Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نصراله آبادیان با اشاره به افتتاح ۴۰ پروژه خدماتی، عمرانی، ترافیکی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی در آینده نزدیک افزود: با توجه به حضور کودکان کار در محله های مرکزی پایتخت و ضرورت ساماندهی و رسیدگی به آنان برای ایجاد شرایط مناسب ورود به بازار کار و بهبود کیفیت زندگی این کودکان، با راه اندازی "مرکز پرتو" نخستین مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان در مرکز تهران ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آبادیان ادامه داد: با توجه به عدم وجود زیرساخت مناسب جهت ساماندهی کودکان کار و خیابان، معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۱۱ بعد از بررسی های متعدد و مطالعات کارشناسی با همکاری اداره املاک منطقه، نسبت به جانمایی مکان مناسب اقدام کرد و ساختمانی را به امر مهم حمایت و ساماندهی کودکان کار اختصاص داده که با مشارکت خیرین و سازمان های مردم نهاد مرکز پرتو منطقه ۱۱ مورد بهره برداری قرار گرفت.

شهردار منطقه ۱۱ اظهار داشت: کاربری این مرکز مهارت آموزی در راستای توانمندسازی و حرفه آموزی به کودکان کار و خیابان رده سنی ۱۴ الی ۱۸ سال بوده و دارای کلاس های آموزشی گرافیک، مکانیک، کامپیوتر، نقشه کشی، زبان انگلیسی، خیاطی، آرایش و پیرایش، برق، مهارت های زندگی و دروس تقویتی و پایه برای دختران و پسران در ۳ کلاس آموزشی و ۳ سالن کارگاهی است.

آبادیان خاطر نشان کرد: این مرکز خدمات حمایتی ویژه آسیب دیدگان اجتماعی مانند توزیع سبد کالا و اقلام ضروری به خانواده کودکان کار را نیز در دستور کار خود دارد.
به گفته شهردار منطقه ۱۱، مرکز پرتو با توجه به اهمیت صرفه و صلاح اقتصادی و اجتماعی شهرداری تهران و در راستای اجرا تعهدات مسئولیت اجتماعی سازمان ها نسبت به جلب مشارکت خیرین ذی مدخل (موسسه خیریه کارآفرینان آرا شمیران) مرکز مزبور را اندازی شد.

او همچنین یاد آور شد: "مرکز پرتو " به همراه دیگر پروژه های خدماتی، عمرانی، ترافیکی، ورزشی، اجتماعی، فرهنگی منطقه ۱۱ در خرداد ماه افتتاح خواهد شد.

"مرکز پرتو " در ساختمانی به مساحت ۵۰۰ متر مربع با زیر بنای ۲۵۰ متر مربع در خیابان شوش نرسیده به میدان راه آهن کوچه شهید بهرام بیگی پلاک ۱ واقع شده است و در آن ۳ کلاس آموزشی بابت دروس نظری و۳ کارگاه فنی بابت دروس عملی درنظر گرفته شده است

کد خبر 4921825

منبع: مهر

کلیدواژه: کودک کار و خیابانی شهرداری منطقه 11 مهارت آموزی ویروس کرونا شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش زلزله شورای شهر تهران قوه قضاییه روز معلم کمیته امداد امام خمینی نیروی انتظامی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی زلزله تهران شیوع کرونا شهر تهران هوای سالم ساماندهی کودکان کار کودکان کار و خیابان مرکز پرتو منطقه ۱۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۰۳۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند

 افتتاح این مجموعه آموزشی در خدمت‌رسانی به شهر جدید سهند، شهرستان اسکو، آذرشهر و سایر شهر‌های اطراف موثر خواهد بود.

این مدرسه هوشمند با مساحت بیش از یکهزار و ۸۰۰ متر مربع و محوطه یکهزار و ۱۰۰ متر مربع، دارای آسانسور ۲۰ نفره و برانکاردبر بوده و امکانات ویژه‌ای، چون آزمایشگاه، سالن چندمنظوره، چهار کارگاه و ۲۰ فضای آموزشی و سالن ورزشی داراست که با هزینه کرد ۳۵۰ میلیارد ریال توسط شرکت عمران شهر جدید سهند احداث و هوشمندسازی شده است.

با افتتاح و بهره‌برداری از این مدرسه سرانه آموزشی کودکان استثنایی در سطح شهرستان افزایش بیش از ۲ برابری خواهد یافت.

کنترل هوشمند سیستم سرمایشی و گرمایشی تمامی فضا‌ها با قابلیت تعریف زمان بندی در راستای مدیریت مصرف انرژی، کنترل و مونیتورینگ از راه دور و اجرای سناریو‌های متفاوت برای فصل مختلف سال از ویژگی‌های این مدرسه هوشمند است.

امروز همچنین با حضور مهرداد بذرپاش عملیات ساخت چهار باب مدرسه ۱۲ کلاسه به مساحت ۱۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع و مسجد علامه محمد تقی جعفری به مساحت ۲ هزار و ۵۲۴ متر مربع و براورد اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال در شهر سهند آغاز شد.

امروز با حضور وزیر ره و شهرسازی ۸۳۱ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند به عنوان اولین واحد‌های نهضت ملی مسکن در سطح استان آذربایجان شرقی افتتاح شد.

همچنین عملیات اجرایی ۵ پنج هزار و ۱۴۷ واحد نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند با برآورد اعتبار اولیه ۵۰ هزار میلیارد ریال آغاز شد.

در زمان حاضر ۲۳ هزار و ۵۰۰ واحد نهضت ملی مسکن نیز در شهر جدید سهند در حال اجراست که غالب پروژه‌ها دارای پیشرفت بالای ۵۰ درصدی هستند.

مهرداد بذرپاش، وزیر راه و شهرسازی صبح امروز در راستای یک سفر کاری با استقبال استاندار آذربایجان شرقی و مدیران کل دستگاه‌های مرتبط وارد تبریز شد.

وی ابتدا از قطعه ششم آزادراه تبریز ارومیه بازدید و سپس در مراسم افتتاح طرح نهضت ملی مسکن در شهر جدید سهند شرکت کرد.

وزیر راه شهرسازی و معاونان وی امروز همچنین در جلسه شورای کاهش تصادفات رانندگی و شورای مسکن استان شرکت می‌کنند و پس از آن از ترمینال در دست ساخت شماره ۲ فرودگاه تبریز بازدید خواهند کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • پیروزی اینتر در نخستین قضاوت تمام زنانه سری A
  • احداث نخستین مرکز تخصصی نجوم چهارمحال و بختیاری
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • از ساماندهی بازار آهن شادآباد تا تسریع پیگیری طرح شن‌چاله‌ها
  • حل دو مشکل اصلی در بزرگراه آزادگان | فاز دوم فتح-باغستان تا پایان شهریور افتتاح می شود
  • تسرسع ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج
  • ساماندهی بازار آهن شادآباد و پیگیری طرح شن‌چاله‌ها در کمیسیون ماده پنج تسریع می‌شود
  • نخستین مدرسه هوشمند کودکان استثنایی در شهر جدید سهند افتتاح شد
  • افتتاح نخستین مدرسه هوشمند در شهر جدید سهند
  • افتتاح مرکز امداد اجتماعی در حرم مطهر شاهچراغ (ع)