Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از پیگیری مطالبه تخفیف شهریه دانشجویان پردیس های خودگردان در ترم جاری، خبرنگار فارس وعده داد که این سوژه را تا رسیدن به جواب نهایی پیگیری کند و اکنون جدیدترین پیگیری از تخفیف شهریه دانشجویان پردیس دانشگاه شریف را می خوانید.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، برخی کاربران فارس من با ثبت سوژه در این سامانه پرسیدند که «چرا شهریه پردیس خودگردان دانشگاه شریف در شرایط کرونا کاهش نیافت؟» 

این دانشجویان می‌گویند: در ایام کرونا که دانشگاه‌ها تعطیل هستند و فقط به آموزش مجازی اکتفا شده است، دانشگاه شریف اقدام به اخذ کل شهریه ترم جاری از دانشجویان پردیس بین‌الملل کرده است در حالی که در ترم جاری دانشجویان از امکانات دانشگاه استفاده نکرده اند و حضوری در دانشگاه نداشته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قابل توجه است که ٧٠ درصد از شهریه پرداخت دانشجویان تنها بابت امکانات، فضای دانشگاه و به طور کلی برند دانشگاه شریف است که در این ترم تنها ٢هفته از آن‌ها استفاده شده است. از آن ٣٠ درصد؜ مابقی نیز هزینه‌ای بابت اجاره کلاس‌ها و هزینه‌های جاری پرداخت نشده است.
لذا سوال ما این است که چرا باید شهریه کامل پرداخت شود؟ برای دانشجویان سخت است. آن هم در شرایطی که اقتصاد و معیشت خانوار در این ایام بشدت در تنگنا قرار گرفته است.
خواسته ما کاهش محسوس شهریه است.

*پیگیری خبرنگار فارس از شهریه‌ها

خبرنگار فارس وضعیت مساعدت با دانشجویان شهریه پرداز در دانشگاه صنعتی شریف را پیگیری کرد.

داوود رشتچیان معاون دانشجویی دانشگاه شریف در این باره به خبرنگار ما، گفته بود: دانشگاه شریف هیچ گاه دانشجوی شبانه نداشته و فقط دانشجوی پردیس در دو شهر تهران و کیش دارد. برای دانشجویان کارشناسی ارشد ورودی ۹۶ که حداکثر تا پایان خرداد ۹۹ مهلت دفاع داشته‌اند، مقرر شد که بتوانند در تابستان بدون پرداخت شهریه ترم تابستانی حداکثر تا پایان تیر دفاع کنند. همچنین برای این دسته از دانشجویان در موارد خاص، شرایط بیشتری هم برای معافیت شهریه ترم تابستانی و ترم هفتم دیده شده است. همچنین حذف تک درس از پرداخت شهریه معاف شد. علاوه بر این تسهیلاتی هم برای دانشجویان دکتری برای معافیت در یک نیم سال از پرداخت شهریه‌ مرتبط با تعویق برگزاری امتحان جامع یا دفاع به شرط تایید استاد و دانشکده دیده شد.

*جدیدترین پیگیری از تخفیف شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف

همچنین خبرنگار فارس پیش از این وضعیت شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف را پیگیری کرده است.

پس از یکبار که این سوژه پیگیری شد، خبرنگار فارس وعده داده بود که تا رسیدن به جواب نهایی این سوژه را پیگیری کند و در ادامه جدیدترین پیگیری خبرنگار فارس از تخفیف شهریه دانشجویان پردیس خودگردان دانشگاه شریف را می خوانید.

در پیگیری خبرنگار فارس از دانشگاه صنعتی شریف، مسوولان قول مصاحبه در همین هفته را دادند و پیش بینی آنان این بود که این موضوع قرار است در هفته جاری تعیین تکلیف شود.

از جمله اینکه این هفته محمود فتوحی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در جدیدترین پیگیری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس درباره وضعیت دانشجویان شهریه پرداز پردیس های این دانشگاه، گفت: این هفته هنوز این موضوع مشخص نشده است اما در همین هفته حتما نهایی می شود. از من پیگیری کنید.

در ابتدای این هفته، علی خاکی صدیق معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری هم در جدیدترین پیگیری از آخرین تصمیم های این وزارتخانه برای دانشجویان شهریه پرداز که اکنون اعتراض آنان بیشتر شده، از جمله دانشجویان نوبت دوم و پردیس ها به خبرنگار فارس، گفت: موضوع شهریه در اختیار دانشگاه و هیأت امنای دانشگاه‌ ها است و در اختیار معاونت آموزشی نیست که ما ورود کنیم.

