Web Analytics Made Easy - Statcounter

دختر علامه حافظیان گفت: به دلیل کم‌کاری مسئولان فرهنگی کشورمان، هندوستان در حال مصادره "لوح محفوظ" و نام علامه حافضیان به اسم کشورش است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیده قدسیه فیروزه حافظیان، دختر علامه سیدابوالحسن حافظیان(ره) در گفت‌وگو با صبح توس به مناسبت بیست و سوم اردیبهشت‌ماه، سالروز رحلت عارف والا قدر، علامه سیدابوالحسن حافظیان(ره) اظهار کرد: پدرم عالمی بی‌نظیر بود که در کنار تمامی مقامات علمی و عرفانی، مفتخر به طراحی و نظارت بر ساخت چهارمین ضریح مطهر شمش الشموس امام رضا(ع) بود و وی از جمله افرادی بود که علاوه بر کسب علم و فنون گوناگون با عنایت ائمه(ع) و حضرت محمد(ص) به رتبه‌های عالی تهذیب و اخلاق نائل شد و عمر خودش را صرف خدمت به خلق کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پدرم در سال 1292 شمسی در مشهد متولد شد و سال‌ها جزء شاگردان حضرت حاج شیخ حسنعلی اصفهانی (نخودکی) بود که پس از مدتی از شاگردان مقرب آن حضرت شد و پس‌ازآن در سال 1307 به قزوین مسافرت کرد در شاگردی حضرت زرآبادی به مدارج علمی بسیار بالایی می‌رسد.

مسلمان شدن هزاران بت‌پرست توسط علامه حافظیان

حافظیان تصریح کرد: در سال1311 شمسی پدرم که تنها 19 سال داشت، علامه روزگار خود بود در این سال به هندوستان سفر کرد که این سفر11 سال طول می‌کشد. او سیاحت کاملی از هر گوشه و کنار هند انجام داد که در این مدت هزاران نفر را مسلمان و شیعه کرد.

دختر علامه حافظیان(ره) خاطر نشان کرد: پدرم در سرینگر کشمیر برای شیعیان آن منطقه مسجدی بنا کرد و بر بالای کوه «صوفی‌پوره» بنایی مربعی شکل به نام «آستانه» ساخت که از هر طرف قبله مشخص شده است و کنار آستانه نوشت: «دو رکعت نماز بخوانید، حاجت از خدا بخواهید» از آن پس این مکان تبدیل به محل عبادت هندی‌ها شده و هر‌سال در شب نیمه شعبان «آستانه» را چراغانی می‌کنند.

ابداع لوح محفوظ و مصادره علامه حافضیان به نام هندوستان

وی ادامه داد: شاید بتوان گفت بزرگ‌ترین اقدامی که علامه در هندوستان انجام داد، ابداع و طراحی "لوح محفوظ" بود؛ این لوح به گفته بزرگان و صاحب‌نظران علم ریاضیات و نجوم، یکی از عجایب علمی قرن بیستم است که در این لوح اسامی مبارک حضرت محمد(ص) به‌صورت غیرتکراری نوشته شد و در حال حاضر یونسکو به دنبال ثبت جهانی آن است. از طرف دیگر نگهداری این لوح در خانه آثار بسیار مفیدی دارد اما متأسفانه به دلیل کم‌کاری مسئولان فرهنگی کشورمان، هندوستان در حال مصادره لوح محفوظ و نام علامه حافضیان به اسم کشورش است.

حافظیان با تأکید بر اینکه لوح محفوظ از عجایب ریاضی است، گفت: پدرم در علم اعداد و فیزیک دارای رتبه بالایی بودند به صورتی که بسیاری از دانشمندان آن زمان از شاگردان وی بودند همچنین علم علامه مختص به ریاضی یا فیزیک نبود و در دیگر علوم مانند طب و علوم غریبه نیز صاحب‌نظر بود و شاگردان زیادی را پرورش دادند.

مسئولان اقدامی برای معرفی علامه حافظیان انجام ندادند

دختر علامه حافظیان(ره) بیان کرد: علامه حافظیان یکی از مفاخر مشهد و کشور به‌حساب می‌آیند اما متأسفانه هیچ ارگان و نهادی جهت شناساندن و معرفی این شخصیت والامقام به عموم مردم اقدام قابل‌توجهی را انجام نداده است اما از آن‌طرف، بنده در سال 90 کتابی با نام حافظ اسرار را به چاپ رساندم که اولین چاپ این کتاب در کشمیر هند انجام شد و در دانشگاه کشمیر رونمایی شد که هم‌اکنون این کتاب به چاپ سومش رسیده است.

وی ادامه داد: پروفسور قمر قهار، رئیس بخش زبان فارسی دانشگاه جامع اسلامی در یکی از سخنرانی‌هایش می‌گوید متأسفانه آن‌قدری که حافظیان را در هندوستان می‌شناسند در ایران نمی‌شناسند و من از این موضوع تعجب می‌کنم زیرا دولت‌مردان وظیفه دارند برای این شخصیت بزرگ که با اقبال لاهوری و گاندی اقدامات بزرگی را انجام داده است را به مردم خودش بشناساند اما امروز شاهد آن هستیم که مردم هندوستان علامه حافظیان را به نام خود در حال مصادره هستند.

