Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-29@07:37:07 GMT

پوشاک 25 درصد گران‌تر به دست یزدی‌ها می‌رسد

تاریخ انتشار: ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۹۰۷۹۷۲

پوشاک 25 درصد گران‌تر به دست یزدی‌ها می‌رسد

علی عزیزی از گران‌تر بودن 20 تا 25 درصدی پوشاک در یزد خبر داد

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛علی عزیزی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با اشاره به خسارت سنگین کرونا به فروشندگان و توزیع‌کنندگان پوشاک در استان یزد گفت: ازآنجاکه خرید لباس نو بافرهنگ عید باستانی عجین شده است و با توجه به تمهیداتی که فروشندگان برای بازار شب عید خود اندیشیده بودند این بحران ضربه بزرگی به فروشندگان پوشاک وارد کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد افزود: صنف فروشندگان پوشاک بزرگ‌ترین صنف در استان یزد است که متأسفانه علی‌رغم وعده وعیدهایی که از طرف مسئولان درزمینهٔ همکاری بانک‌ها با اصناف داده‌شده بود تاکنون تعداد اندکی از بانک‌ها همکاری کرده و اکثراً بدون توجه به این دستورالعمل‌ها با اصناف رفتار می‌کنند.

عدم همکاری برخی بانک‌ها با اصناف دردسرساز شده است

وی بابیان این مطلب که متأسفانه درزمینهٔ چک‌های برگشتی با بازاریان همکاری صورت نگرفته اظهار داشت: بانک‌ها از صدور دسته‌چک برای اصناف اجتناب می‌کنند درحالی‌که بانک مرکزی وعده داده بود به افرادی که در ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت چک برگشتی داشته باشند خدمت ارائه دهد.

عزیزی ادامه داد: در بحث امهال اقساط نیز اکثر بانک‌ها اقساط خود را برداشت کرده و یا حساب ضامنین را مسدود می‌کنند حتی از دادن فرصت تنفس سه‌ماهه به بهانه‌های مختلف سرباز می‌زنند برای مثال برخی اصناف برای اخذ تسهیلات فاکتور خرید دکوراسیون ارائه دادند که الآن بانک‌ها این وام را شامل تنفس سه‌ماهه ندانسته و این موضوع برای همکاران ما گرفتاری‌های زیادی درست کرده است.

علت گرانی پوشاک در یزد

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد در بخش دیگری از سخنانش به بیان علت گرانی پوشاک در یزد پرداخت و گفت: مهم‌ترین دلیل این است که در استان یزد تعداد تولیدکنندگان پایین بوده و همین تعداد نیز تولیدات خود را به عمده‌فروشان تهرانی می‌فروشند و فروشنده یزدی باید جنس خود را 15 تا 20 درصد گران‌تر تهیه کند.

عزیزی افزود: بنابراین پوشاک در یزد 20 تا 25 درصد گران‌تر است البته وجود تولیدکنندگان متعدد در برخی شهرها و فروش مستقیم توسط خود تولیدکننده نیز دلیل دیگری در ارزان‌تر بودن قیمت پوشاک نسبت به یزد است.

قدردانی از اتاق اصناف و بسیج اصناف یزد

وی ضمن قدردانی از اتاق اصناف و سازمان بسیج اصناف استان یزد اظهار داشت: به همت این دوستان 138 واحد که شامل 10 درصد از فروشندگان پوشاک یزد هستند برای دریافت تسهیلات 100 میلیون ریالی کم‌بهره به بانک عامل معرفی شدند که با استقبال خود همکاران مواجه شده است.

عزیزی خاطرنشان کرد: هرچند این رقم چندان قابل‌توجه نیست اما برای برخی از اعضا که دارای مغازه‌های کوچک هستند گره‌گشا خواهد بود.

رئیس اتحادیه فروشندگان پوشاک یزد در پایان بابیان اینکه اصلی‌ترین دغدغه فروشندگان پوشاک مشکلات مالی است ابراز داشت: از مسئولان درخواست دارم جهت رونق مجدد فعالیت اصناف به‌ویژه صنف پوشاک به کسبه وام‌هایی با مبالغ بالا با نرخ سود متعارف اختصاص دهند تا کسبه بتوانند مجدداً زیر بار فشار اقتصادی قامت راست کنند.
 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پوشاک در یزد استان یزد بانک ها گران تر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۰۷۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم

معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی با اشاره اقدامات این نهاد برای اصلاح نظام اعتبارسنجی تسهیلات خرد، پیرامون جزئیات آن گفت: در مدل کنونی میزان پوشش و دقت آن به ترتیب ۳۰ و ۶۰ درصد است، اما در مدل جدید میزان پوشش آن ۱۰۰ و مقدار دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد است

گروه بانک و بورس بازاررنیوز- سعید ترکاشوند- «مهران محرمیان» معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در گفتگو با بازارنیوز پیرامون توقف روند اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد اظهار کرد: این سیاست متوقف نشده و همین الان هم در حال اجراست، اما مسئله مهمی که پیرامون آن وجود دارد این است که مدل فعلی اعتبارسنجی متقاضیان تسهیلات خرد از کارایی لازمی برخوردار نیست.


معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی تاکید کرد: در مدل کنونی اعتبار سنجی از نظر پوشش فقط ۳۰ درصد مردم امتیاز اعتباری لازم را دارند و از نظر دقت هم اعداد آن ۶۰ درصد است. در مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات خرد، پوشش آن حدود ۱۰۰ درصد بوده و دقت آن هم تقریباً ۸۹ درصد برآورد می‌شود. در حال حاضر مدل جدید اعتبار سنجی تسهیلات قرابت بسیاز زیادی با استاندارد‌های جهانی دارد.


وی تصریح کرد: اکنون فرایند آزمایشی این مدل اعتبارسنجی انجام شده و در حال طی کردن مراحل نهایی خود است. با اتمام مراحل آزمایش آن، به زودی این مدل اعتبارسنجی در نظام بانکی کشور اجرا خواهد شد.


مشروح گفته‌های محرمیان را در کلیپ زیر مشاهده کنید؛

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی



پایان پیام//

نام نویسنده: برچسب ها: اعتبارسنجی ، بانک مرکزی ، نظام بانکی ، تسهیلات خرد ، مهران محرمیان لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000T9g

دیگر خبرها

  • تن ماهی و رب گوجه چند درصد گران می‌شود؟
  • کدام بانک ها بیشترین سود را داشتند
  • سیگنال مهم دبی و عربستان به دلار تهران
  • آخرین آمار از وضعیت تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا | این ۶ استان کمترین میزان تبدیل مجوزهای کاغذی به الکترونیکی را داشته‌اند
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • کاهش قیمت طلا در بازار جهانی فلزات گران بها
  • گوشت اینگونه ۶۳.۵ درصد گران شد
  • پرداخت ۱۶۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج در کشور
  • نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵۱ درصد رسید + جدول
  • پیاز این‌گونه ۱۵۹۸ درصد گران شد/ تغییر ۱۵۴۰ درصدی قیمت گوشت در ۷ سال گذشته