وی گفت: زیرا این پیشنهاد مستقیم از دانشگاه به هیات امنای دانشگاه می رود و ما در آن نقشی نداریم. باید این موضوع را از دانشگاه و هیات امنا پیگیری کنید.

خبرنگار فارس پس از این پیگیری ها به سراغ هیات امنای دانشگاه رفت و این موضوع را از عبدالرضا باقری قائم مقام وزیر و رئیس مرکز هیات های امنا و هیات ممیزه مرکزی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری هم پیگیری کرد.

خبرنگار فارس به باقری توضیح داد که دانشجویان پردیس ها از جمله پردیس دانشگاه صنعتی شریف خواستار پیگیری مطالبه کاهش یا تخفیف شهریه این ترم هستند و بنابر گفته معاونت آموزشی وزارت علوم، این موضوع در حیطه اختیار دانشگاه و هیات امنا است، تکلیف چیست؟

باقری در گفت وگو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سوال، گفت: هیات های امنا تاکنون (بعد از شیوع کرونا در کشور) جلسه ای نداشته اند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا هنوز رویه این است که دانشگاه ها تخفیف شهریه را باید هیات امناها ببرند، گفت: قاعدتا همین طور است.

خبرنگار فارس تاکنون پیگیر این سوژه بوده است و باز هم مطالبه کاربران را تا رسیدن به نتیجه نهایی پیگیری خواهد کرد که نتایج پیگیری های بعدی در این هفته در گزارش های آینده اعلام می شود.

ویدئوی زیر را ببینید:

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان دانشگاه شریف شهر تهران دانشجوی پردیس فارس من پردیس خودگردان دانشگاه شریف دانشگاه صنعتی شریف جدیدترین پیگیری برای دانشجویان امنای دانشگاه خبرنگار فارس هیات امنا پردیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۸۹۷۰۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند

دانشجویان دانشگاه کلمبیا در آمریکا که آغازگر اعتراضات حمایت از فلسطین در سراسر آمریکا هستند، اعلام کردند که با مسئولان دانشگاه به توافق نرسیده‌اند و مایلند به اعتراضات خود تا زمان رسیدن به خواسته‌هایشان ادامه دهند.

به گزارش ایسنا، این بیانیه پس از دو روز مذاکرات جدی و در حالی بیان شد که رئیس دانشگاه کلمبیا با انتقادهای جدی از سوی هیات امنای دانشگاه روبرو شده است.  

به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، اعتراضات هیات امنا شامل اساتید و کارمندان دانشگاه‌های سراسر آمریکا به روسای دانشگاه‌ها در استفاده از پلیس علیه معترضان بوده که به درگیری‌های خشونت آمیز، جرح و دستگیری صدها دانشجو منجر شده است.

این تنش‌ها به فشار بر مقام‌های دانشگاهی از کالیفرنیا تا ماساچوست افزوده، آن هم زمانیکه آنها به دنبال حل این درگیری‌ها و اعتراضات هستند چون مراسم فارغ‌التحصیلی دانشگاهیان در ماه مه نزدیک است.

همزمان با افزایش تلفات در جنگ غزه و بدتر شدن اوضاع انسانی، معترضان در دانشگاه‌های سراسر آمریکا می‌خواهند دانشگاه‌ها روابط مالی خود را با رژیم صهیونیستی و شرکت‌هایی که به این درگیری دامن می‌زنند، قطع کنند.

در یکی از سرکوب‌های اعتراضات دانشجویی در حمایت از فلسطین در دنور، پلیس وارد پردیس «Auraria» شد که سه دانشگاه و کالج در آن است. ۴۰ معترض که در آنجا چادر زده بودند، دستگیر شدند.

در دانشگاه کلمبیا دانشجویان مذاکرات کننده با روسای دانشگاه گفتند که پس از نشست‌های روزهای پنجشنبه و جمعه، دانشگاه به درخواست اولیه آنها برای قطع همکاری با رژیم صهیونیستی پاسخی نداده اگرچه درباره شفاف سازی در امور مالی با این رژیم به پیشرفت‌هایی دست پیدا کرده‌اند.

یکی از دانشجویان گفت: «ما تا وقتی که دانشگاه کلمبیا همکاری‌هایش را با اسرائیل قطع نکند، به این روش خود ادامه می‌دهیم.»

این در حالیست که مقام‌های دانشگاه کلمبیا گفته بودند، مذاکرات پیشرفت داشته است.

سخنگوی دانشگاه با بیان اینکه اگر مذاکرات شکست بخورد، دانشگاه گزینه‌های دیگری را مدنظر قرار می‌دهد، گفت: «ما درخواست‌های خود را داریم. آنها هم برای خودشان درخواست‌هایی دارند.»

