Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-07@17:32:02 GMT

بازار نفت نیمه دوم ۲۰۲۰ متعادل می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۸۷۹۵۱۹

وزیر انرژی روسیه گفت : با وجود آغاز قرارداد جدید کاهش تولید در این هفته، قیمت نفت افزایش چندانی در آینده نزدیک نخواهد داشت اما بازار نفت احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی کم کم متعادل می‌شود.

به گزارش «کالاخبر» به نقل از اویل پرایس، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه در مقاله‌ای که در نشریه سیاست انرژی وزارت نفت این کشور منتشر شده است گفت با وجود آغاز قرارداد جدید کاهش تولید در این هفته، قیمت نفت افزایش چندانی در آینده نزدیک نخواهد داشت و دلیل آن بالا بودن موجودی نفت جهان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نواک گفت بازار نفت احتمالاً در نیمه دوم سال جاری میلادی کم کم متعادل می‌شود چون انتظار می رود با برداشته شدن محدودیت های سفر، تقاضای نفت افزایش یابد و عرضه آن هم با آغاز قرارداد جدید کاهش تولید پایین می آید.

وی ادامه داد روسیه عقیده دارد نتیجه قرارداد جدید کاهش تولید بستگی به سرعت بهبود اقتصاد جهان دارد که باعث تقاضای بالاتر برای منابع انرژی می شود.

نواک همچنین گفت فعالیت‌های اقتصادی در چین همین حالا هم افزایش یافته و امیدواریم سایر اقتصاد ها به زودی شاهد تحولات مثبتی باشند ولی هشدار داد:« نباید منتظر باشیم قیمت نفت در آینده نزدیک افزایش زیادی داشته باشد چون در حال حاضر نفت بسیاری در بازار وجود دارد».

دمیتری پسکوف، مشاور ولادیمیر پوتین هفته گذشته گفته بود شرایط فعلی بازار نفت با کاهش شدید قیمت آن بسیار سخت است ولی نباید بازار نفت را تنها به خاطر تحولات یک روز یا یک هفته قضاوت کرد. وی گفت باید صبر کرد و بازار را پس از اجرایی شدن قرارداد جدید کاهش تولید از اول ماه مه به دقت بررسی کرد.

الکساندر نواک طی بیانیه ای اعلام کرد فشار بر روی بازار آسیب پذیر نفت تا آغاز قرارداد کاهش تولید در ماه مه و آغاز کاهش تولید کشورهای خارج از اتحاد اوپک پلاس و تا پایان برداشته شدن محدودیت های رفت و آمد ادامه دارد. وی با اشاره به منفی شدن قیمت نفت آمریکا و کمبود ذخایر نفتی گفت لازم نیست شرایط را وحشتناک جلوه بدهیم. کشورهای عضو اوپک پلاس بازار نفت را از نزدیک زیر نظر دارند و تمام ابزارهای لازم برای عکس العمل مناسب را در اختیار دارند.

محمد ارکب، وزیر انرژی الجزایر و رئیس دوره ای اوپک می گوید:« قرارداد کاهش تولید اوپک و متحدانش و برداشته شدن تدریجی محدودیت های رفت و آمد در سراسر جهان باعث بهبود قیمت نفت و افزایش آن تا ۴۰ دلار در هر بشکه در نیمه دوم ۲۰۲۰ میشود».

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات وزیر انرژی روسیه الکساندر نواک بازار نفت ویروس کرونا زلزله دعای روز چهاردهم رمضان زلزله تهران نماز آیات قرارداد جدید کاهش تولید آغاز قرارداد بازار نفت قیمت نفت نیمه دوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۷۹۵۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۴۲۲ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۴۱ میلیون و ۴۰۷ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با ۲۲۰ هزار تومان کاهش نسبت به روز کاری گذشته، به ۳۸ میلیون تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۵ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۲۰۰ هزار تومانی، ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۵۶ هزار تومان کاهش قیمت به ۳ میلیون و ۳۹۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی بدون تغییر ۲ هزار و ۳۰۱ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سکه و طلا در بازار تهران ارزان تر شد
  • نزول قیمت سکه و طلا در بازار تهران
  • از خرداد ماه، قیمت حبوبات کاهش می‌یابد
  • تولید گاز باید افزایش پیدا کند/ لزوم بهینه سازی مصرف
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • بورس انرژی دسترسی نیروگاه ها به منابع مالی را سریع تر می کند
  • ساخت آجر‌های هوشمند انرژی با استفاده از پسماند
  • سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان بازگشت
  • بازار رمزارز‌ها / زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزهای جهان/ زمان اوج بیت‌کوین مشخص شد