکت پتروپالایش سهروردی صفاهان زیرمجموعه هلدینگ پتروپالایش اصفهان
  • ممنوعیت هرگونه خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان کار و اتمام سالن تولید