Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اعلام کرد تزریق پول و نقدینگی جز افزایش هزینه‌های کشور و ایجاد تورم فایده‌ای نخواهد داشت و مشکل هپکو و صنایع مشابه و مسائل کارگری مربوط حل نخواهد شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از دیارآفتاب؛ نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خصوص مشکلات شرکت هپکو و راه‌های برون‌رفت این شرکت از مشکلات، به "اسحاق جهانگیری" معاون اول رئیس‌جمهور نامه زد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نامه آمده است: «در رابطه با شرکت هپکو لازم دیدم یادآور شوم اساس این قبیل شرکت‌ها بر مونتاژکاری و واردات قطعات بوده و متأسفانه هرگز برنامه‌ای برای ساخت داخل و استفاده از ظرفیت‌های استان و کشور تدبیر نشده چنانچه در مرحله جدید تدبیری برای دو کار اساسی نشود هرگز مشکل واقعی هپکو حل نخواهد شد.

الف- برنامه‌ریزی برای تعمیرات اساسی و نوسازی همه ماشین‌آلات راهسازی کشور و احیاناً ساخت و تولید قطعات موردنیاز ب - برنامه‌ریزی برای ساخت و مهندسی معکوس و تغییر خطوط در جهت خوداتکایی، خرید به‌شرط ساخت در داخل، طراحی ماشین‌های جدید، خرید و انتقال تکنولوژی و قطع وابستگی ولو با مشارکت با شرکت‌های بین المللی حتی چین، امکان نوسازی ناوگان مربوط و احیای هپکو و ساخت ماشین‌آلات راهسازی در کشور و تدبیر برای اینکه ظرفیت یکی دو برنامه کشور به خودکفایی واقعی برسد و نیروی انسانی نیز فعال، کارآمد، چابک و باانگیزه و مسئولیت‌پذیر باشد و مرکز تحقیقاتی و آرندی کارخانه نیز از فعال‌ترین مراکز کشور باشد و می‌تواند از ظرفیت‌های کشور استفاده نماید.

حساسیت بنده نیز در این سال‌ها برهمین مطلب بوده والا تزریق پول و نقدینگی جز افزایش هزینه‌های کشور و ایجاد تورم فایده‌ای نخواهد داشت و مشکل هپکو و صنایع مشابه و مسائل کارگری مربوط حل نخواهد شد.

البته فراموش نشود که واگذاری‌ها نیز بسیار بدون ضابطه و بدون شایستگی و اهلیت و بدون تعهدات لازم انجام گرفته که کارخانه را به این روز سیاه نشانده‌اند».

  شرکت هپکو از سال ۸۶ تا کنون به دلیل سوء مدیریت با مشکلات فراوانی روبه رو بوده است و طی این مدت روز به روز به مشکلات این شرکت افزوده شده است،

شرکت تولید تجهیزات سنگین (هپکو) با موقعیتی منحصر به فرد در ایران و خاورمیانه به منظور ایجاد ارزش افزوده برای مشتریان و ذینفعان، ساخت تولید – توزیع و پشتیبانی ماشین آلات راهسازی، معدنی، کشاورزی را با بهره گیری از منابع مدیریتی و انسانی کار آمد و متبحر ، ماشین آلات و تجهیزات مدرن و تکنولوژی به بر عهده دارد و از این طریق نقش مهمی را در اجرای پروژه های زیر بنایی ایفاء می کند .

شرکت هپکو در سال ۱۳۵۱ در زمینی به وسعت ۹۰ هکتار در شهر اراک با هدف مونتاژ ماشین آلات راه‌سازی تاسیس و از سال ۱۳۵۴ با همکاری شرکتهای اینترناش، پوکلین، ساکائی، دایناپاک، و لوکومو از کشورهای آمریکا، فرانسه، ژاپن، سوئد و فنلاند رسماً شروع به فعالیت نمود. پس از پیروزی انقلاب اسلامی، توجه به ساخت ماشین آلات راه‌سازی و معدنی در دستور کار قرار گرفت و با همکاری شرکت لیبهر آلمان طرح توسعه هپکو با مجموعه‌ای از مدرن ترین ماشین آلات، با ظرفیت تقریبی۳۰۰۰ دستگاه در سال ۱۳۶۳ آغاز گردید.

شرکت هپکو در تولید و تامین ماشین آلات راه‌سازی، معدنی و کشاورزی از جمله ماشین آلاتی بیل چرخ زنجیری، بیل چرخ لاستیکی، بلدوزر، لودر ، بهکو لودر، مینی لودر، غلطک، گریدر، شاول، دامپتراک، لوله گذار، کمباین، تراکتور فعالیت دارد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: ماشین آلات راه سازی شرکت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۸۶۵۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد

نشست بررسی مسائل و مشکلات شهر صدرا به دستور دکتر ایمانیه استاندار فارس با ریاست دکتر شیبانی فرماندار شهرستان شیراز و با محوریت شرکت عمران شهر جدید صدرا در فرمانداری شهرستان شیراز برگزار شد.

مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید صدرا در این نشست گفت: شهر جدید صدرا هم اکنون بیش از ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که با اتمام ۲۰ هزار واحد نهصت ملی مسکن که در حال ساخت هست پیش بینی می‌شود جمعیت این شهر به افق چهارصد هزار نفر برسد.

پوربهی افزود: هر چند تلاش‌های جهادی فراوانی در یک و نیم سال گذشته برای حل مشکلات شهر صدرا شده، اما این شهر همچنان در بخش‌های مختلف شاهد چالش‌ها و مشکلات عدیده‌ای است که حل آنها مستلزم یک تلاش جهادی و هم افزایی همگانی است.

او ادامه داد: عمده مشکلات امروز شهر صدرا در بخش‌های درمان و بهداشت، آموزش و پرورش، ورزش است.

مدیر عامل شرکت عمران صدرا ادامه داد: هم اکنون ۲۲ هزار دانش آموز در شهر صدرا مشغول به تحصیل هستند که ۹ هزار نفر از این دانش آموزان به دلیل کمبود مدرسه اجبارا در مدارس شهر شیراز مشغول تحصیل می‌شوند.

پوربهی بیان کرد: هر چند شرکت عمران صدرا در این سال‌ها در جهت توسعه فضا‌های آموزشی گام‌های موثری برداشته است به طوری که چندین مدرسه در حال ساخت را در برنامه داریم، اما همچنان این شهر با کمبود هفده مدرسه رو به رو است.

او افزود: عقب ماندگی‌هایی در شهر صدرا در حوزه درمان و بهداشت و ورزش هم وجود دارد که با برنامه ریزی‌های انجام شده تا پایان سال با حمایت دانشگاه علوم پزشکی و اداره کل ورزش و جوانان فارس بخش زیادی از آنها برطرف خواهد شد.

مدیر عامل شرکت عمران با بیان اینکه ۲۲ اداره در شهر صدرا مستقر هستند، افزود: این شرکت امادگی این را دارد برای استقرار ادارات دولتی و توسعه اماکن ورزشی، آموزشی، بهداشتی زمین و زیر ساخت‌های لازم را مهیا کند.

پوربهی گفت: در یک و نیم سال گذشته تلاش شده است با برنامه ریزی‌های مدون و دریافت برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت از ادارات مختلف در شهر صدرا گامی موثر در جهت برداشتن مشکلات برداریم، برنامه ریزی مدونی که برای نخستین بار در تاریخ شهر صدرا انجام شده‌است. 

مدیر عامل شرکت عمران صدرا به مشکلات جاده ۱۰ و نیم کیلومتری قره پیری اشاره کرد و افزود: کار اجرایی این جاده به عهده شرکت عمران صدرا است. حدود شش و نیم کیلومتر این جاده که در حریم شهر صدرا قرار دارد، اماده اسفالت است، اما مابقی که در حوزه شهر شیراز قرار دارد کار تملک آن که وظیفه شهرداری شیراز است، انجام نشده و مهمترین مانع پیشرفت این پروژه همین موضوع است، گویی اتمام این جاده که می‌تواند برای شهروندان شیرازی هم حائز اهمیت باشد در اولویت شهرداری شیراز قرار ندارد.

او ادامه داد: امروز برای رفع مشکلات شهر صدرا بیش از ۸ همت اعتبار نیاز است که این مبلغ اعتبار ۳۶ سال شرکت عمران صدرا و شهرداری شهر صدرا است، اما اگر یک تلاش همگانی در سطح استان و شهر صدرا قرار انجام شود قطعا حل مشکلات در کمترین زمان ممکن شدنی است.

در این جلسه مصوب شد از سهم سه درصد که شهرداری به آموزش و پرورش استان واریز می‌کند این اعتبار مستقیما صرف ساخت و توسعه اماکن اموزشی شهر صدرا شود و در این حوزه تهاتر شود.

 همچنین قرار شد از ظرفیت خیرین و همایش خیرین که قرار است در ۲۸ و ۲۹ اردیبهشت ماه در شهر صدرا برگزار شود، در جهت حل مشکلات آموزشی شهر صدرا استفاده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • اتمام پروژه دوخطه قزوین-زنجان تا یک سال آینده به شرط تزریق نقدینگی
  • اصلاحات اساسی در اقتصاد برق، راهکار برون رفت از مشکلات بخش توزیع
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • چرا شرکت‌ها مشکل تامین مالی دارند؟
  • ۵۰۰۰میلیارد ریال نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد
  • مشکلات مردم تا پایان برنامه هفتم توسعه کشور مرتفع خواهد شد
  • تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • تزریق ۵۰۰۰ میلیارد نقدینگی به بورس انرژی
  • برای دومین بار؛ تزریق ۵ هزار میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی
  • ۵۰۰۰ میلیارد تومان نقدینگی به بورس انرژی تزریق شد