Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-06@20:49:43 GMT

تصاویر/گل های محمدی باغ های موقوفه حرم حضرت معصومه(س)

تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۱۳۵۵

تصاویر/گل های محمدی باغ های موقوفه حرم حضرت معصومه(س)

برداشت گل محمدی و گلاب گیری از باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به وسعت ۱۰ هکتار در قم آغاز شده است.

به گزارش سرویس چندرسانه ای شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛برداشت گل محمدی و گلاب گیری از باغ‌های موقوفه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه (س) به وسعت ۱۰ هکتار در قم آغاز شده که با برداشت سه تن گل محمدی در هکتار از این گلستان، ۵۰ تن گلاب با عنوان گلاب فاطمی تولید و عرضه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی

فرماندار شهرستان کاشان از ثبت روز بیستم اردیبهشت به عنوان «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حمید رضا محمدی فشارکی شامگاه _دوشنبه، هفدهم اردیبهشت_ در نشست با مدیران شهرستان برای برگزاری جشنواره گل و گلاب در بیستم اردیبهشت با حضور وزیر ارشاد، استاندار اصفهان، معاونین وزرا و مسئولان کشوری و گردشگران این روز خبر داد و اظهار کرد: این جشنواره با هدف توسعه کشت گل محمدی، ترویج گل‌های تزئینی، تولید و صادرات گل و گلاب، ایجاد اشتغال بیشتر در صنعت گل و گلاب-گیری، افزایش تولید گل محمدی و بهینه‌سازی در بسته‌بندی و صادرات گلاب سنتی و صنعتی برگزار می‌شود.

وی شناخت و معرفی جاذبه‌های گردشگری و مکان‌های تاریخی و دیدنی این منطقه را از دیگر هدف‌های برگزاری این جشنواره برشمرد.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان افزود: میهمانان جشنواره ضمن آشنایی با نحوه گلاب‌گیری سنتی و صنعتی با حضور در گلستان‌ها از گلزارهای این شهرستان نیز دیدن می‌کنند.

رئیس ستاد توسعه گردشگری کاشان، برگزاری همایش صنعت گردشگری در دانشگاه کاشان، نشست مشترک کار گروه میراث فرهنگی و گردشگری و آب، خاک و منابع طبیعی، همایش توسعه گردشگری، برپایی آئین‌های جشن فرهنگی در شهرهای نیاسر، قمصر، برزک و کاشان را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

وی در ادامه سطح زیرکشت گل محمدی در شهرهای برزک، قمصر، نیاسر و جوشقان و کامو و چوگان از توابع این شهرستان را دو هزار و ۷۰۰ هکتار ذکر کرد.

به گفته وی، حدود ۳۰ هزار نفر به‌طور مستقیم و غیر مستقیم در بخش گل و گلاب در این شهرستان به کار مشغول هستند.

محمدی افزود: علاوه بر اینکه همه ساله در موسم حج، خانه خدا «کعبه» با گلاب ناب محمدی کاشان شست‌وشو داده می‌شود، سالانه حدود ده هزار تن گلاب از این شهرستان به کشورهای جهان صادر می‌شود.

سرپرست فرمانداری ویژه کاشان گفت: گل و گلاب افزون بر بخش اقتصادی یک آئین سنتی، قدیمی و اعتقادی است و به همین لحاظ میراث فرهنگی در جهت هر چه با شکوه‌تر برگزار کردن این جشنواره از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.

وی یادآور شد: برگزاری این جشنواره‌ها بر رونق اقتصادی شهرهای برزک جوشقان کامو، قمصر و نیاسر تأثیر بسزایی داشته است.

کد خبر 751232

دیگر خبرها

  • ثبت روز «روز گل محمدی و گلاب» در ضمیمه تقویم ملی
  • ثبت وقف جدید ۲۰۰ میلیاردی در کاشان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد + جزئیات
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ کرامت است
  • آستان مقدس حضرت معصومه(س)، آماده‌ی دهه‌ی کرامت است
  • نظر فنی آستان مقدس حضرت معصومه (س) برچیدن سازه سردر صحن شرقی است
  • برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۱۰ نقطه از جهان
  • درب طلای حرم امام رضا (ع) آماده شد
  • درب طلای حرم امام رضا(ع) آماده شد
  • برداشت گل محمدی از ۵۰۰ هکتار از گلزار‌های خراسان شمالی