Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@21:59:18 GMT

دستگیری مدیر کانال تلگرامی تخریبگر مسئولین

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۰۱۹۷

دستگیری مدیر کانال تلگرامی تخریبگر مسئولین

خبرگزاری فارس: به نقل از پایگاه خبری پلیس، احسان آنقی اظهار کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان، کانالی که درباره انتشار مطالبی خلاف واقع سعی در تخریب مسئولین استان را داشت در شبکه اجتماعی تلگرام شناسایی شد.

وی ادامه داد: کارشناسان این پلیس با تحلیل مستندات جمع‌آوری شده و با بررسی اطلاعاتی و تخصصی، مدیر کانال را شناسایی کردند و با هماهنگی انجام شده با مرجع قضائی، این فرد دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی بیان داشت: در مراحل بازجویی‌های تخصصی پلیس، فرد دستگیر شده با مشاهده شواهد و مدارک موجود به جرم و انتشار مطالب در این کانال تلگرامی اعتراف کرد و با تکمیل تحقیقات پلیس به مرجع قضائی معرفی شد.

آنقی با اشاره به جرم بودن انتشار اکاذیب و مطالب خلاف واقع در فضای مجازی گفت: بر اساس قانون هر کس نسبت به انتشار اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی یا علیه مقامات رسمی به‌وسیله سامانه رایانه‌ای یا مخابراتی اکاذیبی را منتشر کند یا در دسترس دیگران قرار دهد، مرتکب جرم شده و برابر قانون مجازات اسلامی با ایشان برخورد خواهد شد.

وی به مجرمان فضای مجازی هشدار داد: تیم رصد و پایش پلیس فتا به‌صورت تمام‌وقت، مقتدرانه در برابر مجرمان سایبری ایستاده و با اشرافیت کامل به‌صورت شبانه‌روز، اقدام به رصد فضای مجازی برای برقراری امنیت سایبری کاربران خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی در پایان بیان داشت‌: سایت پلیس فتا به آدرس الکترونیکی www.cyberpolice.ir آماده دریافت گزارش‌های مردمی بوده و همچنین کاربران گرامی می‌توانند آخرین اخبار حوادث و رویدادهای سایبری را از این سایت دریافت کنند، همچنین شماره تماس 69 - 08621826068 به‌صورت شبانه‌روزی آماده پاسخگویی به سؤالات شهروندان در حوزه سایبر است.

منبع: فردا

کلیدواژه: دستگیری مدیر کانال تلگرامی پلیس فضای مجازی پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۰۱۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی

رئیس پلیس فتای فراجا از آغاز طرح عملیاتی این پلیس برای برخورد با تبلیغ کنندگان فروش سلاح و مهمات و ترویج‌کنندگان خشونت در فضای مجازی در سال‌جاری خبرداد.

به گزارش ایسنا، سردار وحید مجید دراین‌باره گفت: همزمان با آغاز سال ۱۴۰۳ و در راستای پاکسازی و ارتقاء امنیت فضای مجازی دو طرح عملیاتی ویژه پلیس فتا علیه تبلیغ کنندگان و فروشندگان سلاح، مهمات و اقلام ممنوعه و همچنین مقابله با پدیده ترویج خشونت و اراذل و اوباش در فضای سایبر در حال اجرا است.

وی ادامه داد: در این راستا  ۳۴ کارگروه ویژه عملیاتی و اطلاعاتی در خصوص  رصد تارنماهای مجرمانه و شناسایی مجرمان این دو حوزه که همواره پاکسازی و امنیت آن مورد درخواست هموطنان است ، شروع به اجرای طرح کردند. بر اساس تجزیه، تحلیل و رصدهای صورت گرفته در فضای مجازی بیش از ۹۰ درصد تبلیغات فروش و واگذاری سلاح ، مهمات ، افشانه و شوکر الکتریکی صرفا یک ترفند کلاهبردارانه از سوی مجرمان سایبری برای کلاهبرداری مالی از متقاضیان محسوب می‌شود و در حقیقت این افراد کلاهبردار هیچگونه اقلامی نظیر سلاح، مهمات و ... را به درخواست کنندگان واگذار نخواهند کرد.

رئیس پلیس فتای فراجا با تاکید بر عزم جدی پلیس فتا در برخورد با این دو پدیده مخل امنیت و آرامش در فضای مجازی ؛ از کاربران خواست تا ضمن مشارکت با پلیس فتا در پاکسازی فضای مجازی در صورت مشاهده موارد مشکوک و مجرمانه موضوع را به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • پلیس علیه تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی
  • جزئیات عملیات پلیس علیه فروش سلاح و مهمات
  • اجرای طرح برخورد با فروش سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عضو کانال‌های فضای مجازی صداوسیمای گلستان شوید
  • کلاهبرداری از مالباخته در فضای مجازی
  • آغاز عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات
  • عملیات ویژه پلیس علیه فروشندگان سلاح و مهمات در فضای مجازی
  • عملیات ویژه پلیس فتا علیه فروشندگان و تبلیغ‌کنندگان سلاح در فضای مجازی