معترضان در دانشگاه پلی‌تکنیک کالیفرنیا نیز برای پنجمین روز خود را در ساختمان این دانشگاه محبوس کردند و مسئولان تا ساعت ۱۷ روز جمعه به آنها فرصت داده بودند ساختمان را ترک کنند اما این ضرب الاجل تمام شد و هیچ اتفاقی نیفتاد و دانشجویان در ساختمان مانده‌اند.

در دانشگاه آریزونا، معترضان یکسری چادر بر پا کرده بودند که پلیس تعدادی از آنها را برچید و دست کم یک نفر دستگیر شده است.

در جریان درگیری بین پلیس و دانشجویان معترض در دانشگاه ایندینانا نیز ۳۴ نفر دستگیر شدند. همچنین ۳۶ نفر در دانشگاه اوهایو و یکی هم در دانشگاه کنتیکت دستگیر شده است.

رئیس دانشگاه پورتلند اما رویکرد متفاوتی داشت و نشستی را برای رسیدگی به نگرانی‌های دانشجویان معترض اعلام کرد.

دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روز پنجشنبه اعلام کرد که مراسم فارغ التحصیلی ماه مه لغو می‌شود و در همان روز، بیش از ۹۰ معترض دستگیر شدند.

در نیویورک نیز معترضان شب را در چادر گذراندند و در ساختمان «موسسه تکنولوژی مد» در داخل کیسه‌های خواب سپری کردند.

دیگر معترضان تمام شب گذشته را در پردیس دانشگاه جورج واشنگتن گذراندند.

فیلم‌هایی از دانشگاه اموری در آتلانتا در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که دو زن که خود را از اساتید دانشگاه مذکور معرفی کردند، توسط پلیس دستگیر شدند.

بیانیه دانشگاه کلمبیا درباره رئیس دانشگاه

در گزارش هیات علمی دانشگاه کلمبیا آمده که «مینوش شفیق» رئیس دانشگاه و مسئولان دانشگاه اقدامات و تصمیماتی گرفته‌اند که به دانشگاه کلمبیا ضربه وارد کرده است. این اقدامات شامل فراخواندن پلیس و صدور مجوز برای دستگیری دانشجویان بدون مشورت با هیات علمی، ناکامی در دفاع از موسسه در مواجهه با فشارهای خارجی، سوءتعبیر و تعلیق گروه‌های دانشجوی معترض و همچنین استخدام بازپرس‌های خصوصی است.

هیات علمی دانشگاه کلمبیا یک کارگروه ایجاد کرد که گفته می‌شود بر «اقدامات اصلاحی» که این هیات از ریاست دانشگاه انتظار دارد، نظارت خواهد کرد.

ممنوع‌الورودی رهبر یک جنبش دانشجویی

دانشگاه کلمبیا همچنین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رهبر یک جنبش دانشجویی حامی فلسطین را بابت اینکه در فیلمی در ژانویه گفته بود «صهیونیست‌ها مستحق زیستن نیستند» از حضور در پردیس دانشگاهی منع کرده است.

فیلم مذکور روز پنجشنبه بار دیگر در فضای مجازی منتشر شد آن هم در زمانیکه دانشگاه‌های سراسر آمریکا صحنه اعتراضات گسترده علیه رژیم صهیونیستی و حمایت از فلسطین هستند.

دانشجوی مذکور «خیامی جیمز» است که در مطلبی در رسانه‌های اجتماعی از تصمیم دانشگاه کلمبیا برای عدم حضورش در پردیس این دانشگاه خبر داد.

او همچنین صهیونیست‌ها را به برتری جویان سفیدپوست و نازی‌ها نسبت داد و گفت: «آنها همه مثل هم هستند. وجود آنها و پروژه‌هایی که ساخته‌اند یعنی اسرائیل، همه در تضاد با صلح است. همه اینها در تضاد با صلح است.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اعتراض دانشجویان شریف به روند کند تعمیر مسجد دانشگاه
  • اولین جلسه هیات مدیره استقلال با مالکان جدید
  • تحقیر آمریکا در دریا و آسمان‌
  • حمایت اساتید دانشگاه در آمریکا از دانشجویان حامی فلسطین
  • در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین کوتاه نمی‌آیند
  • توجیه روزنامه دولت: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیس جمهور ، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • روزنامه دولت توجیه کرد: در جلسه اهدای مدرک افتخاری به رئیسی، رئیس هیات امنا حضور داشت!
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • اعتراضات ضد اسرائیلی در سراسر آمریکا ادامه دارد