حافظیان خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری(مدظله) و بسیاری از بزرگان تشیع ارادت خاصی به علامه حافظیان دارند حتی آقای رئیسی، رئیس قوه قضاییه یک انگشتر از پدر بنده دارند که همیشه همراهشان است و درجایی بیان شده که مقام معظم رهبری فرمودند به دلیل انگشتری که از علامه حافظیان داشتم، سوءقصد به جان ایشان نافرجام شده بود.

دختر علامه حافظیان(ره) با بیان اینکه باید شخصیت و ابعاد زندگی علامه به نسل جوان و عموم مردم بیشتر معرفی شود، گفت: ما به‌عنوان خانواده علامه هیچ‌گاه تقاضایی از هیچ‌کس نداشتیم اما علامه حافظیان شخصیت کوچکی نبودند که امروز حتی یک خیابان نیز به نام او نام‌گذاری نشده است و از طرفی گلایه های خودم را به آقای صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد نیز اعلام کردم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: لوح محفوظ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۹۲۷۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد

به گزارش "ورزش سه"، مهدی تارتار، سرمربی ملوان در کنفرانس خبری پیش از بازی با هوادار حاضر شد و در ابتدا گفت: بازی مثل همه بازی‌ها سخت است و امسال بازی آسان وجود ندارد و نتایج هفته‌های اخیر این را ثابت می‌کند. تیم‌های در خطر سقوط و مدعی در نیم فصل تقویت شدند. در هفته‌های اخیر هم ما با تیم‌های مدعی و در خطر سقوط بازی داشتیم و کار سختی بود.

تشنه برد هستیم
برای بازی فردا زمان زیادی برای تمرینات تاکتیکی نداشتیم ولی بازیکنان شناخت کافی را از هم دارند و فقط بحث‌های آنالیزی داریم. بعد از سه هفته نبردن تشنه برد هستیم. کاملا برای بازی آماده هستیم و از هواداران می‌خواهم ما را تنها نگذارند. هواداران ما از نظر اخلاقی و فرهنگی فوق العاده هستند، هم آقایان و هم بانوان‌. فردا هم دوست داریم کنار ما باشند‌.

بازیکنان بی انگیزه در ترکیب جایی ندارند
ما در هفته‌ گذشته جلسات آنالیزی و توجیهی برگزار کردیم و خواستیم با تمرکز بالا بازی کنند و انگیزه گذشته را از دست ندهند. اگر غفلت کنیم همین جایگاه هم از دست می‌دهیم. ما از بازیکنانی استفاده می‌کنیم که انگیزه کافی را داشته باشند وگرنه در ترکیب ما سخت قرار می‌گیرند. باید بدانند جایگاه چهارم بهتر از پنجم است. هرچقدر تنزل داشته باشیم در آینده کاری همه‌مان تاثیر منفی دارد. باید مصمم باشیم و با تمام وجود بازی کنیم. وقتی اختلاف یک گل هست هر لحظه ممکن است بازی مساوی شود. در بازی برگشت با استقلال خوزستان همه چیز برعکس شد و آنها گل مساوی را به ما زدند. بازی با استقلال خوزستان ضعیف‌ترین بازی فصل ما بود.

باید برای رتبه چهارمی تلاش کنیم
سخت است ولی دور از دسترس نیست. اگر ما غفلت نکنیم تیم‌های پایین‌تر به ما نمی‌رسند. ما نیم نگاهی به رتبه چهارم داریم و روی کاغذ شانس سومی هم داریم‌. ما باید برای چهارمی تلاش کنیم و این کار بزرگ را انجام بدهیم. ما کوتاه نمی‌آییم. من خودم جاه طلبم و از بازیکنانم هم این را می‌خواهم.

مصدومیت‌های جزئی داریم
ما محروم نداریم ولی مصدومیت‌های جزئی داریم چون بازی‌ها نزدیک است و باید با آن کنار بیاییم.

اهدای خون یک روز پیش از بازی
در انزلی این مشکل هست و من هم اُ منفی هستم و خواستم یک قدم کوچک بردارم و انشاالله که قبول باشد و خدا بپذیرد. از همه انزلی‌چی‌ها می‌خواهم که به هم‌نوعان‌شان کمک کنند.

دیگر خبرها

  • هشدار به اتحادیه اروپا درباره مصادره دارایی‌های روسیه
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان وارد کشور شد
  • قطار ترانزیتی روسیه به مقصد هندوستان، از مرز ریلی اینچه برون وارد کشور شد
  • تارتار سپاهان و تراکتور را تهدید کرد
  • قدرت رسانه‌ای اسرائیل نتوانست مانع دریافت حقیقت در جهان شود
  • یک ایرانی در لیگ کره شاگرد پائز شد!
  • پائز در لیگ کره جنوبی یک بازیکن ایرانی دارد!
  • آیت‌الله رمضانی: اسلام گنج وجودی انسان را معرفی می‌کند / ویژگی‌های مسلمان واقعی براساس روایات اهل‌بیت(ع)
  • هزاران صهیونیست برای سرنگونی نتانیاهو شعار دادند
  • تپه‌های باستانی قم میراث‌دار گنجینه تاریخ هزاران ساله