Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: راه و شهرسازی‌ها و شهرداری‌ها متولی ایجاد حاشیه‌نشینی هستند و در قبال ایجاد حاشیه‌نشینی مسئولیت دارند و آنها در زمان مناسب به وظایف خود به طور مطلوب عمل نکردند. ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، بهروز اکرمی ظهر امروز در کارگروه امور اجتماعی و فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده استان مرکزی با اشاره به موضوع حاشیه‌نشینی اظهار داشت: حاشیه‌نشینی یک عارضه است، بنده تئوری حاشیه‌نشینی را می‌پذیریم اما قدم‌ها با پذیرش ذهنی خود یکسان نیست، باید حاشیه نشینی را متوقف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: راه و شهرسازی‌ها و شهرداری‌ها متولی ایجاد حاشیه‌نشینی هستند و در قبال ایجاد حاشیه‌نشینی مسئولیت دارند و آنها در زمان مناسب به وظایف خود به طور مطلوب عمل نکردند.

بحران جهانی کرونا و حاشیه نشینی غریبانه افراد دارای معلولیت و سالمندانویلا‌های غیرمجاز عامل رشد حاشیه نشینی در استان آذربایجان غربی استراه جلوگیری از حاشیه نشینی در مراغه چیست؟

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: روند توقف رشد حاشیه‌نشینی باید رخ دهد، حاشیه‌نشینی یک پدیده واقعی است، اعتبار ناچیز حاشیه‌نشینی باید متمرکز و جامع باشد، دفاتر تسهیل‌گری تمام سرشماری را انجام دادند و اطلاعات مناسب و جامع را درباره مناطق حاشیه‌نشین جمع‌آوری کردند که با این اطلاعات می‌توان کارهای بزرگی را انجام داد.

وجود 55 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل در یک محله

اکرمی بیان کرد: 80 درصد مسائل و مشکلات حاشیه‌نشینی در تمام کشور یکسان هستند چرا در یک محله استان 55 دانش‌آموز بازمانده از تحصیل وجود دارد؟ دفاتر تسهیل‌گری مجری نیستند و باید در راستای توانمندسازی مناطق حاشیه‌نشین گام بردارند و توانمندسازی لزوما به معنای برگزاری کلاس‌های آموزشی نیست.

وی ادامه داد: این دفاتر باید در راستای رفع مشکلات حاشیه‌نشینان طرح‌های ابتکاری ارائه دهند و  همچنین با امکانات و اعتبارات موجود کارهای ارزشمندتری انجام دهند.

انتهای پیام/712/ح

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ایجاد حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۱۵۹۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است

ایسنا/خراسان رضوی حسن موحدیان با بیان اینکه ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است، گفت: در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم.

حسن موحدیان با حضور در ایسنا به مناسبت روز شوراها در خصوص نقش مدیریت شهری در ورزش حرفه‌ای اظهار کرد: ما دنبال این بودیم که به صورت حرفه‌ای به تیم‌داری وارد شویم اما از نظر قانونی اجازه ورود به ما ندادند.

وی بیان کرد: دیدگاهی هم وجود دارد که تیم‌داری باید در چارچوب قانون باشد تا بعد نتوانند تغییراتی ایجاد کنند؛ زیرا یک جمع هیجانی پای کار می‌آیند که اگر بعد به دلیل هزینه بالا تیم حذف شود، شهرداری با تعدادی جوان هیجانی مواجه می‌شود و امنیت به هم می‌ریزد، به همین دلیل هیات تطبیق فرمانداری از نظر قانونی این کار را تایید نکرد. ما در حال انجام رایزنی‌هایی هستیم اما مشکل قانونی وجود دارد.

موحدیان با بیان اینکه ما در راستای افزایش فضای ورزشی اقدامات زیادی انجام دادیم، عنوان کرد: سالن‌های ورزشی زیادی در برنامه‌های ما وجود دارد و سالن‌هایی را نیز از گذشته به اتمام رساندیم. در بخش‌های زیادی از حاشیه شهر فضای باز ورزشی را با فنس‌کشی ایجاد کردیم که مردم در حال استفاده هستند. ما امسال جام رمضان را برگزار و ۳۰۰۰ جوان و نوجوان را در شب‌های ماه مبارک درگیر کردیم. شورای ششم در ورزش عمومی و همگانی کارهای زیادی انجام داده اما به دلیل موانع قانونی در زمینه ورزش حرفه‌ای نتوانسته اقداماتی را انجام دهد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد تصریح کرد: ما هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است. در حال حاضر سرانه ورزشی ما کم بوده و این را قبول داریم اما این ماموریت شهرداری نیست، بلکه ماموریت وزارت ورزش و جوانان است، با این وجود ما برای نشاط و شادابی مردم هزینه می‌کنیم. ۴۰ سالن ورزشی توسط شهرداری ایجاد شده و بسیاری از افراد انتظار دارند خدمات رایگان به آن‌ها ارائه دهیم. باید فکری برای قشری که گرفتار مسائل مالی هستند، بکنیم و در شورا به نتیجه‌ای برسیم تا به این قشر سالن رایگان بدهیم.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • تدابیر لازم نسبت به بارندگی‌های پایان هفته در شیراز
  • برخی شهرهای استان مرکزی با پدیده حاشیه‌نشینی روبرو است
  • ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مدیریت شهری مرکزی هزینه شده است
  • شهرداری‌ها متصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا هستند
  • کارگروه تخصصی بررسی مشکلات ممیند تشکیل می‌شود
  • شوراها پل ارتباطی دولت و مردم
  • انتقاد استاندار لرستان از تورم شدید نیروی کار در شهرداری‌ها
  • جلوگیری از تخلفات ساختمانی نیازمند هم افزایی دستگاه‌های مسئول است
  • هرچقدر سالن ورزشی ایجاد کنیم در مقایسه با جمعیت مشهد کم است
  • افزایش ۳.۶ برابری سرانه بودجه شهرداری استان