Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام نیستانی با اشاره به اجرای طرح ملی«راهکار» در کانون‌های مساجد استان اصفهان، گفت: اجرای پویش «#همدلی»، برگزاری مسابقات فرهنگی و توزیع بسته‌های معیشتی میان محرومان در راستای این طرح ملی انجام می‌شود.

حجت الاسلام «محمدرضا نیستانی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به اجرای طرح ملی «راهکار (رزمایش ایمان، همدلی، کار، ایثار رمضان)» در کانون های مساجد استان اصفهان، اظهار کرد: این طرح با هدف تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت های خودجوش و داوطلبانه مردمی و محوریت کانون های مسجد اجرا می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان بیان کرد: در این طرح 14 برنامه عملیاتی در قالب دو بسته برنامه ای، در محورهای مذکور طراحی شده تا کانون های فرهنگی هنری بتوانند در ایام تعطیلی موقت مساجد به دلیل شیوع کرونا، این برنامه ها را اجرا کنند.

 

وی با اشاره به اجرای پویش «همدلی» بچه های مساجد اصفهان تصریح کرد: اعضا و مدیران کانون های مساجد و ائمه جماعات می توانند عکس و فیلم اقدامات خود در این طرح ملی را با هشتک #بچه_ های_ مسجد در شبکه های اجتماعی منتشر کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان با اشاره به اقدامات کانون های مساجد این استان برای مبارزه کرونا، گفت: اطلاع رسانی و آموزش به اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد از طریق فضای مجازی، تهیه پادکست آموزشی و پخش از ماذنه های مسجد، ضدعفونی معابر و محلات، راه اندازی کارگاه تولید ماسک و دستکش از جمله این اقدامات است.

 

حجت الاسلام نیستانی با بیان اینکه 1500 کانون استان در حوزه اطلاع رسانی برای کرونا فعال بوده اند، اضافه کرد: علاوه بر این، در بحث اقدامات جهادی پیرامون کرونا نیز 500 کانون فرهنگی هنری در تهیه ماسک و توزیع بسته ها و اقلام بهداشتی فعال هستند.

 

وی به تهیه بسته های معیشتی و سبد ارزاق در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه اشاره کرد و گفت: راه اندازی ایستگاه های سلامت برای توزیع اقلام بهداشتی برای مهار کرونا، راه اندازی کاروان های شادی در مناسبت ها، راه اندازی مرکز رایانه ای پدافند زیستی به منظور مشارکت جهت در غربالگری و کمک رسانی به افراد کهنسال و توزیع گوشت قربانی در میان نیازمندان از جمله این اقدامات است.

 

حجت الاسلام نیستانی به راه اندازی پویش «موذن محله» نیز اشاره و خاطر نشان کرد: اجرای طرح «سفیر سلامت» ویژه خانواده ها، برگزاری مسابقات فرهنگی کتابخوانی، برپایی جشن همراه با نورافشانی با همکاری شهرداری، راه اندازی پویش «# در خانه می مانیم، در خانه می خوانیم» که با همکاری کانون تخصصی سرود و تعدادی از دستگاه های فرهنگی به منظور پویش سرود اجرا می شود، برگزاری میزگرد تخصصی «کرونا، پساکرونا و چالش ها و فرصت های کانون های مساجد» با حضور تعدادی از فعالان فرهنگی به صورت حضوری و آنلاین از دیگر برنامه های انجام شده و پیش بینی شده در این باره است.

پایان پیام/40

منبع: شبستان

کلیدواژه: طرح ملی راهکار رزمایش مواسات و همدلی کانون های مساجد ماه مبارک رمضان استان اصفهان کانون های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان کانون های مساجد حجت الاسلام راه اندازی طرح ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۶۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم

نامزد دوازدهمین دوره انتخابات مجلس در برنامه «بهارستان دوازدهم» گفت: گاهی اوقات در خصوص حجاب می خواهیم روشنفکرانه صحبت کنیم و بگوییم باید با کار فرهنگی همراه باشد. شما فرهنگی روی بچه های خودتان کار کنید ولی اگر ضمانت اجرایی نباشد همان بچه حرف شما را گوش نمی‌کند. زمانی می خواستند بستن کمربند را فرهنگ سازی کنند، آیا جریمه نکردیم؟ بگیر و ببند نکردیم؟ ضمانت اجرای آن را با قانون تضمین نکردیم؟ با این روش بستن کمربند در ماشین تبدیل به فرهنگ شد. ما در فرهنگ خود حجاب داریم حتی در زمان کوروش کبیر. خود غربی ها هم حجاب دارند، فیلم های وسترن را نگاه کنید یکی از آنها دامن کوتاه ندارد؛ این طبیعی است انسان باید حجاب داشته باشد. آخرین مسئول در کشور نیروی انتظامی است ولی الان شده اولین، همین موضوع را به سردار رادان گفتم که شما سخت ترین کار را به عنوان اولین کار شروع کردید./دانشجو

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • راهکار بیژن نوباوه برای حرکت فرهنگی برای حجاب؛ از سخت‌ترین کار شروع کردیم | فیلم
  • راه‌اندازی بازارهای روز، راهکار ساماندهی سد معبر و مشاغل مزاحم شهری در ارومیه
  • رویکرد جدید ارائه خدمات در شهرداری اصفهان/ تقویت خدمات‌دهی در ایام اربعین حسینی
  • شرکت زوج‌های عضو کانون‌های مساجد کردستان در دوره علمی آموزشی«شمس»
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان
  • پویش نقالی شاهنامه در نمایشگاه کتاب برگزار می‌شود
  • کارگاه آموزشی کارآفرینی و اشتغال «همت در مسجد» در بندرعباس برگزار شد
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • لزوم راه اندازی مرکز فرهنگی هنری در مسکن مهر رشت
  • کانون‌های مساجد ظرفیت مؤثری برای غنی‌سازی اوقات فراغت هستند